Rubbers vervangen in vriezer
zaterdag 18 september 2010 om 18:01
Onze vriezer is, vermoedelijk, zo'n 10 jaar oud en de rubbers zijn op sommige gedeelten (in)gescheurd waardoor de bovenste vrieslade flink onder het ijs zit en de lade er bijna niet mee uitgaat. Ontdooien heeft geen nut meer, 2 dagen later is de ijslaag al net zo dik als ie was.
Ik heb al heel wat gegoogled en je kan rubbers bestellen. Alleen heb ik ook gelezen dat het vervangen een hels karwei is. Vandaar mijn vraag ... heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe is je ervaring? Loont het om de rubbers te vervangen of kan ik beter uitkijken naar een nieuwe koel-/vriescombinatie?
Ik heb al heel wat gegoogled en je kan rubbers bestellen. Alleen heb ik ook gelezen dat het vervangen een hels karwei is. Vandaar mijn vraag ... heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe is je ervaring? Loont het om de rubbers te vervangen of kan ik beter uitkijken naar een nieuwe koel-/vriescombinatie?

zondag 19 september 2010 om 13:31

zondag 19 september 2010 om 17:28
Ooit gedaan en het viel me reuze mee. Ik heb net even bij mijn huidige vriezer gekeken(een staande met 6 lades) en ook daar haal je het rubber zo uit het gootje dat in de deur zit en je propt het er ook zo weer in(dus een nieuw rubber ook lijkt mij).Het rubber is niet elastisch zodat er druk op staat bij mijn vriezer. Waar zit de moeilijkheid dan in?