Rubbers vervangen in vriezer

18-09-2010 18:01 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze vriezer is, vermoedelijk, zo'n 10 jaar oud en de rubbers zijn op sommige gedeelten (in)gescheurd waardoor de bovenste vrieslade flink onder het ijs zit en de lade er bijna niet mee uitgaat. Ontdooien heeft geen nut meer, 2 dagen later is de ijslaag al net zo dik als ie was.

Ik heb al heel wat gegoogled en je kan rubbers bestellen. Alleen heb ik ook gelezen dat het vervangen een hels karwei is. Vandaar mijn vraag ... heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe is je ervaring? Loont het om de rubbers te vervangen of kan ik beter uitkijken naar een nieuwe koel-/vriescombinatie?
Als je koelkast/vriezer al zo oud is zou ik een nieuwe energiezuinigere kopen en niet zelf gaan kloten met nieuwe rubbers plaatsen.
Ik lees mee want hier precies hetzelfde! Ik heb alleen echt geen zin om te moeten investeren in een nieuwe vriezer als deze het nog meer dan prima doet. En 10 jaar is zo oud toch niet btw?
Volgens de consumentenbond gaat een koel-/vrieskast zo'n 8 à 10 jaar mee. Maar als ik zo naar dat lijstje kijk, hebben al mijn witgoedapparaten het goed bij mij. Voor bijna alles staat 10 jaar en de meeste apparaten heb ik al langer.

Maar niemand ervaring dus met het vervangen van de rubbertjes?
Ooit gedaan en het viel me reuze mee. Ik heb net even bij mijn huidige vriezer gekeken(een staande met 6 lades) en ook daar haal je het rubber zo uit het gootje dat in de deur zit en je propt het er ook zo weer in(dus een nieuw rubber ook lijkt mij).Het rubber is niet elastisch zodat er druk op staat bij mijn vriezer. Waar zit de moeilijkheid dan in?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven