Schilder inhuren?

05-07-2010 11:21 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Binnenkort ga ik verhuizen. Nu ken ik helaas niet zoveel mensen die willen/kunnen helpen.

Nu zit ik eraan te denken om een schilder in te huren. Ik ga zeker ook zelf meehelpen om de kosten een beetje te drukken. Mijn woning is ook niet heel groot, dus dat scheelt alweer.

Via Marktplaats heb ik aan een schilder gevraagd wat hij per uur vraagt en dat is 25 euro incl.btw, materiaal, kwaliteiten verf (merk sikkens). Is dit een normaal bedrag? Ik heb er echt geen verstand van.

Hoelang doet een schilder bijvoorbeeld over een rechthoekige ruimte van 20m2? Ik wil een beetje inschatten wat ik in totaal kwijt ben.

Groetjes
anoniem_96518 wijzigde dit bericht op 05-07-2010 11:22
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Het gaat om binnen? Hup naar de bouwmarkt, advies vragen en lekker zelf doen. Een rechthoekige ruimte van 20m2 moet toch wel goedkomen?
Ja binnen. Het gaat niet alleen om een ruimte van 20m2, want dat kan ik inderdaad wel zelf als dat alles was. Het is wel groter, maar dit was een voorbeeld (zodat ik de rest zelf uit kon rekenen).

Het gaat om een woonkamer, slaapkamer, hal, keuken en berging.
Ah joh, zo moeilijk is dat niet. Gewoon zelf doen.

En anders een klus op werkspot.nl zetten?

Neeeee ik heb geen aandelen, wel goede ervaringen!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
en anders een offerte vragen bij die schilder.
Is het niet slimmer om een vaste prijs af te spreken met een schilder ?

schilder komt kijken gaat uitrekenen wat het gaat kosten en dat bedrag ga je dan betalen.

Per uur is best wel link , want stel dat de schilder van alles tegenkomt bv verrotte kozijnen en die moeten gemaakt worden is hij veel meer uren bezig en ipv 10uurtjes werk ben je 20uren werk kwijt.
Ohh oke, nou wat PiP zegt is ook een goeie: op werkspot.nl kun je je klus aanbieden en er een maximum prijs bij zetten die jij wilt betalen. Verschillende schilders kunnen dan "bieden" op jouw klus. Degene waarvan jij vindt dat hij de beste prijs biedt (check wel altijd referenties) kun je in de arm nemen.

Werkspot
quote:Zespri79 schreef op 05 juli 2010 @ 11:33:

Is het niet slimmer om een vaste prijs af te spreken met een schilder ?

schilder komt kijken gaat uitrekenen wat het gaat kosten en dat bedrag ga je dan betalen.

Per uur is best wel link , want stel dat de schilder van alles tegenkomt bv verrotte kozijnen en die moeten gemaakt worden is hij veel meer uren bezig en ipv 10uurtjes werk ben je 20uren werk kwijt.OJa, ook een goede tip! Spreek altijd een vaste prijs af. Als je redelijk onervaren bent met dit soort zaken dan zijn klusjesmannen erg makkelijk. Uurtarief rekenen en vervolgens 4 uur bezig met iets wat normaal gesproken makkelijk in 2 uur zou kunnen. Schilder dus langs laten komen, alles laten zien en zeggen dat je een vaste prijs wilt. Je kunt er ook meerdere langs laten komen om meerdere offertes te verzamelen. Heb je ook nog vegerlijkingsmateriaal.
Je hebt schilders en schilders. Probeer dus referenties te achterhalen. Ik heb verschillende resultaten van schilders gezien, de meeste waren om te huilen. Bij mij in huis komt dan ook geen schilder zolang ik het zelf kan.

Met goede verf bij de verfvakhandel vandaan (niet bij de bouwmarkt) kun jezelf ook mooie resultaten neerzetten.
Bedrag vind ik eerlijk gezegd opvallend laag. De laatste keren dat ik werklui over de vloer heb gehad was het uurloon toch zo 50-60 euro (uit m'n hoofd), en dat dan nog zonder materialen. Ik zou ook altijd eerst een offerte vragen, daarvoor komt zo'n schilder dan zelf kijken en maakt een inschatting van hoe lang hij ermee bezig zal zijn. Dan heb je ook een beter idee van de totale kosten. Eventueel kun je ook meerdere offertes laten maken.

Op 'meehelpen' staan aannemers ed. vaak helemáál niet te kijken. Je kunt wel afspreken dat jij bepaald voorwerk doet, zoals bv. het voorstrijken van de muren of het schuren (ik noem maar wat), maar op het moment dat de mensen die je ingehuurd hebt zelf aan de slag gaan hebben ze het liefst dat je onzichtbaar bent en hooguit af en toe een pot koffie zet.

Succes met je verhuizing!
quote:Dahlia74 schreef op 05 juli 2010 @ 11:39:

Je hebt schilders en schilders. Probeer dus referenties te achterhalen. Ik heb verschillende resultaten van schilders gezien, de meeste waren om te huilen. Bij mij in huis komt dan ook geen schilder zolang ik het zelf kan.

Met goede verf bij de verfvakhandel vandaan (niet bij de bouwmarkt) kun jezelf ook mooie resultaten neerzetten.Histor is prima geschikt voor binnen hoor.. (nee, geen aandelen )
zo duur klinkt zijn uurprijs niet, maar ik raad je aan om een totaalprijs af te spreken voor het geval dat ie wel erg ontspannen aan het werk gaat. En laat hem van te voren even langskomen om te checken of het inderdaad net zoveel werk is als hij dacht.
Leuk, al zoveel reacties!

Ik vind het ook véél fijner om een vaste prijs af te spreken. Want je weet niet hoe snel of langzaam iemand werkt.

Met meeschilderen bedoel ik wel dat ik in een andere ruimte werk, ik wil de schilder niet in de weg lopen.

Ik vind schilderen wel leuk, maar ik haat het plafond. Dat is echt zwaar werk!

Ik zal even naar de link kijken.
quote:Waldorf114 schreef op 05 juli 2010 @ 11:34:

WerkspotHet kan aan mij liggen, maar ik schrik wel van de (hoge) bedragen.
Gaat het alleen om wanden en plafonds, of ook om kozijnen ed.?

Als het gaat om wanden en plafonds zou je latex/muurverf kunnen laten spuiten, is volgens mij goedkoper dan een schilder alles met de hand te laten doen. Hiervoor is het wel handig als de woning leeg is vanwege het afplakken/beschermen van aanwezige spullen.

Indicatie: ik heb een plafond van 40m2 laten spuiten met latex en dat kostte me 160 euro.

Dit was exclusief afplakken maar dat was ook niet nodig want de woning was nog leeg.
anoniem_100424 wijzigde dit bericht op 05-07-2010 12:03
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik heb ook een schilder ingehuurd voor mijn woning. Als je zelf de spullen moet halen, ben je ook nog flink wat geld kwijt. Denk aan kitmateriaal enz. Met een goede schilder heb je alles wel gelijk mooi glad. Uiteraard kun je zelf gaan schilderen, maar dan krijg je het lang niet zo mooi. Ik heb de verf zelf bij een goed schildersbedrijf gekocht. Ik heb gevraagd of ze daar nog een leuke aanbieding hadden staan. En voor 20 euro heb ik genoeg verf meegekregen voor mijn woning, ook hk, keuken, hal, slkamer, en berging. De beunhaas schilder heeft 10 uur geklust, was ca. 350 euro, wat ik betaald heb, maar dan heb je het ook goed, en kun je zelf blijven werken. Hem geef je gewoon de sleutel, koffie en biertje klaar zetten.SUcces
Vrienden van me hebben vorige hun woonkamer laten schilderen door een klusjesman. Grote woonkamer, man werkt keurig en neemt amper pauze. 15 euro per uur. En de verf kan hij voordelig inkopen (ex-schilder, met pensioen).

Hij was er om 8 uur en was om 5 uur klaar.
quote:palientje schreef op 05 juli 2010 @ 12:17:

De beunhaas schilder heeft 10 uur geklust, was ca. 350 euro, wat ik betaald heb

Stuur die beunhaas hier ook maar heen

Ik zal wel blij zijn als de schilder mijn hele huis van binnen (alleen muren en plafonds) schildert en voor 500 euro klaar is. Maar of dat redelijk is...
Schilderen kun je zo gemakkelijk zelf, zonde van het geld. Latex: bouwmarkt middeklasse prijs tenzij je bijvoorbeeld donkerrode muren wit wil maken. De goedkoopste zal niet lekker dekken, voor wit of lichte kleuren heb je echt geen superextrafantastische histor of Sikkens nodig.

Voor lakverven wel naar de histor of Flexa (Sikkens is ook heel goed, maar profi spul, meestal niet verkrijgbaar in de bouwmarkt) gaan, denkt lekkerder, strijkt lekkerder, vloeit mooier. Kortom scheelt werk en beter resultaat. Eerst lakwerk, dan pas latexen.

Als je je een beetje kwaad maakt heb je dan je keuken en woonkamer in een dag gedaan, hal en berging + bijtippen rest de volgende.
Overigens: mensen die verven niet net zo netjes kunnen als de schilder kunnen niet verven.
Ik heb mijn vorige woning ook zelf gedaan met behulp van mijn vader. Ziet er best goed uit. Helemaal wit. Nu wil ik de woonkamer met kleur 9010 (een tint donkerder dan wit) en de rest ga/laat ik gewoon witten.

Mijn vader was hartstikke blij toen ik zei dat ik iemand in wilde huren. Maar in mijn eentje kan ik ook niet alles doen.
Uiteraard kun je zelf gaan schilderen, maar dan krijg je het lang niet zo mooi.

Dan kun je dus niet schilderen. Ik kan het beter dan de veel schilders, onlangs nog een paar flinke complimenten gehad van vakmensen.

Maar ik realiseer mij ook dat ik de tijd heb om te schilderen, terwijl een schilder gewoon productie moet draaien.
Ik zou eerst stalen vragen van met de bepaalde verf geschilderde stukken hout zodat je zeker weet dat het resultaat is zoals je wil.

Wat betreft de techniek/kundigheid: als iets van jezelf is doe je er altijd meer je best op; je investeert meer liefde, tijd en zorg.
Maar het hoeft toch ook niet allemaal in een dag af? Je kunt prima wonen in een huis met een ongeverfde hal hoor. En als je niet genoeg tijd hebt doe je bijvoorbeeld de deuren en de kozijnen als je er al woont. Keuken kan ook prima bewoond en wel. Eigenlijk alleen plafonds en berging is lastig nadat je er in bent getrokken.
Ik heb opzich wel de tijd. Ik krijg 7 augustus de sleutel en eind augustus ga ik pas oververhuizen.

Ik heb die schilder die ik van Marktplaats heb geplukt even gemaild met de vraag of het ook mogelijk is een vast bedrag af te spreken. Of hij een keer naar de woning wil komen kijken.

Als het allemaal te duur wordt, ga ik het gewoon zelf doen. Ik kán wel schilderen, dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven