Schimmel op muur in slaapkamer
zaterdag 5 december 2009 om 12:11
De laatste tijd viel me op dat er in mijn douche schimmel op het plafond zat, nou ja, vochtige ruimte zonder ramen, dus zo gek vond ik dat niet.
Vandaag schrok ik toen ik tijdens het schoonmaken onder mijn bed keek, op het behang zitten behoorlijk wat schimmels. Ook daarboven trouwens, maar dat is lang zo erg niet als de onderste halve meter.
Ik lucht de slaapkamer dagelijks, maar stook er niet.
Ik woon in een huurhuis en vraag me af: kan ik de verhuurder hier op aanspreken? En wat is er aan te doen? Ik wil natuurlijk niet slapen tussen de chemische dampen. En is zoiets giftig of slecht voor de gezondheid?
Vandaag schrok ik toen ik tijdens het schoonmaken onder mijn bed keek, op het behang zitten behoorlijk wat schimmels. Ook daarboven trouwens, maar dat is lang zo erg niet als de onderste halve meter.
Ik lucht de slaapkamer dagelijks, maar stook er niet.
Ik woon in een huurhuis en vraag me af: kan ik de verhuurder hier op aanspreken? En wat is er aan te doen? Ik wil natuurlijk niet slapen tussen de chemische dampen. En is zoiets giftig of slecht voor de gezondheid?
donderdag 10 mei 2012 om 15:19
Ik heb net op een andere vraag "schimmel in de babykamer" een handige tip gegeven. Je kamer luchten is heel erg belangrijk, probeer af en toe je bed te verschuiven zodat het achter je bed ook goed kan luchten. Daarnaast heb ik zo Pingi vochtbeest gekocht. Het is een herlaadbare luchtontvochtiger (dus lekker goedkoop) wat op een soort knuffelzakje lijkt en op elke plek in huis kan plaatsen dus ook achter je bed. In de babykamer was het bij ons een groot succes, misschien werkt het bij jouw ook!