Schoenen opbergen: tips?

29-12-2019 21:41 39 berichten
Het lijkt mij leuk om mijn schoenen wat meer in het zicht te zetten, zodat ik wat vaker wissel. Ik merk dat ik vooral de schoenen draag die ik in het zicht heb liggen. De rest bewaar ik nu in een doos. Nu zie ik allerlei rekjes, maar zijn deze echt handig? Ik zou mijn schoenen op een mooie manier willen neerzetten, zonder dat ze de hele kamer in beslag nemen. Ik heb verschillende soorten schoenen: van hoge laarzen tot lage sandaaltjes. Het zijn zo’n 20 paar.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen! Op tv zie je vaak zo’n mooie (inloop)kast, maar dat is hier helaas geen optie.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
29-12-2019 21:54
Top idee!! Dank je wel. Ik ga meteen even mijn grootste schoen opmeten.
Als de plankjes niet diep genoeg zijn kan je de schoenen ook schuin zetten, zoals in veel schoenenwinkels.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/platsa-kle ... s99305851/
Afbeelding
Eames6 schreef:
29-12-2019 23:09
Zo gebruik ik de Billy ook. Ideaal. Ik zet de schoenen niet op een bok, maar wel om en om (de een met de neus naar voren en de ander van hetzelfde paar met de hiel) zodat er 5 paar op 1 plank passen. In totaal 8 planken. Jouw 20 paar moet dus makkelijk passen zonder bokken.
Ook hier een Billy op deze manier in gebruik, onderin mijn laarzen, afgemeten op de hoogste laars, dan sneakers, erboven hakken op bovenstaande manier. Ik heb veel meer dan 20 paar en 2 hoge billy kasten..! :)
Ik heb m'n schoenen ook in een Billy, met deurtjes, maar de planken zijn net iets te ondiep voor mijn schoenen (maat 40, bijna geen hakken). Dus heb ik de planken maar schuin gezet (de plankendrager bij de achterwand 1 gaatje lager dan aan de voorkant van de kast), en de schoenen rusten dan met de neuzen tegen de achterwand van de kast.

Zo past het wel, maar ideaal is het niet. Als ik iets nieuws zou kopen zou het zeker geen Billy met deurtjes worden, voor mij is het gewoon net iets te krap.
Solomio schreef:
29-12-2019 22:41
Ik heb voornamelijk hoge schoenen, dus geen schoenblokken.
Hoog als in; hak of hoog bij de enkel? Ze zijn wel af te stellen. Bij mij staan er ook enkellaarzen op.
En ook nog eens maat 42 :P
“Don’t look back – you’re not going that way.”
kweepeer schreef:
30-12-2019 02:16
Ik heb m'n schoenen ook in een Billy, met deurtjes, maar de planken zijn net iets te ondiep voor mijn schoenen (maat 40, bijna geen hakken). Dus heb ik de planken maar schuin gezet (de plankendrager bij de achterwand 1 gaatje lager dan aan de voorkant van de kast), en de schoenen rusten dan met de neuzen tegen de achterwand van de kast.

Zo past het wel, maar ideaal is het niet. Als ik iets nieuws zou kopen zou het zeker geen Billy met deurtjes worden, voor mij is het gewoon net iets te krap.
Planken van de standaard Billy zijn maar 26 cm diep. Met dat als voetlengte zou je op maat 40-41 uitkomen. Maar daar komt de schoen dan nog omheen. Je hebt ook een Billy van 40 cm diep, de planken zijn dan 38 cm. Dat "werkt" al iets makkelijker.
Tickel schreef:
30-12-2019 07:28
Hoog als in; hak of hoog bij de enkel? Ze zijn wel af te stellen. Bij mij staan er ook enkellaarzen op.
En ook nog eens maat 42 :P
Hoog als in hoog bij de enkel.
En maat 44.
En idd zijn de planken daar prima op af te stellen, maar de getoonde blokken waarop je dan een paar kunt zetten gaan bij mij niet werken.
You are exactly where you're supposed to be. Because you make terrible choices.
Week 19 van de Extremely Demotivational Calendar
kweepeer schreef:
30-12-2019 02:16

Billy zonder deurtjes.
Mijn schoenen steken idd een beetje uit (maat 44).
You are exactly where you're supposed to be. Because you make terrible choices.
Week 19 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik heb ook nogal grote voeten, dus wellicht misschien toch de wat diepere Billy. Vandaag eens even kijken of we hier nog kasten hebben staan die ik hiervoor kan gebruiken.

Ben echt super enthousiast over jullie tips! Dank je wel.
Zo'n 'boekenkast' vind ik wel erg mooi lijken. (zoals de foto van fashionvictim)

Maar wie kan me vertellen wat in godsnaam de functie is van een schoenenblok???? Ik zie geen toegevoegde waarde.... en vind het super lelijk, zeker in verschillende kleuren.
Nokie schreef:
30-12-2019 09:42
Zo'n 'boekenkast' vind ik wel erg mooi lijken. (zoals de foto van fashionvictim)

Maar wie kan me vertellen wat in godsnaam de functie is van een schoenenblok???? Ik zie geen toegevoegde waarde.... en vind het super lelijk, zeker in verschillende kleuren.
Wat dacht je van 2 schoenen op de plek van 1
Nokie schreef:
30-12-2019 09:42

Meer schoenen op één plank doordat je ze stapelt in plaats van naast elkaar zet.
:) Dat zag ik niet op de afbeelding, maar oké, dan snap ik het, maar mooi is anders..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven