Schoonmaakster ?

23-05-2011 19:54 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben eindelijk de knoop doorgehakt om een schoonmaakster te nemen. Het liefst wil ik er eentje via via, echter dit is me tot nu toe niet gelukt. Nu had in vandaag een briefje in de bus met de volgende tekst:

'Hello I am looking for a house cleaning job. If you like choose me. I can good helping you. I can do everything also do it ironing. I need work please! If you want you can call me anytime. Thank you very much. My telephone number: ...... Regards ....'

Wat denken jullie hiervan? Of toch maar beter via Marktplaats proberen?
quote:Jorina schreef op 23 mei 2011 @ 20:10:

[...]

Je laat wel een vreemde in je huis. Daar moet je een goed gevoel bij hebben. Als iemand een briefje in de bus doet in slecht Engels geschreven, nee, dan gaan bij mij toch een paar alarmbellen af. Iig niet de manier waarop ik iemand in huis zou halen.

Bij mij niet. Zie het stukje van Bommi ook.

Maar goed, wellicht voel ik me aangesproken omdat mijn buuf uit Irak schoonmaakt en ook beroerd Nederlands en Engels spreekt
Nou, ik kan toch heel goed poetsen hoor, en ik ben Nederlands. (Jorina, waar toch???)

Ik doe het alleen niet bij anderen
@bommi: heeft je hulp echt je huis leeg gejat???

Taal zegt inderdaad niet alles, een beetje Nederlands of in ieder geval redelijk Engels zou wel prettig zijn.
Kun je geen ad plaatsen in een lokaal krantje? Dan reageren er ook lokale mensen.. Ik heb dit gedaan en heb vijf vrouwen langs gehad. Heb de meest sympathieke uitgekozen en tot nu toe doet ze het geweldig! Succes!
Ik zou haar op gesprek laten komen. You'll never know. Misschien is het een schat van een mens en probeert ze het op deze manier om juist op te vallen tussen alle anderen. Wij hadden een Thaise die ook zeer gebrekkig Nederlands kon, maar in die paar jaar dat ze voor ons werkte met sprongen vooruit ging. Daarnaast deed ze nog een opleiding en inmiddels is zij schoonmaakster af. Lief mens. Altijd kleine kadootjes meenemen voor ons kind als er weer wat speciaals was. Zijn eerste tand/verjaardag enz.
quote:bellab schreef op 23 mei 2011 @ 20:10:

Was het niet Vlinder die met stukjes noot want?Ohja! ''Vlinder wants with stukjes noot and you got zonder stukjes noot!''
En als je toch nieuwschierig bent, kun je altijd vrouw van het briefje eens opbellen voor een gesprek. Als het niet goed voelt, dan doe je het niet, voelt het wel goed, dan merk je in het gesprek snel genoeg of ze voldoende nederlands/engels spreekt (soms is geschreven tekst vrij slecht, maar zijn ze mondeling een stuk sterker).

Ik vind het trouwens ook wel lef hebben van zo'n vrouw; op de 1 of andere manier heb ik een beeld voor me van een thaise vrouw die voor haar man naar NL is gekomen en graag zelf aan het werk wil, maar dat lukt niet omdat ze niet goed nederlands spreekt en geen diploma's etc. heeft. Dus heeft ze bedacht dat ze bij iedereen zo'n briefje door de deur doet, wat ze geschreven heeft in haar beste engels in de hoop dat iemand reageert.

Maar ja voor hetzelfde geldt is het een vieze man die op deze manier vrouwen in de val lokt... :p
Iemand op gesprek laten komen kan natuurlijk altijd, maar hoe beoordeel je dan vervolgens, dat lijkt me zó moeilijk ...

Mensen kunnen zich goed voordoen, maar dat zegt nog niet dat ze te vertrouwen zijn.

Ik heb ook al gevraagd of de schoonmaakster van vrienden niemand weet. Tot nu toe zonder resultaat, helaas.
quote:toffifee schreef op 23 mei 2011 @ 20:14:

Ik zou haar op gesprek laten komen. You'll never know. Misschien is het een schat van een mens en probeert ze het op deze manier om juist op te vallen tussen alle anderen. Wij hadden een Thaise die ook zeer gebrekkig Nederlands kon, maar in die paar jaar dat ze voor ons werkte met sprongen vooruit ging. Daarnaast deed ze nog een opleiding en inmiddels is zij schoonmaakster af. Lief mens. Altijd kleine kadootjes meenemen voor ons kind als er weer wat speciaals was. Zijn eerste tand/verjaardag enz.Nou wat toevallig, ik beeld me elke keer een thaise vrouw in (had deze post nog niet gelezen toen ik reageerde.)
Ik zou het gewoon via marktplaats proberen!

Ik doe het werk zelf ook en heb mijn adresjes op die manier gevonden! Ik had wel een vlotte advertentie geplaatst zonder spelfouten en ik kreeg een heleboel mailtjes!

In welke regio woon je?! Misschien kan ik je aan iemand helpen!
quote:Missprincesa schreef op 23 mei 2011 @ 20:10:

[...]

Uh....mijn ervaring is eigenlijk wel dat niet nederlandse(/niet westerse) vrouwen beter poetsen dan de nederlandse.

Sooo.... wat een vreemde aanname! Raar, dat de een beter poetst dan de ander op basis van geografie.....

Laat dat mijn moeder maar niet horen, (bijna) niemand poetst beter dan zij....
quote:erne schreef op 23 mei 2011 @ 20:19:

Iemand op gesprek laten komen kan natuurlijk altijd, maar hoe beoordeel je dan vervolgens, dat lijkt me zó moeilijk ...

Mensen kunnen zich goed voordoen, maar dat zegt nog niet dat ze te vertrouwen zijn.

Ik heb ook al gevraagd of de schoonmaakster van vrienden niemand weet. Tot nu toe zonder resultaat, helaas.

Daarom is het het mooiste als je iemand via via kent. Op MP staan trouwens ook soms referenties, misschien heb je daar nog wat aan.

En je kan iemand natuurlijk sowieso om een referentie vragen, geeft soms ook al een iets beter gevoel.
quote:erne schreef op 23 mei 2011 @ 20:19:

Tja beoordelen is altijd moeilijk, je kunt vaak niet zien of iemand een verborgen agenda heeft of niet...Maar dat probleem heb je met elke schoonmaakster op wat voor manier je die ook krijgt. Je hebt alleen wel wat meer zekerheid als schoonmaakster al jaren naar tevredenheid heeft schoongemaakt bij vrienden van je.

Ik zou gewoon afgaan op je gevoel, de welbekende 'klik'. Is die er niet, dan gewoon niet doen. Ook al is haar 'cv' nog zo goed. Schoonmaaksters komen wel bij je thuis en als je je niet op je gemak bij haar voelt dan werkt het niet.
Overigens, onze oer-Hollandse werkster, kan geen zin foutloos Nederlands schrijven.
Ik begin wel heel nieuwsgierig te worden naar de vrouw van het briefje! Ze zou eens moeten weten hoeveel er over haar gepraat wordt
quote:SeptemberGirl schreef op 23 mei 2011 @ 20:21:

[...]

Sooo.... wat een vreemde aanname! Raar, dat de een beter poetst dan de ander op basis van geografie.....

Laat dat mijn moeder maar niet horen, (bijna) niemand poetst beter dan zij....

Is geen aanname, maar mijn ervaring. Zeg ook niet dat Nederlanders niet kunnen poetsen, ben zelf ook nogal een schoonmaakfreak.

Met geografie heeft het trouwens niet zoveel te maken, wel met cultuur.
Trouwens thanks voor alle tips!
Ik heb een aantal schoonmakers uitgenodigd voor een gesprek en de twee die ik zag zitten laten proef schoonmaken tegen de normale betaling. Degene die mij het beste paste qua manier van schoonmaken heb ik uitgekozen. Helaas is zij nu gestopt met schoonmaakwerk, maar mocht ik er weer eentje nodig hebben doe ik het zeker weer op deze wijze.
quote:lilalinda schreef op 23 mei 2011 @ 20:23:

Overigens, onze oer-Hollandse werkster, kan geen zin foutloos Nederlands schrijven.Zoals bijna niemand op dit forum.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 23 mei 2011 @ 21:00:

[...]

Zoals bijna niemand op dit forum.ik heb een excuus, ikk werk met een iPad, stomme autocorrect....
quote:SeptemberGirl schreef op 23 mei 2011 @ 21:02:

[...]

ik heb een excuus, ikk werk met een iPad, stomme autocorrect....Kan die autocorrect niet uit?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 23 mei 2011 @ 21:06:

[...]

Kan die autocorrect niet uit?vertel me hoe en er komt een groote doos Merci jouw kant op!
quote:SeptemberGirl schreef op 23 mei 2011 @ 21:07:

[...]

vertel me hoe en er komt een groote doos Merci jouw kant op!Geen idéé! Had ik maar een iPad.
Instellingen, Algemeen, Toetsenbord en dan autocorrectie uitzetten

Thanks!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven