Schoonmaken van ei op het raam

07-07-2011 13:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week kwamen we thuis van vakantie en ja hoor, er is hier goed geluilakt (West-Friese traditie, o.a. eieren gooien )

Vandaag besloten de ramen te gaan lappen en het raam met het ei ook (het stinkt trouwens niet, had ik niet verwacht ).

Nu de vraag, hoe doe je zoiets?

Er is al een topic over en die heb ik doorgenomen maar TO is nooit teruggekomen om te vertellen of het gelukt is. Haar topic was van in de winter en het mijne van nu. Het raam krijgt volle zon (was daar dan niet ook iets mee?)

Ik ga iig eerst de andere ramen straks doen en save the best for last

Wat zouden jullie doen? Google is mijn vriend nl niet vandaag

(Misschien handig om te weten, geen idee hoor( ) maar het zijn 'nieuwe' ramen, zo'n 3 maanden oud en nog maar 1 keer gelapt)
Dasty!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat heb ik Nouschi en dan?

Erop sprayen, in het water, op papier?
Heel veel water...en hopen dat het ei weer een beetje vloeibaar wordt. Anders moet je met een afsteekmesje voorzichtig eraf krabben. Uitkijken voor krassen in de ruiten.

Zit het ook op je kozijnen? Dan is de boel hopelijk niet verkleurd.
Nope
Koud of warm water machutook?

De kozijnen moeten gelukkig nog worden geschilderd (Toch nog goed dat ik daar te lui voor ben geweest )
quote:chocolover schreef op 07 juli 2011 @ 13:12:

Dat heb ik Nouschi en dan?

Erop sprayen, in het water, op papier?Er op sprayen en dan haal je het er zo af. Daarna gewoon wassen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 07 juli 2011 @ 13:08:

Dasty!

Ik vind Dasty zulk superspul, ik weet bijna zeker dat dat ook werkt bij ei op je ramen.

Als je googelt op Dasty zie je dat er heel veel enthousiaste fans zijn.
Lauw water.

Zijn de kozijnen nog ongeverfd? Dus kaal hout? Dan kan je mss beter het ei van de kozijnen afschuren als het nog droog is. Anders heb je kans dat het nog verder je hout intrekt.

Ik weet wel van onze ramenwasser dat het ontzettende troep is, gedroogd ei.
Nope
Dasty rules!
De latjes (naast/over de sponning?, snap je het dan?) zijn ongeverfd, de rest is geverfd.

Jeetje wat een Dastyfans, ik ga het gewoon met Dasty proberen! (En wie weet uiteindelijk de latjes nog schuren.. Want wat gebeurt er als het het hout intrekt? )
Dat zou ik zoveel mogelijk proberen te voorkomen, het is best een chemisch troepje geloof ik.

Tip: Mocht je nou gewoon weer nette geschilderde kozijnen hebben straks (en geen aangekoekt ei op het raam), zeem je ramen dan met water en wat (huishoud)azijn, dat is niet zo slecht voor de verf en het hout.
Ok misspoes, zal ik dat doen.

Ik heb het nog maar 1 keer hier gedaan en toen heb ik HG (sanitairreiniger haha) erin gedaan.

Ik heb azijnreiniger zie ik nu, is dat hetzelfde?

Hmm ik probeer het eerst met water dan ipv Dasty..
Yep, azijnreiniger is prima! Kun je sowieso ook proberen op het ei maar ik vraag me af hoe goed dat werkt... Laat je het ff weten?
Uiteraard! Dank voor je tip alvast!
En? Gelukt?
Pfffff wat is dat vies!

Ei gaat dus stinken in aanraking met water. Bah.

Maar het is gelukt! Met azijnreiniger!

Was ff boenen maar het is gelukt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven