Schoonvader kind aan huis

05-05-2011 19:20 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn hart eens luchten en zou graag jullie reacties horen, maakt niet uit of je het met me eens bent of niet. Misschien kan ik de dingen eens in een ander licht zien...

Ik ben al een aantal jaren samen met mijn partner, en we hebben samen 2 kinderen.

Hij heeft een hele sterke band met zijn vader, en heeft zijn moeder verloren toen hij achter in de 20 was. Hij heeft haar de laatste jaren van haar leven verzorgd en dat is echt super van hem. Maar dit wil hij ook voor zijn vader doen. Toendertijd was hij een vrijgezelle jongen maar nu heeft hij dus een gezin en wordt het min of meer van mij verwacht...

Zijn vader is niet zo gezond, hij mankeert van alles. Hij kan niet zo goed lopen en kan ook niet lezen en schrijven. Alles wordt door ons geregeld. Boodschappen doen, medicijnen ophalen en klaarmaken, doktersafspraken en elke week komt de trombosedienst bloed prikken bij ons thuis (want hij woont op een park). Een keer in de week blijft hij dus bij ons slapen, op de bank want we hebben geen kamer over en bovendien kan hij slecht de trap opkomen. Hij wordt van alle kanten in de watten gelegd door mijn man, en dit wordt dus van mij ook verwacht. Zijn brood wordt voor hem verzorgt en zijn koffie wordt hem nagebracht. De dag na die 'logeernacht' blijft hij vaak de hele dag bij ons, zelfs als mijn man gaat werken. Als ik hem zijn brood en koffie niet geef, dan eet hij dus gewoon niet, en als diabetespatient is dat echt niet goed. Maar het irritantse vind ik nog dat de hele dag de bank in een 'bed' veranderd is, hij in zijn pyama blijft rondhangen en de hele dag niet van de bank afkomt en de hele dag van die bout-programma's op de tv blijft kijken... En in principe is dit maar 1x in de week, dan is het nog wel te overzien, maar vaak gebeurt het dat hij tussen door ook nog komt en zich dan door mijn man laat overhalen om te blijven slapen. Of dat hij zelf al zegt: ik kan net zo goed hier blijven vannacht... Mijn man is 's avonds regelmatig weg en dan zit ik de hele avond te kijken met mijn schoonvader.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een hele lieve schoonvader maar ik haat het dat mijn privacy weg is. Vorig jaar heeft hij 3 maanden hier geslapen ivm sneeuw en gezondheidstoestanden. En met de sneeuw van afgelopen jaar... vul zelf maar in.

Hij bemoeit zich vaak met de kinderen en ze mogen vaak ook dingen van hem die ik juist niet wil hebben.

Ik weet nooit waar ik aan toe ben en dat is verschrikkelijk vervelend, want als hij hier blijft dan kan ik niks afspreken thuis en heb ik ook het idee dat ik niet van huis kan.

Was het maar 1x in de week maar in de praktijk in het minstens 2 of weleens 3x en dan ook nog meerdere dagen...

Wie kan mij even moed inpraten want hij komt straks weer (en mijn man is natuurlijk weer eens de hort op)
Oef moeilijke situatie..wat zie je zelf het liefste om alle partijen tevreden te hebben?
Zorg dat je zelf 'n leven krijgt ipv thuis te zitten terwijl je man werkt dan hoef je ook niet te babysitten op je schoonvader. Misschien kan je schoonvader 'n aanleunwoning huren in de plaats waar jullie wonen zodat hij niet meer hoeft te komen logeren, maar je man hem wel regelmatig na z'n werk kan opzoeken.
Het zou makkelijker zijn als hij in de buurt woonde, voor mijn part 1 straat verderop... Hij woont nu een half uur rijden bij ons vandaan maar wil daar absoluut niet weg.
Op termijn is dit niet te doen, vooral omdat jullie huis niet ruim genoeg is voor jullie gezin plus schoonvader. Terwijl je schoonvader in de komende tijd wel jullie steun blijft nodig hebben. Hebben jullie gedacht over een andere, ruimere woning, of een mogelijkheid om dichtbij of naast elkaar te wonen, zodat je toch meer privacy hebt?
Mijn god, ik word al gek als ik eraan denk. Lief dat je man zich zo intensief om zijn vader bekommert en lief dat jullie je huis zo openstellen voor hem. Maar dit lijkt me echt killing, en dan gaat je vriend nog weg ook.

Heb je dit al met je partner besproken? Wat zegt hij?

Kan je schoonvader niet beter verhuizen als hij waar hij nu woont blijkbaar geen bezoek kan ontvangen?
Ik heb 2 kinderen (5 en 3) en nog de wens voor een 3e en ben huismoeder. Helaas geen optie voor een 'zakelijk' leven (mijn man is nogal ouderwets)
quote:schatteboutje schreef op 05 mei 2011 @ 19:26:

Het zou makkelijker zijn als hij in de buurt woonde, voor mijn part 1 straat verderop... Hij woont nu een half uur rijden bij ons vandaan maar wil daar absoluut niet weg.Maar de noodzaak is er voor hem ook helemaal niet om weg te gaan, want alle redenen die er zouden kunnen zijn om te verhuizen worden opgelost door hem part-time bij jullie in huis te nemen.
quote:schatteboutje schreef op 05 mei 2011 @ 19:28:

Ik heb 2 kinderen (5 en 3) en nog de wens voor een 3e en ben huismoeder. Helaas geen optie voor een 'zakelijk' leven (mijn man is nogal ouderwets)Jij bent zelf net zo ouderwets als je je zo door je man laat beperken.
Kan je schoonvader niet gewoon naar een verzorgingstehuis? Indicaties genoeg lijkt me.
verba volant, scripta manent.

Ik heb 2 kinderen (5 en 3) en nog de wens voor een 3e en ben huismoeder. Helaas geen optie voor een 'zakelijk' leven (mijn man is nogal ouderwets)Jijzelf blijkbaar ook dat je dat pikt van 'n vent. Zou 'n man die mij achter 't aanrecht en de kinderwagen wil zetten keihard uitlachen
quote:nostradame schreef op 05 mei 2011 @ 19:29:

[...]

Jij bent zelf net zo ouderwets als je je zo door je man laat beperken.Compleet mee eens!
Als werken buiten de deur al geen optie is voor je man en jij accepteert dit, dan zie ik geen mogelijkheden om hierover in gesprek te gaan. Dit is toch geen gelijkwaardige relatie? Je man die jou opzadelt met zijn vader zonder dat jij weet waar je aan toe bent, je man die er vandoor gaat als hij daar zin in heeft maar van jou verwacht dat je thuis blijft en jij die dit accepteert.

Of zeg ik nu iets heel geks? Als ik overhaaste conclusies trek moet je het zeggen.
Kan je geen persoongebonden budget voor hem aanvragen, zodat hij zorg aan huis kan krijgen?
Maar woont op een park?
Ik denk dat je partner beter bij zijn vader kan intrekken. Dan kan hij hem dag en nacht verzorgen. Nu zadelt hij jou op met een situatie waar je niet om hebt gevraagd.
verba volant, scripta manent.
Ik ben gek op mijn kinderen en wou ze indertijd graag een stabiele thuissituatie geven en niet steeds maar weer naar de oppas en het kinderdagverblijf te sturen. Bovendien zou ik dan alleen maar werken om het kinderdagverblijf te kunnen betalen en bovendien mis je alle 'eerste' dingen. Daarom heb ik er toen voor gekozen om thuis te blijven. Niet wetende dat me dit allemaal boven mijn hoofd hing.
Ik zou er ook gek van worden.

Moeilijk hoor, ik zou stoppen met het overnachten, ik vraag me ook af waarom de trombosedienst niet op het park komt?

Een oplossing zou kunnen zijn, dat je man hem 's morgens haalt of opa komt met de bus/fiest/scootmobiel en wacht bij jullie op de trombosedienst.

Na de lunch breng je hem weer naar huis.

Je moet helemaal stoppen met het overnachten, dat is het meest duidelijk.

Ik heb 2 kinderen (5 en 3) en nog de wens voor een 3e en ben huismoeder. Helaas geen optie voor een 'zakelijk' leven (mijn man is nogal ouderwets)

En wat wil jij? Zou jij wél willen werken?

Je komt op mij over als een ontzettend lieve vrouw die voor iedereen klaar staat, maar zichzelf vergeet.

nostradame, 2 minuten geleden

quote:

schatteboutje schreef op 05 mei 2011 @ 19:28:

Jij bent zelf net zo ouderwets als je je zo door je man laat beperken.

*poppetje dat buigt* (iPhone hè... )
Wat een dooddoener, werken om de opvang te betalen.
quote:elninjoo schreef op 05 mei 2011 @ 19:31:

[...]

Jijzelf blijkbaar ook dat je dat pikt van 'n vent. Zou 'n man die mij achter 't aanrecht en de kinderwagen wil zetten keihard uitlachen

Ook wel eens erover nagedacht dat er mensen zijn die dat fijn vinden?

Ik vond het heerlijk om thuis te zijn toen de jongens klein waren.

Je bent altijd zo fel op mensen met kinderen, ben je jaloers ofzo?
Ik ben dol op mijn schoonvader, maar dit zou ik niet trekken!

Leuk en aardig dat zijn zoon hem wil verzorgen, maar op deze manier is heel het gezin de klos.
Phoe...Ik zou gillend gek worden....Ik weet niet hoe oud je schoonvader is, maar is een verzorgingshuis niks voor hem? Hij heeft zorg nodig, voelt zich duidelijk eenzaam en kan zich blijkbaar alleen niet redden. Er lijken genoeg redenen te zijn voor een indicatie.
quote:nostradame schreef op 05 mei 2011 @ 19:32:

Dit is toch geen gelijkwaardige relatie? Ja dat gevoel heb ik ook vaak maar ik ben zo'n watje die niet tegen ruzie kan... ik weet het en ik haat die eigenschap van mijzelf. Het gaat al beter dan vroeger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven