Sjablonen voor op de muur

23-09-2009 16:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey mensen!

Ik ben een beetje aan het bedenken hoe ik onze nieuwe slaapkamer ga indelen/pimpen.. We gaan namelijk bijna verhuizen (YES )!

Mijn vraag:

Waar kan ik sjablonen vinden voor op de muur? Ik wil namelijk een gedeelte van een muur creatief bewerken met wat grote bloemen. Ik heb wat gespeurd op het net, maar ik vind niet wat ik zoek!

Iemand hier ervaring mee? Ik bedoel dus een sjabloon die je kunt inkleuren/spuiten met verf, zodat je dan een prachtige bloem krijgt op het behang

Bedankt alvast voor de reacties!
flexa.nl heeft heel veel sjablonen op het web. Ik kan de site helaas niet openen.
Dankje! Ze hebben inderdaad een heleboel, maar heel weinig bloemen helaas! Het is een mooie site zeg, maar wel een lastige site om te zoeken haha! Nou iig bedankt voor je reactie.
.
ikea verkoopt mooie bloemen stickers, op diverse manieren op de muur te plakken, zwart en veel, erg mooi.

met een vergrote copie, penseel en carbonpapier kom je ook een heel eind......
Bedankt voor je reactie Pure_Vanity, maar ik wil geen stickers. Ik wil echt zelf gaan verven m.b.v. een sjabloon
quote:boemeltje schreef op 23 september 2009 @ 17:02:

ikea verkoopt mooie bloemen stickers, op diverse manieren op de muur te plakken, zwart en veel, erg mooi.

met een vergrote copie, penseel en carbonpapier kom je ook een heel eind......

Ik ken de Ikea bloemen Heb ze zelf nu ook hihi. Ze zijn ook erg leuk, maar ik wil toch liever iets anders maar dat zou mijn laatste optie zijn als het niet lukt

Ja klopt, ik kan zelf ook een mooie bloem maken.. maar goed.. mocht ik een mooie bloem tegenkomen dan scheelt dat weer!
Of jij bedoelt overtrekken trouwens. Dat kan inderdaad ook nog. Ga ik ook eens voor kijken Bedankt!
overtrekken met een carbonpapiertje ertussen, dan met verf overtrekken, erg mooi en precies zoals het het zelf wilt hebben.

wel een tijdrovend klusje....
Haha, ach.. ik heb alle tijd en wíl alle tijd stoppen in ons nieuwe huis
Hahaha!!!

dan wens ik je veel plezier en succes!!
Google eens op stencils en vlak buitenlandse sites niet uit. Bij de pipoos en andere hobbywinkels en ook bouwmarkten kun je ook wel sjablonen vinden. Hoewel de markt wat overgenomen is door muurstickers.... Zelf maken is natuurlijk ook vrij eenvoudig.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Dames, ik denk dat ik een stomme vraag ga stellen, maar ga het gewoon doen. haha...

Ben zwanger van de eerste (!!!) en ben helemaal verliefd geworden op een muursticker van een giraffe! Maar onze muren zijn gespoten, dus met van die bobbeltjes. Denk niet dat ik daar fatsoenlijk een sticker op kan plakken he?!

Hebben jullie nog andere ideeen? Ben zelf niet zo crea... Had al wel bedacht dat ik de sticker op een karton kan plakken en dan inlijsten of zo, maar da's toch niet zo leuk....

Alvast bedankt.
@moesje: ik heb ooit eens een muurschildering voor iemand gemaakt op een gespoten muur.

Het geheel zag er goed uit maar van dichtbij ( en dan bedoel ik 20 cm) zit het er natuurlijk minder strak uit dan op een gladde muur. Van normale afstand was het erg mooi.

Stickers krijg je wel bobbels mee dus ik zou zeggen Schilderen!

@ vlindertjee: ze hebben bv bij bouwmarkten ook sjablonen. wat ik ooit gedaan heb bij mijn dochter is zelf sjablonen maken.

ik wilde graag kronen op haar kamer in 2 verschillende maten en modellen. Nergens te krijgen destijds of alleen in het heel klein.

Die kleine heb ik gekocht, Vergroot met de kopieer en daarna uitgesneden uit overheadsheets.

werkte perfect. Was wel eventjes werk maar het ging goed.

succes !
ps ik zou het niet spuiten trouwens als je met sjablonen werkt want dan heb je kans dat de verf onder je sjabloon doorloopt ....uit eigen ondervinding trouwens....

sorry dat ik geen leestekens gebruikt heb mijn toetsenbord doet raar ineens en ik krijg het niet terug
[quote]love2dance schreef op 24 september 2009 @ 09:51:quote:ps ik zou het niet spuiten trouwens als je met sjablonen werkt want dan heb je kans dat de verf onder je sjabloon doorloopt ....uit eigen ondervinding trouwens....

Nee, dat dacht ik later inderdaad ook! Goede tip. Bedankt!

quote:sorry dat ik geen leestekens gebruikt heb mijn toetsenbord doet raar ineens en ik krijg het niet terugSchaam je!
Jaa een muurschildering. Of met een sjabloon, zijn we toch weer ontopic . Heb net leuke gezien op www.decomal.nl - wel prijzig, maar het ziet er wel dummy proof uit.

Met wat voor verf en kwast kan je zoiets het beste doen?? Heb er helemaal zin in!!
quote:moesje100 schreef op 24 september 2009 @ 09:43:

Dames, ik denk dat ik een stomme vraag ga stellen, maar ga het gewoon doen. haha...

Ben zwanger van de eerste (!!!) en ben helemaal verliefd geworden op een muursticker van een giraffe! Maar onze muren zijn gespoten, dus met van die bobbeltjes. Denk niet dat ik daar fatsoenlijk een sticker op kan plakken he?!

Hebben jullie nog andere ideeen? Ben zelf niet zo crea... Had al wel bedacht dat ik de sticker op een karton kan plakken en dan inlijsten of zo, maar da's toch niet zo leuk....

Alvast bedankt.Op de deur plakken. je muur egaliseren met fix and finish of een voorzetwandje plaatsen. Of een grote plaat gelakt mdf en het daarop plakken. Of met een tamponneerkwast het zelf schilderen op de muur, het partoon teken je uit met projector als je niet zo kunstzinnig begaafd bent.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
@vlindertjee: weet je al wat er op je muur komt en hoe je het gaat doen?

Ik zit hier ook nog even te twijfelen ik wil een tekst op de muur of evt op schilderijlijst.

vind op de muur het mooiste maar helaas ook gespoten dus ben bang dat ik de letters niet strak krijg ( verschillende lettertypes)
Toch nog ff up-en!!

Ga volgende week toch echt beginnen aan mijn project!! Heb er zin in!!

Maar welke verf en kwasten kan ik het beste gebruiken voor zoiets? En hebben jullie enig idee waar ik kleine potjes verf kan kopen?

Alvast bedankt handige creatieve forummers!
quote:love2dance schreef op 29 september 2009 @ 14:18:

@vlindertjee: weet je al wat er op je muur komt en hoe je het gaat doen?

Ik zit hier ook nog even te twijfelen ik wil een tekst op de muur of evt op schilderijlijst.

vind op de muur het mooiste maar helaas ook gespoten dus ben bang dat ik de letters niet strak krijg ( verschillende lettertypes)Ik weet nog niet wat ik ga doen... Ben er nog druk over aan het nadenken, maar misschien gebruik ik toch gewoon de ikea stickers.. Ook mooi, maar minder creatief haha!
quote:moesje100 schreef op 16 oktober 2009 @ 12:01:

Toch nog ff up-en!!

Ga volgende week toch echt beginnen aan mijn project!! Heb er zin in!!

Maar welke verf en kwasten kan ik het beste gebruiken voor zoiets? En hebben jullie enig idee waar ik kleine potjes verf kan kopen?

Alvast bedankt handige creatieve forummers!tamponneerkwasten, te koop bij de hobbyzaak. Daar kun je ook kleine potjes verf kopen, maar in de bouwmarkt kun je vaak ook testers kopen (van de vtwonen-verf zijn ze soms gratis!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven