Spiegelfolie op de ramen?

24-06-2015 19:19 16 berichten
Lieve forummers,

ik ben benieuwd of hier iemand ervaring heeft met spiegelfolie op de ramen?

Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuw appartement op de begane grond met heerlijke, grote ramen die uitkijken op een grachtje. Het probleem is echter dat die grote ramen ook voor flink wat inkijk zorgen. Momenteel heb ik luxaflex voor de ramen hangen die niet alleen de inkijk tegenhouden, maar helaas ook een groot deel van het licht.

Ik wil graag naar buiten kunnen blijven kijken, dus de luxaflex vervangen door matterende plakfolie of lichtdoorlatende gordijnen is voor mij geen optie. Spiegelfolie (voor degenen onder ons die niet weten waar ik het over heb; van de ene kant spiegelt de folie en van de andere kant kan je er gewoon doorheen kijken) lijkt me een uitkomst. Ik vind de folie echter vrij prijzig, dus ik vroeg mij af of er forummers zijn met ervaring met zo'n soort folie? Bevalt het? Werkt het ook een beetje?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Spiegelfolie heb ik geen ervaring mee, wel met dat gewoneraam folie. Wat je dan kan doen is niet het hele raam, maar alleen een strook daarmee beplakken. Dan heb je veel minder last van inkijk en kan je wel nog gewoon naar buiten kijken. Je kan er dan ook een kiezen met een patroon (bv bloemen, vogels of zo iets dergelijks), dan heb je ook nog iets leuks om naar te kijken. Dat is volgens mij ook niet zo duur en je hoeft het niet op het hele raam te plakken dus heb je minder nodig en is het nog goedkoper.
Geen ervaring, maar is dat niet erg irritant voor mensen aan de overkant, dat weerkaatste zonlicht?
Levensgevaarlijk met weerkaatsende zon, voor verkeer enz
Bedoel je met spiegelfolie wat restaurants wel eens hebben? Van buiten lijkt het hele raam beschilderd maar als je binnenzit, kijk je gewoon naar buiten alsof er niets hangt.
Als je dat spiegelfolie opplakt ben je ook een groot deel van je licht kwijt. Het is best wel donker, en het zicht is nou ook niet echt je van het.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Volgens mijn collega, die dat ook heeft, kunnen mensen wel naar binnen kijken als de zon erop staat, maar het bevalt haar goed.

En als je het voor de helft doet, lijkt me het qua lichtinval nog wel meevallen.
verdwaald op het nieuwe forum
Mijn plan was inderdaad ook om het alleen op ooghoogte te plakken, dus dat zou al zo'n 75% meer licht binnenlaten dan de luxaflex momenteel doet.

Dat weerkaatsen voor auto's en de overburen, daar had ik nog niet echt bij stilgestaan, maar ik vraag me af of dat echt een probleem zou zijn. Ik kan er in ieder geval geen klachten over vinden op google. Iemand daar ervaring mee?
Sommige auto's hebben blindeerfolie dat niet spiegelt maar wel voor privacy zorgt en waar je toch doorheen kunt kijken.
quote:Maackii schreef op 24 juni 2015 @ 19:29:

Levensgevaarlijk met weerkaatsende zon, voor verkeer enzOp de oost en noordkant valt dat wel mee.
Wat voor ramen heb je? Wij hebben 3dubbel glas en daar mag geen folie op.
quote:ikdus2010 schreef op 24 juni 2015 @ 21:10:

Wat voor ramen heb je? Wij hebben 3dubbel glas en daar mag geen folie op.Dit heb ik vorig jaar ook vastgesteld. Ik had de folie al gekocht (hoeft niet eens zo duur te zijn. Waar ik woon heeft L*dl het ook wel eens), maar kon het uiteindelijk maar op 1 dakraam kwijt. De overige ramen waren 3-laags glas, en daarvoor is het niet geschikt helaas.
Vitrage?
Luxaflex neemt niet zoveel licht weg als je 'm goed draait hoor. Je moet de lucht kunnen zien zeg maar. En je kunt ze vrij ver open draaien voordat je echt naar binnen kunt kijken.

Folie neemt meer licht weg dan goed gedraaide lamellen.
quote:himalaya schreef op 24 juni 2015 @ 19:35:

Als je dat spiegelfolie opplakt ben je ook een groot deel van je licht kwijt. Het is best wel donker, en het zicht is nou ook niet echt je van het.En vogels vliegen zich er kapot aan tegen het raam.
Er zijn verder geen forummers die zelf ervaring hebben met de folie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven