Spiegels die niet beslaan?

07-09-2009 18:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo :-) Ik wil mijn badkamer opknappen en mooie grote spiegels ophangen. Nou heb ik wel eens gehoord van spiegels die niet kunnen beslaan. Mijn badkamer ventileert namelijk niet fantastisch en dat is ook niet echt te veranderen.

Weet iemand waar ik zulke anti-besla spiegels kan kopen?

Bedankt!
Je moet zoeken naar spiegels met een verwarmingselementje aan de achterkant. Volgens mij kan dit alleen als je de spiegel direct op de muur maakt, niet met een spiegelkast.
Wij hadden eens een spiegel waar je warm water aan de achterkant kon gieten en dan besloeg 'ie ook niet. Geniaal, maar misschien niet zo mooi in een chique badkamer.
spiegelverwarming
Ik heb eens gehoord of gelezen dat ze niet (zo snel) beslaan als je ze schoonmaakt met afwasmiddel. Ik betwijfel het een beetje, maar toch..You never know.
Ik zeg ook afwasmiddel. Het vizier van mijn helm (voor op de motor) smeer ik ook in met een drupje Dreft. Terwijl allerlei dure anti-beslaanvizieren bij mij niets uithalen, werkt Dreft prima! Misschien eerst proberen op een kleine spiegel en die alvast in de badkamer zetten? Zonde als het niet werk en zonde als je een duur verwarmingssysteem koopt en Dreft bleek achteraf ook te werken.
Spiegels met spiegelverwarming kun je tegenwoordig ook gewoon bij de bouwmarkt kopen. Marktplaats of sanitairshop natuurlijk ook. Werkt heel goed, maar je moet wel een geaard stopcontact als aansluitpunt hebben erachter.

Soweiso is het slim ivm schimmels en luchtjes om toch iets te doen aan je ventilatie. Er is heel veel mogelijk op dat gebied, maar misschien moet je even verder kijken dan de standaard oplossingen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
haha ik las 'spiegels die niet bestaan', dacht dat het om een of andere narcistische stoornis zou gaan
ik had precies hetzelfde Vlin. Ik dacht alleen niet aan narcisme, was meer heel nieuwsgierig waarom iemand op zoek zou zijn naar niet-bestaande spiegels
haha tja die mensen zullen vast ook bestaan, ik kijk nergens meer van op
Ah, ik ben trouwens wel geïnteresseerd in dat drupje afwasmiddel. Neem je dan de spiegel af met een sopje of wrijf je er een drupje over uit?
Zag ze net in de nieuwe folder van de Liddl!

toevoeging,je wilt grote spiegels,dat weet ik niet of ze groot zijn..
omaweetraad.nl zegt dit:

* Om aanbeslagen spiegels te voorkomen in de badkamer smeer je ze in met scheerschuim. In laten trekken en dan met een droog stuk keukenpapier schoonwrijven.

* Om het beslaan van spiegels te voorkomen is het aan te raden deze in te wrijven met een afwasmiddel of met scheerschuim.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
je hebt toch ook van dat spul voor motorhelmen en autoruiten zodat ze niet beslaan.. misschien kan je dat ook op een spiegel smeren?
Wij hebben zo'n spiegel die niet kan beslaan. Het is dus alleen een spiegel, zonder kastje of wat dan ook.

Er zit een verwarmingselement achter. De zijkanten kunnen nog wel een beetje beslaan, het gedeelte waar het element zit beslaat niet. Wij zijn er erg tevreden over.
Maar zo'n spiegel met verwarmigselement, kan dat ook in grotere maten? En zijn die duur?
Ik smeer de spiegel in met shampoo. Werkt perfect. Gewoon je hand vochtig maken, shampoo erop en de spiegel insmeren. Vervolgens uitwrijven met een droge doek.
quote:Dahlia74 schreef op 08 september 2009 @ 13:10:

Ik smeer de spiegel in met shampoo. Werkt perfect. Gewoon je hand vochtig maken, shampoo erop en de spiegel insmeren. Vervolgens uitwrijven met een droge doek.Zeep werkt prima tegen beslaan. Alleen duurt het niet zo lang. Je moet om de zoveel tijd de procedure weer herhalen. Had ik tenminste in mijn bovenwoning zonder verwarming in de badkamer...
quote:babs75 schreef op 07 september 2009 @ 21:40:

Maar zo'n spiegel met verwarmigselement, kan dat ook in grotere maten? En zijn die duur?Ja hoor gewoon even zoeken bv http://www.quickshop.nl/contents/nl/d478.html Dat is een 50x50 cm breed setje voor 43 euro, dat je zelf op een spiegel moet monteren. Spiegel niet inbegrepen geloof ik. Ik vind het niet erg duur persoonlijk.

Als je even zelf zoekt, zal je het misschien ook nog goedkoper tegenkomen, ik heb me er niet echt in verdiept.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Heee bedankt, ik zie die losse verwarmingselementen wel zitten. Misschien ook lekker warm in de winter? :-)

Nu maar ns kijken of ik die een badkamermuurtje kan bespiegelen. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven