Spinnen

09-09-2020 22:54 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is de spinnentijd bij jullie ook al begonnen of ben ik de enige die op 2 weken tijd 3 joekels binnen op bezoek gehad heeft? Als ik kijk naar familie en vrienden lijk ik precies altijd de enige die zoveel en zo grote spinnen binnen heeft. Ik woon in de stad in een rijwoning dat onderverdeeld is in 2 appartementen waarvan ik beneden woon. Dus verder niet aan water of in velden.
Voor een arachnofoob als ik zijn dit geen leuke tijden...
Hebben jullie er ook al gespot?
Alle reacties Link kopieren
Mijn puber vangt en vermoordt met plezier de grootste spinnen voor me, maar doet het in zijn broek als hij een oortiek (oorworm) moet vangen.

Dan stuur ik hem maar weg, dat schiet niet op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hooiwagens ook geen probleem mee, spinnen die rustig in een hoekje in hun web zitten kan ik ook nog wel handelen. Maar van die zwarte joekels die zo hard rennen en daarbij onverwachts van richting veranderen, brrrrrrr. Doodeng. Echt trillen op mn benen en hart in de keel. En ja, ik weet dat ze niks doen en dat bang zijn grote onzin is. Maar ik ben dan weer niet bang van muizen of van vogels, wat andere mensen weer doodeng vinden.

Heb ze hier nog niet veel gezien, maar de keren dat ze hier dan liepen was man net een paar dagen van huis. Alsof ze dat ruiken ofzo. Verder zit er volgens mij weinig logica in waar ze voorkomen, in mijn vorige rijtjeshuis zag ik ze vrijwel nooit, in de flat daarvoor, derde verdieping, regelmatig. Rare beesten. Als ik alleen ben ze ik de stofzuiger erop en doe gaat dan of naar zolder of in de bijkeukenkast. Zolang ik de spin niet zie in woonkamer of slaapkamer kan ik er mee leven. Dood vind ik ze overigens niet eng meer, het gaat echt om het rennen en onverwacht van richting veranderen.

Onze poezen vingen ze ook, maar de dames raken inmiddels op leeftijd en de beste jaagster is inmiddels bijna blind. Dus daar heb ik ook niet zoveel meer aan.
The owls are not what they seem
Snoesje666 schreef:
10-09-2020 10:52
Elektrocuteren met de batterijenvliegenmepper geeft geen vlekken.
Brrr, nee durf ik ook niet. Ik ben er zo bang van dat ik er niet naar kan kijken, durf ze alleen op te zuigen met lange steel en er zo ver mogelijk vandaan. De laatste keer moest ik het met de kruimeldief doen en heb het hele huis bij elkaar gegild.

Zelfs als ze dood zijn ben ik er bang van.
Doubletree20 schreef:
10-09-2020 11:05
Brrr, nee durf ik ook niet. Ik ben er zo bang van dat ik er niet naar kan kijken, durf ze alleen op te zuigen met lange steel en er zo ver mogelijk vandaan. De laatste keer moest ik het met de kruimeldief doen en heb het hele huis bij elkaar gegild.

Zelfs als ze dood zijn ben ik er bang van.
Oh, dit klinkt zo als mij!
Ik vind ze meestal niet eng... Maar ik zet ze wel buiten.
nadine1988 schreef:
10-09-2020 09:34
Ik tel ze. Vorig jaar 13 in totaal. Van die grote zwarte hardlopers...!! Gruwel!!

Zelfs is in mijm haren, op bed. Voelde iets kriebelen. Dacht naaaahhhh... het was toch echt een kriebel. Ik meppen en hysterisch doen. Man lachen, neejoh die gaan niet in je haren. Dus wel! Lach dood aan voeteneinde bed.

Hoewel ik er gewoon van begin te zweten, ieuw, word ik er wel iets harder in. Ik ben vaak alleen met kinderen dus moet ze vaak zelf opruimen. Ze moeten van mij ook echt dood, anders slaap ik niet. Ik zuig ze op met de stofzuiger, die ik daarna nog even laat brullen, daarna boterhamzakje om de buis.
Tijd geleden werd in midden in de nacht wakker en ging ik naar de wc toe. Ik was nog erg moe en slenterde van links naar recht de gang door. Ik liet het licht in de wc uit, want onze lamp is best fel. Ik ga zitten en voel opeens wat bij mijn billen kriebelen. Het drong niet helemaal door en voelde opeens de kriebel verplaatsen. Rust werd verwarring en maakte toen plaats voor angst. Ik sta op en zie een dikke joekel vriendjes worden met mijn bips.
Ik heb echt tijden niet op de wc bril durven te zitten.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
10-09-2020 00:46
Nee, dat is niet waar! Spinnen leven solitair. Mijn moeder heeft mij vroeger dus wijs gemaakt dat ze altijd met z'n 2en zijn :|
Iemand mij dus ook! Heb dat nooit gecheckt, wel altijd gedacht.
Zal eens gaan opzoeken, want dat scheelt weer :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Snoesje666 schreef:
10-09-2020 10:56
Mijn puber vangt en vermoordt met plezier de grootste spinnen voor me, maar doet het in zijn broek als hij een oortiek (oorworm) moet vangen.

Dan stuur ik hem maar weg, dat schiet niet op.
:rofl: Wat schattig.. :$
Lauren85 schreef:
10-09-2020 09:25
Hm ik zou juist wel therapie willen voor mezelf. Vooral omdat ik em zelf niet durf te doden/verwijderen en ik dus altijd afhankelijk ben van anderen. En telkens dat verschrikken en de dagen erna zo op mn hoede zijn. Ik vind dat ik er echt wel last van heb.
Waarom zou je dat niet gaan doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Hooiwagens vind ik ook eng. Eigenlijk alle insecten met lange poten.
Hooiwagens hebben mij 1 keer laten schrikken. Stond onder de douche en toen ik bijna klaar was zag ik ineens een hooiwagen aan het web naar beneden komen.
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
10-09-2020 14:46
Waarom zou je dat niet gaan doen dan?
Omdat het in mijn omgeving (Limburg) niet makkelijk is om iemand te vinden die spinnenfobieen behandelt. Zag wel in Maastricht een centrum wat angststoornissen behandelen en daar werd gebruik gemaakt van virtual reality, met een bril op. Maar ik weet dus niet of dat even effectief zou zijn als echte exposure.
Overigens lijk ik minder bang te zijn van een tarantula. Mijn ex heeft er ooit eentje over zn hand laten kruipen en daar kon ik gewoon naar kijken. Maar kom niet af met vieze zwarte huisspinn3n.
Nog niet alle reacties gelezen.
Waarom zijn sommige mensen ZO bang dat ze de spinnen doodmeppen?
Spinnen zijn echt heel nuttig!
Wanneer ik er 1 zie, plaats ik er een glas over, een kartonnetje eronder en plaats ik de spin buiten in de tuin. En echt, ik ben nog nooit gebeten door een spin hoor!
Man neemt gewoon de spin in zijn hand en zet ze buiten.....dat durf ik eerlijk gezegd ook niet.
Moemoe64 schreef:
10-09-2020 17:20
Nog niet alle reacties gelezen.
Waarom zijn sommige mensen ZO bang dat ze de spinnen doodmeppen?
Spinnen zijn echt heel nuttig!
Wanneer ik er 1 zie, plaats ik er een glas over, een kartonnetje eronder en plaats ik de spin buiten in de tuin. En echt, ik ben nog nooit gebeten door een spin hoor!
Man neemt gewoon de spin in zijn hand en zet ze buiten.....dat durf ik eerlijk gezegd ook niet.
Ja dat weet ik ook wel maar ik vind ze gewoon eng. Vooral die dikke grote zwarte. Ik vind ook niet alle spinnen eng hoor, de meeste laat ik gewoon zitten ;)
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
10-09-2020 11:32
Tijd geleden werd in midden in de nacht wakker en ging ik naar de wc toe. Ik was nog erg moe en slenterde van links naar recht de gang door. Ik liet het licht in de wc uit, want onze lamp is best fel. Ik ga zitten en voel opeens wat bij mijn billen kriebelen. Het drong niet helemaal door en voelde opeens de kriebel verplaatsen. Rust werd verwarring en maakte toen plaats voor angst. Ik sta op en zie een dikke joekel vriendjes worden met mijn bips.
Ik heb echt tijden niet op de wc bril durven te zitten.
O_O O_O O_O

Ik sliep de hele nacht niet meer!!
Snoesje666 schreef:
10-09-2020 10:56
Mijn puber vangt en vermoordt met plezier de grootste spinnen voor me,
Waarom maakt hij zo'n nuttig beestje dood?
Waarom niet vangen en buiten zetten?
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden in een paar weken tijd 12 spinnen van die dikke zwarte in de gang. Ik heb staan janken dat ik wilde verhuizen. Woon al jaren ergens anders en daar pas 1 echte grote in huis gehad. Ondertussen bij het lezen van dit topic de benen al omhoog en beetje om mij heen aan het loeren 😏. Ik sleep buurmannen van de staat of bel ze om mij te komen redden. Zelfs een keer de buurvrouw van ver in de 90 er bij gehaald :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
10-09-2020 17:20
Nog niet alle reacties gelezen.
Waarom zijn sommige mensen ZO bang dat ze de spinnen doodmeppen?
Spinnen zijn echt heel nuttig!
Net als Kwebbeltje: weet ik! Heb ik ook al 10000 keer tegen mezelf gezegd. Maar als ik zo’n grote zwarte zie rondrennen gaan al mijn zenuwen in één keer in overdrive. Bleek, trillende knieën, alles. Doe je verder weinig aan.

Leuk verhaal wellicht, hoe spinnenangst je ook wat kan opleveren:
Jaren geleden woonde ik in een klein appartement in een voormalig pakhuis. Daar zaten regelmatig van die joekels. Op een avond rende er een heel grote rondjes op de muren van de keuken. Brrrr. Stoere buurman bleek niet thuis. Wat nu? Mijn nood geklaagd op social media. De meeste reacties van vrienden waren in de trant van ‘Een glas, een kaartje, hoe moeilijk kan het zijn?’ Op mijn wedervraag hoe laat ze dachten in mijn keuken te kunnen arriveren voor de uitvoer van dit plan werd dan weer niet gereageerd... :roll:
Totdat één man, nog steeds via social media dus, reageerde met: ‘okee, kalm blijven LadyL. Heb je een krant of een tijdschrift bij de hand? Rol deze stevig op, haal diep adem en SLA!’. Dat had ik. Ik rolde mijn krant op en liep trillend naar de keuken. Wat denk je? Spin weg. Nergens meer te bekennen. o_o
Dit gemeld op internet. Reactie van de man in kwestie? ZIE JE WEL DAT HET WERKT! o_o :-o :woa: :HA:

We zijn inmiddels getrouwd.
The owls are not what they seem
LadyL0101 schreef:
10-09-2020 18:12
Net als Kwebbeltje: weet ik! Heb ik ook al 10000 keer tegen mezelf gezegd. Maar als ik zo’n grote zwarte zie rondrennen gaan al mijn zenuwen in één keer in overdrive. Bleek, trillende knieën, alles. Doe je verder weinig aan.

Leuk verhaal wellicht, hoe spinnenangst je ook wat kan opleveren:
Jaren geleden woonde ik in een klein appartement in een voormalig pakhuis. Daar zaten regelmatig van die joekels. Op een avond rende er een heel grote rondjes op de muren van de keuken. Brrrr. Stoere buurman bleek niet thuis. Wat nu? Mijn nood geklaagd op social media. De meeste reacties van vrienden waren in de trant van ‘Een glas, een kaartje, hoe moeilijk kan het zijn?’ Op mijn wedervraag hoe laat ze dachten in mijn keuken te kunnen arriveren voor de uitvoer van dit plan werd dan weer niet gereageerd... :roll:
Totdat één man, nog steeds via social media dus, reageerde met: ‘okee, kalm blijven LadyL. Heb je een krant of een tijdschrift bij de hand? Rol deze stevig op, haal diep adem en SLA!’. Dat had ik. Ik rolde mijn krant op en liep trillend naar de keuken. Wat denk je? Spin weg. Nergens meer te bekennen. o_o
Dit gemeld op internet. Reactie van de man in kwestie? ZIE JE WEL DAT HET WERKT! o_o :-o :woa: :HA:

We zijn inmiddels getrouwd.
:rofl:

Weet je, een spin zien is nog niet zo'n probleem. Het wordt pas echt een probleem als ie weg is.
Alle reacties Link kopieren
Haha, hilarisch om te lezen dat sommige mensen denken dat ze geen spinnen in huis hebben omdat ze ze niet zien. Je hebt er gemiddeld een paar honderd rondlopen...

https://www.nu.nl/nucheckt/5503721/nuch ... s%20zitten.

Het stikt van de spinnen in je huis (en ik laat ze lekker met rust, ze doen mij ook geen kwaad. De kat daarentegen...)
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
RoamingZombie schreef:
10-09-2020 18:24
Haha, hilarisch om te lezen dat sommige mensen denken dat ze geen spinnen in huis hebben omdat ze niet zien. Je hebt er gemiddeld een paar honderd rondlopen...

https://www.nu.nl/nucheckt/5503721/nuch ... s%20zitten.

Het stikt van de spinnen in je huis (en ik laat ze lekker met rust, ze doen mij ook geen kwaad. De kat daarentegen...)
Klopt! Spinnen zijn schuw en verstoppen zich meestal achter kasten, dozen, toch in vertrekken waar er dagelijks mensen rondlopen.
Daarom dat er vaak heel veel spinnen op zolder of in de kelder zitten want daar komen mensen amper.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren toevallig weer zo'n zwarte hardloper buiten gezet, volgens mij de tweede in de ruim 3 jaar dat we hier wonen.
Verder heb ik alleen kleine spinnetjes binnen, die gewoon rustig ergens in een hoekje zitten. Dat kan ik wel aan.

De echte monsters wonen in de tuin en misschien ook in de kruipruimte, ik heb me bij de bouwkundige inspectie laten vertellen dat daar meer dan genoeg spinnen zitten, maar ik heb niet gevraagd hoe groot ze zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaren geleden 2 keer gehad dat ik ineens "POK!" hoorde. Op tafel en onder mijn bed. Ik ging kijken en ja hoor. In beide gevallen zo'n zwart kreng. Ik ben er gelukkig nog niet écht mee in aanraking gekomen. Huid op huid dan. Mijn moeder wel. Een keer een spin in de mauw van haar jas. Een keer toen ze het raam opendeed en er ineens een zwarte vlek op haar brilglas zat.
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
10-09-2020 17:47
Jaren geleden in een paar weken tijd 12 spinnen van die dikke zwarte in de gang. Ik heb staan janken dat ik wilde verhuizen. Woon al jaren ergens anders en daar pas 1 echte grote in huis gehad. Ondertussen bij het lezen van dit topic de benen al omhoog en beetje om mij heen aan het loeren 😏. Ik sleep buurmannen van de staat of bel ze om mij te komen redden. Zelfs een keer de buurvrouw van ver in de 90 er bij gehaald :facepalm:
:rofl:
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
10-09-2020 18:12
Net als Kwebbeltje: weet ik! Heb ik ook al 10000 keer tegen mezelf gezegd. Maar als ik zo’n grote zwarte zie rondrennen gaan al mijn zenuwen in één keer in overdrive. Bleek, trillende knieën, alles. Doe je verder weinig aan.

Leuk verhaal wellicht, hoe spinnenangst je ook wat kan opleveren:
Jaren geleden woonde ik in een klein appartement in een voormalig pakhuis. Daar zaten regelmatig van die joekels. Op een avond rende er een heel grote rondjes op de muren van de keuken. Brrrr. Stoere buurman bleek niet thuis. Wat nu? Mijn nood geklaagd op social media. De meeste reacties van vrienden waren in de trant van ‘Een glas, een kaartje, hoe moeilijk kan het zijn?’ Op mijn wedervraag hoe laat ze dachten in mijn keuken te kunnen arriveren voor de uitvoer van dit plan werd dan weer niet gereageerd... :roll:
Totdat één man, nog steeds via social media dus, reageerde met: ‘okee, kalm blijven LadyL. Heb je een krant of een tijdschrift bij de hand? Rol deze stevig op, haal diep adem en SLA!’. Dat had ik. Ik rolde mijn krant op en liep trillend naar de keuken. Wat denk je? Spin weg. Nergens meer te bekennen. o_o
Dit gemeld op internet. Reactie van de man in kwestie? ZIE JE WEL DAT HET WERKT! o_o :-o :woa: :HA:

We zijn inmiddels getrouwd.
😂
Mooi verhaal trouwens!
Als het mij ook een man zou opleveren zou het de hartaanval en grijze haren wel waard zijn.

Vreselijk topic dit tr!
Heb ‘ m na een paar dagen eindelijk durven te openen omdat ik
Hoopte dat er wat goede tips tussen zouden staan (ga de pepermuntolie morgen gelijk proberen) maar het zijn vooral horrorverhalen :cry:
De post van iemand over nu continue naar de muren zitten te loeren zijn heel herkenbaar.

En verder; Spinnen in je haar en spinnen op je kont. Echt de horror!!

Mijn meest angstige moment was zo’n grote zwarte aan de binnenkant van m’n douche gordijn. Terwijl ik in m’n blote kont aan de binnenkant stond :'(
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven