Steelstofzuiger / draadloze stofzuiger
vrijdag 15 augustus 2025 om 09:50
Hoi,
Mijn Miele stofzuiger heeft het nu echt begeven, dus ik wil graag een nieuwe stofzuiger kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een steelstofzuiger / draadloze stofzuiger, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Van peperdure Dyson stofzuigers tot middensegment Samsung tot lager geprijsde Achaté en Samako stofzuigers. Kan iemand hier uit eigen ervaring meedenken?
Ik heb geen huisdieren en geen enorm huis, wel een trap en bovenverdieping. Het huis is grotendeels laminaat. Op de trap en boven op de overloop ligt tapijt. Ik gebruik de stofzuiger gemiddeld 1x per week om het hele huis te stofzuigen, en pak 'm nog 1-2x tussendoor voor bijvoorbeeld de woonkamer. Ik gebruik 'm ook regelmatig als kruimeldief.
Help?
Mijn Miele stofzuiger heeft het nu echt begeven, dus ik wil graag een nieuwe stofzuiger kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een steelstofzuiger / draadloze stofzuiger, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Van peperdure Dyson stofzuigers tot middensegment Samsung tot lager geprijsde Achaté en Samako stofzuigers. Kan iemand hier uit eigen ervaring meedenken?
Ik heb geen huisdieren en geen enorm huis, wel een trap en bovenverdieping. Het huis is grotendeels laminaat. Op de trap en boven op de overloop ligt tapijt. Ik gebruik de stofzuiger gemiddeld 1x per week om het hele huis te stofzuigen, en pak 'm nog 1-2x tussendoor voor bijvoorbeeld de woonkamer. Ik gebruik 'm ook regelmatig als kruimeldief.
Help?

Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:23
Ik heb een Bosch (rode
) weet echt niet welk soort maar de onderkant van de steel kan knikken zodat je ook onder de bank kan stofzuigen. Lekker licht kan ik goed handelen ondanks de reuma in mijn handen. Voordeel alle accu's van Bosch passen erop. Dus stofzuiger leeg maar boormachine is nog vol haal ik daar de accu af. Ik wil er wel nog een, deze hangt boven ik wil er nog een beneden.

vrijdag 15 augustus 2025 om 15:39
€300,- kan ik betalen, ja. Maar dat is dan ook wel meteen het plafond. De Dyson stofzuigers van €600,- en meer zijn ver buiten bereik.
vrijdag 15 augustus 2025 om 16:43
Ik heb een paar jaar gelden een steelstofzuiger voor 60,- gekocht met afneembare kruimeldief. Hier ook geen kinderen of huisdieren. Ik gebruik vooral een swiffer om het laminaat schoon te houden en zo af en toe de steelstofzuiger om ook alle hoekjes e.d. goed mee te kunnen nemen.
Verder gebruik ik vaak alleen de kruimeldief als er ergens kruimels liggen.
Na de aanschaf al snel een tweede gekocht voor de bovenverdieping.
De trap doe ik met de kruimeldief (met borstel opzetstuk voor haren).
Ik heb ook nog een gewone stofzuiger maar die gebruik ik verder eigenlijk nooit meer. Wanneer er in de hal veel stof/zand in is gelopen, veeg ik even met een zachte bezem het vuil bij elkaar en dan verwijder ik dat vuil met stoffer en blik.
Vergelijken met een duur merk kan ik niet; maar vooralsnog voldoen die twee goedkope steelstofzuigers al meer dan drie jaar prima.
Verder gebruik ik vaak alleen de kruimeldief als er ergens kruimels liggen.
Na de aanschaf al snel een tweede gekocht voor de bovenverdieping.
De trap doe ik met de kruimeldief (met borstel opzetstuk voor haren).
Ik heb ook nog een gewone stofzuiger maar die gebruik ik verder eigenlijk nooit meer. Wanneer er in de hal veel stof/zand in is gelopen, veeg ik even met een zachte bezem het vuil bij elkaar en dan verwijder ik dat vuil met stoffer en blik.
Vergelijken met een duur merk kan ik niet; maar vooralsnog voldoen die twee goedkope steelstofzuigers al meer dan drie jaar prima.
vrijdag 15 augustus 2025 om 19:41
Wij hebben sinds 1 jaar een Bosch steelstofzuiger. Vind hem ideaal voor dagelijks gebruik. Wel merk ik dat hij kraaltjes en grotere kruimels moeilijker opzuigt, dan moet ik hem er echt op zetten, anders schuif je het vooruit. Door de ingebouwde kruimeldief is hij ook wel wat zwaar. Voor het hoogpolige kleed onder onze salontafel gebruik ik wel nog mijn ‘oude’. Miele, merk dat de Bosch hier net niet krachtig genoeg voor is. Maar verder wel een hele fijne steelstofzuiger.
vrijdag 15 augustus 2025 om 21:42
vrijdag 15 augustus 2025 om 22:16
Ik zit al een lange tijd buiten de garantie en de accu is nog steeds top. En toen ik de mijne kocht, kreeg je er een 2e accu gratis bij. Maar die zit dus nog nieuw in de doos.The_Architect schreef: ↑15-08-2025 15:11Ik heb zelf een Dyson en daarvoor een Philips of zo gehad. Ze waren beide oké. Dyson is te duur voor wat je ervoor krijgt m.i.
Ik heb wel een tip: zorg ervoor dat je de batterij kan vervangen want die gaat als eerste kapot. Natuurlijk net buiten de garantie. Dus als je die kan vervangen gaat het veel langer mee.
vrijdag 15 augustus 2025 om 22:20
Is die kruimeldief dan echt een apart apparaat? Bij dyson haal je gewoon de stang er af en zet je een andere zuigmond direct op het apparaat en heb je een kruimeldief zeg maar. Gebruik ik heel vaak, heb een kleine zuigmond met ronddraaiende borstel en daar doe ik altijd de trap mee.Melk84 schreef: ↑15-08-2025 19:41Wij hebben sinds 1 jaar een Bosch steelstofzuiger. Vind hem ideaal voor dagelijks gebruik. Wel merk ik dat hij kraaltjes en grotere kruimels moeilijker opzuigt, dan moet ik hem er echt op zetten, anders schuif je het vooruit. Door de ingebouwde kruimeldief is hij ook wel wat zwaar. Voor het hoogpolige kleed onder onze salontafel gebruik ik wel nog mijn ‘oude’. Miele, merk dat de Bosch hier net niet krachtig genoeg voor is. Maar verder wel een hele fijne steelstofzuiger.
zaterdag 16 augustus 2025 om 08:29
Wij hebben al jaren een Dyson V8. Denk zo’n 5 jaar. Hij is super veel gebruikt, bijna dagelijks.
Wij vinden wel dat de zuigkracht minder werd naarmate hij ouder werd. Om me heen hoor ik mensen klagen over accu’s die slechter worden maar die van ons ging na elke beurt in de lader, dus geen last van gehad. Ik zou liever een nieuwe minder dure kopen (met garantie) dan een 2e handse die wellicht intensief gebruikt is, zonder garantie en alsnog over 1 a 2 jaar wat anders moet.
Wij vinden wel dat de zuigkracht minder werd naarmate hij ouder werd. Om me heen hoor ik mensen klagen over accu’s die slechter worden maar die van ons ging na elke beurt in de lader, dus geen last van gehad. Ik zou liever een nieuwe minder dure kopen (met garantie) dan een 2e handse die wellicht intensief gebruikt is, zonder garantie en alsnog over 1 a 2 jaar wat anders moet.
zaterdag 16 augustus 2025 om 08:34
zaterdag 16 augustus 2025 om 08:37
Ik heb zo’n steelstofzuiger gehad, ik denk ook Bosch maar dat weet ik niet zeker, en dan klikte je de kruimeldief eruit. Toen was ik er blij mee. Maar nu hebben we een Dyson en dat is een wereld van verschil, zoveel lichter en sterker!Irregular_Choice schreef: ↑15-08-2025 22:20Is die kruimeldief dan echt een apart apparaat? Bij dyson haal je gewoon de stang er af en zet je een andere zuigmond direct op het apparaat en heb je een kruimeldief zeg maar. Gebruik ik heel vaak, heb een kleine zuigmond met ronddraaiende borstel en daar doe ik altijd de trap mee.
zaterdag 16 augustus 2025 om 11:42
zaterdag 16 augustus 2025 om 11:50
Dat is heel raar, hoort echt niet. Ik kan op de gewone stand bijna een uur stofzuigen en op de max volgens mij iets van 25 minuten.karootje81 schreef: ↑16-08-2025 11:42Ik heb blijkbaar een maandagochtend model van Dyson ofzo want het was de grootste miskoop van de eeuw. Op de max kan ik ongeveer 3 minuten stofzuigen, anders 7 minuten ofzo. Ik ben nu ook op zoek naar een ander merk dus lees even mee.
Maar is dat al vanaf het begin zo? En heb je dat nooit gemeld bij ze dan?
zaterdag 16 augustus 2025 om 11:53
De stofzuigers van Bosch zijn nu ook veel lichter en sterker dan de vorige modellen.
zaterdag 16 augustus 2025 om 12:07
Dat is al van het begin zo (nu ja, niet zo erg, dan was het 10 minuten in hoogste stand en een halfuur op de lichtste stand) en heb dat tijdens de garantieperiode regelmatig gemeld. Heb ongeveer 6 keer een nieuwe batterij gekregen en heb het toen opgegeven want na ongeveer een maand na een nieuwe batterij was ik terug bij af. Ik heb zelf het vermoeden dat het eigenlijk aan de oplader lag maar daar wilde de lokale dealer niet in mee.Irregular_Choice schreef: ↑16-08-2025 11:50Dat is heel raar, hoort echt niet. Ik kan op de gewone stand bijna een uur stofzuigen en op de max volgens mij iets van 25 minuten.
Maar is dat al vanaf het begin zo? En heb je dat nooit gemeld bij ze dan?
zaterdag 16 augustus 2025 om 12:23
Klinkt inderdaad meer als iets van de lader dan van de accu zelf ja. Wel echt balen, want dit hoort niet. Zeker niet bij zo’n duur apparaat.karootje81 schreef: ↑16-08-2025 12:07Dat is al van het begin zo (nu ja, niet zo erg, dan was het 10 minuten in hoogste stand en een halfuur op de lichtste stand) en heb dat tijdens de garantieperiode regelmatig gemeld. Heb ongeveer 6 keer een nieuwe batterij gekregen en heb het toen opgegeven want na ongeveer een maand na een nieuwe batterij was ik terug bij af. Ik heb zelf het vermoeden dat het eigenlijk aan de oplader lag maar daar wilde de lokale dealer niet in mee.
zaterdag 16 augustus 2025 om 13:53
Ducttape en tie wraps.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 16 augustus 2025 om 17:01
Dat ging een tijd goed, maar de stofzuiger viel afgelopen week van de trap en is toen volledig uit elkaar gevallen

Daarbij wil ik graag een stofzuiger zonder snoer, zeker nu ik weer een huis heb met een trap.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in