Stoomdouche: hoe te gebruiken?

12-03-2020 20:54 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal maanden heb ik een huis met een stoomdouche.

Maar hoe gebruik je zo’n ding nou? Als ik Google vind ik alleen maar reclame om er een aan te schaffen.

Ga je tussendoor afkoelen, net als in de sauna? En doe je dat gewoon in de stoomdouche zelf? En koelt het dan niet teveel af?

En ik lees wat over aroma’s die je kunt komen, maar nergens hoe het werkt.
Wij hadden er een (zat ook al in het huis) en ik vond het verschrikkelijk. In die cabine ging ik zonder de stoom aan te zetten al dood van benauwdheid (het is helemaal afgesloten, dus ik ging al bijna tegen de vlakte als alleen de douche aanstond en moest regelmatig even de deurtjes opendoen voor frisse lucht). En die dingen waar de stoom uitkomt worden snel vies en zijn vreselijk irritant om schoon te maken. Ik ben heel blij dat we nu eindelijk een nieuwe badkamer hebben zonder dat vreselijke ding.
Sorry dat de enige reactie die je nu krijgt er een is waar je niets aan hebt... :mrgreen:
Hahaha. Ik moet wel lachen om je reactie.

Dit is een gewone douche, waar het helemaal ingebouwd is. Dus geen benauwde toestanden hier.
Ik heb een betegelde douchecabine met ingebouwde stoomunit. Komt een soort pijpje uit de muur waar stoom uitkomt. Ik zet dat ding aan, geur aan( is bij mij eucalyptus) en dan de volgende stappen:

Lekker douchen en dan ga ik op het bankje zitten of liggen.
Insmeren met olijfzeep en dan ontspannen.
Na een minuut of 15 scrub ik mijzelf van top tot teen. Daarna afdouchen met koel water.
Dan even luieren buiten de stoomcabine. Soms in de tuin maar meestal gewoon op een badlaken op bed. Dan drink ik ook een paar glazen water.
Daarna tweede ronde en dan warm ik op en smeer mij dan in met van die klei/body mud. Tevens een haarmasker.gezichtsmasker is ook lekker maar erna is meestal handiger want een crèmemasker blijft door de stoom niet echt goed zitten.
Na een minuut of vijftien weer douchen en uit de cabine.
Lekker insmeren met bodylotion en nagenieten met een kop thee.

Kost wat tijd maar daarna slaap ik altijd heerlijk.

Aroma gaat bij mij in een reservoir van de stoomunit.
Ik heb niet meerdere dingen waar stoom uitkomt en hele cabine is betegeld dus zo af te spoelen en schoon te maken. Temperatuur en vochtigheid zijn in te stellen. Geen benauwde toestanden dus. Eucalyptus is erg fijn als geur als je verkouden bent.
Dank je Jojanneke. Ik ga eens zoeken of ik ook een reservoir heb, want ik heb nog niks gevonden.
De stoom wordt ergens aangemaakt. Ik heb dat verstopt zitten achter een tegel van een voorzetwand. Die tegel kan er redelijk eenvoudig uit en dan kan ik het geuraroma bijvullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven