Strijken met een stoomgenerator

10-11-2014 01:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets niet goed kan, dan is het wel overhemden strijken. Nou heb ik ook een heel eenvoudig strijkijzertje van minstens dertig jaar oud, dus misschien helpt het als ik een sprong in de tijd maak.

Laat ik nou met het rentepuntensysteem van ING zo'n ding met korting aan kunnen schaffen. Ik kan kiezen uit 4 modellen.

Wie helpt deze strijk-nitwit een keuze te maken? Strijk-pro's, welke van deze vier modellen raden jullie aan en waarom?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik heb die van tefal (de laatste)... Ik vind het prima strijken! Wel lastig dat het reservoir er niet af kan, moet steeds een bidon water meenemen naar de strijkplank want dat ding is niet te tillen. Maarre... Kijk eens gewoon in de winkel, ik vind het niet goedkoop met die rentepunten.
Strijk sinds kort met een stoomgenerator en dat bevalt prima.

Maar een gewoon stoomstrijkijzer voldeed ook al en is een stuk goedkoper.

Hoeveel strijk je?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Let erop dat er genoeg stoom in de punt van ijzer komt. Weet even niet hoe ik hetbeter kan omschrijven, maar zeker bij overhemden en babykleding is het fijn dat je de punt van het strijkijzer kan gebruiken ipv het hele ijser op het kledingstuk te moeten zetten. Een uitneembaar reservoir vind ik ook een must. Mijn vorige strijkijzer had dat niet en het neemt veel tijd in beslag als je telkens als hij leeg is de generator uit moet zetten, af laten koelen, bijvullen, op stoom laten komen enz.

Ik heb altijd een strijkijzer van Laura star gehad, belachelijk duur, maar zo prettig om mee te strijken. Ik ben vooral erg blij dat ik niet meer mijn was hoef te sorteren op welke temperatuur het moet, alles kan op 1 stand en je kan moeiteloos over applicaties, opdrukken enz strijken. Scheelt ook datbje dan niet de kleren binnenstebuiten hoeft te doen.
Ik heb een Tefal en vind 'm super. Bij mij kan het waterreservoir er wel af, trouwens.
Wil je per se een stoomgenerator? Ik heb een 'gewoon' stoomstrijkijzer en die voldoet prima voor die paar overhemden/bloesjes per week.

Ligt er inderdaad aan hoeveel je strijkt en of je plek hebt om dat ding ergens te laten.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik heb nummer 3 in het rijtje, sinds kort.

Het heeft een uitneembaar waterreservoir en ook de punt van het strijkijzer strijkt goed. Handig voor tussen de knoopjes van een overhemd.

Ik ben er heel gelukkig mee. Ik heb echt een hekel aan strijken en het gaat allemaal een stuk sneller dan met het oude beestje die ik had.

Zelf het linnen overhemd van mijn vriend strijkt hij moeiteloos (wel het overhemd vochtig maken en dan mét stoom strijken).

Aanrader, dit apparaat!
Ik strijk niet veel maar vind een stoomgenerator echt vele malen beter strijken van een gewoon stoomstrijkijzer. Vooral als dingen weleens blijven liggen krijg je ze met een stoomgenerator heel makkelijk weer strak. Ik heb een voorloper van nr. 3. Bevalt prima.
Wij hebben een Tefal, super ding! Ik heb een pesthekel aan strijken, maar met zo'n strijkijzer wordt het bijna (maar niet heus) leuk. Mijn vriend draagt elke dag een schoonsoverhemd en het strijken kost nu veel minder tijd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Die rentepunten geven ook helemaal geen korting, kijk eens bij Blokker. Heb je ze goedkoper.

Ik heb er een van Tefal, die van mij kan je niet tijdens het strijken bijvullen, maar na meer dan een uur strijken is even pauze ook niet vervelend.
Het strijkt geweldig maar er zijn er al 2 doorgegaan hier in een paar jaar. En dat waren dure van tefal.

Mischien gevalletje pech , maar nu strijk ik weer met een low budget ding.
Ik heb die Tefal! I-de-aal..

Ookal strijk je maar een 'paar' overhemden, het scheelt een hoop ergernissen!!!!!
Ik heb al 12 jaar dezelfde Tefal (reservoir kan er af).

Let er op dat je geen losse elementen voor ontkalken er in moet doen.
quote:shoplustige78 schreef op 10 november 2014 @ 10:45:

Het strijkt geweldig maar er zijn er al 2 doorgegaan hier in een paar jaar. En dat waren dure van tefal.

Mischien gevalletje pech , maar nu strijk ik weer met een low budget ding.

Geen garantie?

Ik heb zelf een stoomgenerator en ik zou niet meer zonder kunnen, echt ideaal. Met één keer over de stof strijken is het glad. Ik heb ook een afneembaar reservoir, heel fijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb al heel lang een stoomgenerator. ideaal ding. ik heb een tefal. Een afneembaar waterreservoir is wel erg makkelijk en neem minimaal 5bar. Vaak krijg je er een strijkplank bij kado.

Zou zeker even naar prijzen kijken. Vind deze prijzen helemaal niet zo laag met rentepunten.
Oké, bedankt voor de tips!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven