Stroom valt uit als ik de wasmachine aanzet (nieuwe koelkast
woensdag 7 april 2010 om 09:23
Tja.. de kans is groot dat het stroomverbruik van koelkast en wasmachine tegelijkertijd te veel is voor voor de stop.
Je gebruikt dan gelijktijdig meer stroom als dat mogelijk is.
Enige oplossing: Of een zwaardere stop, of je wasmachine of koelkast op een andere groep zetten.
Om zeker te weten of dat de oorzaak is, kun je er even een verbruiksmeter tussen zetten die het verbruik van de koelkast en de wasmachine weet. Tel dat bij elkaar op, en dan weet je hoeveel ze samen verbruiken.
Gr. Jojanneke
Je gebruikt dan gelijktijdig meer stroom als dat mogelijk is.
Enige oplossing: Of een zwaardere stop, of je wasmachine of koelkast op een andere groep zetten.
Om zeker te weten of dat de oorzaak is, kun je er even een verbruiksmeter tussen zetten die het verbruik van de koelkast en de wasmachine weet. Tel dat bij elkaar op, en dan weet je hoeveel ze samen verbruiken.
Gr. Jojanneke
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
woensdag 7 april 2010 om 09:30
woensdag 7 april 2010 om 09:56
woensdag 7 april 2010 om 10:05
woensdag 7 april 2010 om 10:27

woensdag 7 april 2010 om 11:27
Ik kan de wasmachine niet tegelijk met de droger aanzetten dan klapt bij mij ook alles eruit. Teveel zware apparaten op 1 groep. Keuze of er een groep bij laten maken of bepaalde apparaten uit t stopcontact halen zodat je de machine wel kan laten draaien.
Nu is bij mij er niet echt een super probleem , ik draai de droger gewoon wanneer ik de wasmachine niet aan heb staan.
Nu is bij mij er niet echt een super probleem , ik draai de droger gewoon wanneer ik de wasmachine niet aan heb staan.
woensdag 7 april 2010 om 12:55
Ik denk dat ik erachter ben.
Ik heb alles uitgedaan. Toen één voor één de apparaten aangezet. Alles ging goed totdat ik aan de wasmachine toekwam.
Alles vloog uit. Toen heb ik het nog eens gedaan en alleen de wasmachine aangezet.Weer vloog de stroom eraf. Toen heb ik met een geaard verlengsnoer de wasmachine aangesloten op een ander contact en daarna één voor één de andere apparaten aangezet en alles bleef draaien.
Het valt wel allemaal onder diezelfde groep dus ik denk zelf dat het aan het stopcontact in de bijkeuken ligt.
Ik heb alles uitgedaan. Toen één voor één de apparaten aangezet. Alles ging goed totdat ik aan de wasmachine toekwam.
Alles vloog uit. Toen heb ik het nog eens gedaan en alleen de wasmachine aangezet.Weer vloog de stroom eraf. Toen heb ik met een geaard verlengsnoer de wasmachine aangesloten op een ander contact en daarna één voor één de andere apparaten aangezet en alles bleef draaien.
Het valt wel allemaal onder diezelfde groep dus ik denk zelf dat het aan het stopcontact in de bijkeuken ligt.
woensdag 7 april 2010 om 15:10
@Xander, hier ligt ook een oven en een vaatwasser op een verlengsnoer. Kan helaas niet anders, maar ik heb er wel voor gezorgt dat het verlengsnoer de Wattage aankan. Of is het nu het amperage??? Volgens mij buurman (electricien) kon het zo, is niet ideaal maar tot hij onze groepen kan uitbreiden mag het zo. Ik kan ze trouwens niet samen aanzetten. Dan springt de stop wel.
woensdag 7 april 2010 om 15:10