Studio, hoe extra kamer creëeren?

31-07-2015 16:22 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:Happymeisje schreef op 31 juli 2015 @ 16:38:

Beide eigenlijk "huil". Bed is 1.80 breed en 2.00 lang. In het 'hoekje' wat de meeste mensen gebruiken als plek voor het bed past het niet. Dat muurtje van het hoekje is 1.55 breed. Dus in de breedte steekt die meer dan 20 cm uit. In de lengte het bed zetten dan steekt die nog meer uit.. Bed is 2m lang dus dan 50 cm.. Zo is een kamerscherm. Of gordijn bijna niet te plaatsten in deze hoek. daarom staat het bed nu maar in het midden van de kamer omdat het eigenlijk nergens goed staat "huil"

[...]

Als die nis 1.55 bij ruim 2 meter is, dan zie ik echt niet waarom het een probleem is dat je bed 25 cm zou uitsteken? Kun je niet een linkje geven naar een plattegrond of plaatje?

Ja dus:

Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Dit is dus een manier van een indeling, die voor mij dus niet werkt met mijn grote bed.. quote:handigmetgeld schreef op 31 juli 2015 @ 16:46:

[...]

Als die nis 1.55 bij ruim 2 meter is, dan zie ik echt niet waarom het een probleem is dat je bed 25 cm zou uitsteken? Kun je niet een linkje geven naar een plattegrond of plaatje?

Ja dus:

[IMG]http://i57.tinypic.com/qyixzc.jpg[/IMG]
Hou eens op met huilen, zo kom je nooit ergens.

Waarom werkt dit niet? Roze lijn kun je bijvoorbeeld een mooi 'inbetween' gordijn doen.

Pff, lastige indeling. Ik kom er ook niet echt uit hoe je je bed dan het beste neer kan zetten. Ik denk dat je bed met de lange zijde tegen de muur in de nis toch de beste optie is. En misschien kun je dan een soort half hoge wand van een materiaal wat je mooi vind laten maken. Dan ben je niet gelijk de ruimte aan een kast kwijt. En als je de muren boven je bed leeg houdt dan heb je door een halfhoge wand nog wel optisch meer ruimte omdat je het hele plafond ziet.

Ik vind het moeilijk om uit te leggen. Hopelijk kan je er wat uit opmaken.
ik heb wel even niks toe te voegen maar wat een leuke ideeën allemaal zeg!
Ja dit is wel een optie!

Wat voor gordijn zou je er tussen hangen dan? Paneel gordijnen? Of doorzichtig of donker gordijn?

quote:handigmetgeld schreef op 31 juli 2015 @ 16:55:

Waarom werkt dit niet? Roze lijn kun je bijvoorbeeld een mooi 'inbetween' gordijn doen.

[IMG]http://i59.tinypic.com/2jbpgub.png[/IMG]
Zo licht mogelijk, want het wordt erg klein op die manier. Net niet zo doorzichtig dat je je bed en rommel erop erdoorheen ziet, maar licht genoeg om zoveel mogelijk licht door te laten. Dat witte gordijn in het 2e plaatje van ikeaverslaafde is dus net te doorzichtig denk ik, maar die stijl werkt wel goed (want heel rustig, kamerhoog, licht en effen)
Je kan de boel ook omgooien. Het kleinere gedeelte je bed en de L vorm als woongedeelte.

Bed met hoofdeinde tegen de muur. Het uitstekende stuk een smalle kast als scheiding.

Ja het kleine gedeelte is nu het woongedeelte, ik heb nu tv meubel met tv tegen het hoekje aan en bank tegen het raam.

Ik heb nog niet geprobeerd hoe jij t nu laat zien. Alleen heb ik een open keuken en dan staat het bed zeg maar bijna in de keuken? Zal dit niet raar zijn? Hoe scherm ik dat bed dan af? Via een boekenkast ofzo?

Thanks voor je idee trouwens!! quote:nina1966 schreef op 31 juli 2015 @ 17:20:

Je kan de boel ook omgooien. Het kleinere gedeelte je bed en de L vorm als woongedeelte.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DEKXYZZ3.jpg[/img]

Bed met hoofdeinde tegen de muur. Het uitstekende stuk een smalle kast als scheiding.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NPLKXLLA.jpg[/img]
quote:Carenza schreef op 31 juli 2015 @ 17:20:

[afbeelding]Supertof als je zo'n hoog plafond hebt! Alleen een crime met bed verschonen. En, laten we eerlijk wezen, sommige standjes kunnen dan ook niet meer.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Haha ja super tof, maar wie gaat dit voor me bouwen, en m'n bed verschonen inderdaad.. Nog niet gesproken over de standjes hqhahaquote:saaaaar81 schreef op 31 juli 2015 @ 17:25:

[...]

Supertof als je zo'n hoog plafond hebt! Alleen een crime met bed verschonen. En, laten we eerlijk wezen, sommige standjes kunnen dan ook niet meer.
8bed zou ik overigens het liefste zo ver mogelijk van de keuken weg hebben.
quote:Happymeisje schreef op 31 juli 2015 @ 17:26:

Haha ja super tof, maar wie gaat dit voor me bouwen, en m'n bed verschonen inderdaad.. Nog niet gesproken over de standjes hqhaha

[...]

Frame kun je laten maken door een timmerman
Ja dat heb ik zelf ook het liefst.

In de hoek is het verste weg van de keuken, alleen wat dan met de rest van de indeling? En hoe af te scheiden... Oh oh echt moeilijk dit... Het liefst hou ik de ramen zo veel mogelijk vrij om het ruimtelijk te houden maar dit kan ook bijna niet als je wat meubels hebt zoals gewoon een bank tv tafel...

Wat moeilijk dit!! Ik zit nu heel de tijd op de bank te kijken naar de ruimte en alles voor te stellen maar???

quote:saaaaar81 schreef op 31 juli 2015 @ 17:28:

8bed zou ik overigens het liefste zo ver mogelijk van de keuken weg hebben.
En de keukendeur verplaatsen naar de entree? Dan heb je een hoek waar het bed misschien wel past??
Niemand heeft er tot nu toe aan gedacht, maar is het geen idee om hier en daar schuifdeuren te plaatsen in plaats van openslaande deuren?

Dan kun je de ruimte veel effectiever inrichten.
quote:handigmetgeld schreef op 31 juli 2015 @ 16:55:

[afbeelding]

Dit is naar mijn idee het meest ideale.

Heb jij trouwens een salontafel? Je kunt nog overwegen om die de deur uit te gooien. Tv kun je eventueel nog met een beugel aan de muur monteren en dan een minder brede tv kast/dressoir. Dat scheelt ook waanzinning veel ruimte.

En een duurdere slaapbank? Niet zo een van Leen Bakker maar echt iets wat lekker zit maar ook lekker slaapt??? Dan kom je al snel aan duurder dan 500 euro maar als dat je ruimte probleem oplost????
Mijn keuken is open.. Hier zit dus geen deur.... Enige deur is de deur van de hal naar de kamer zeg maar.....

Schuifdeuren zijn idd veel ruimtelijker maar hier maakt het denk ik nie veel uit..

quote:dubbeltje4 schreef op 31 juli 2015 @ 17:40:

Niemand heeft er tot nu toe aan gedacht, maar is het geen idee om hier en daar schuifdeuren te plaatsen in plaats van openslaande deuren?

Dan kun je de ruimte veel effectiever inrichten.
Goeie optie.. Maar dit bed wat ik heb is redelijk nieuw... Zou heel zonde zijn om die weg te doen....quote:Carenza schreef op 31 juli 2015 @ 17:49:

[img]http://www.beddenhuisonline.nl/images/w ... k-Eric.jpg[/img]

En een duurdere slaapbank? Niet zo een van Leen Bakker maar echt iets wat lekker zit maar ook lekker slaapt??? Dan kom je al snel aan duurder dan 500 euro maar als dat je ruimte probleem oplost????
Ik heb geen salon tafel

Wel een poef die open kan met veel opbergruimte en creëert een soort hoekbank als je wilt quote:saaaaar81 schreef op 31 juli 2015 @ 17:43:

[...]

Dit is naar mijn idee het meest ideale.

Heb jij trouwens een salontafel? Je kunt nog overwegen om die de deur uit te gooien. Tv kun je eventueel nog met een beugel aan de muur monteren en dan een minder brede tv kast/dressoir. Dat scheelt ook waanzinning veel ruimte.
quote:Ik heb het al geprobeerd met expedit kasten maar dit maakt de ruimte een stuk kleiner en minder ruimtelijk..Goh, wat een verrassing
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou voor deze oplossing gaan en kijken of je een gordijn kunt laten maken uit 2 soorten stof. De onderste meter(of tot de hoogte van het hoofdbord) een ondoorzichtige stof, alles er boven transparant.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Als je nou (en dan denk ik helemaal out of the box) de deur/deurgat bij de keuken dichtmaakt en een deur/schuifdeur in de gang naar de keuken maakt. Dan zou je bed daar prima passen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven