Tegellijm ook voeg?
vrijdag 10 december 2010 om 20:10
tegellijm en tegelvoegsel zijn 2 hele aparte dingen!
Wanneer je gaat voegen met voegsel.....
- trek huishoud handschoen aan, het spul bevat verfmiddelen.
- maak het niet te dun en niet te dik, beetje als dikke yoghurt.
- in diagonale bewegingen over de tegels met een rubberen spaan of spons inwassen(voegen).
probeer zoveel mogelijk het overtollige voegsel van de tegels af te halen.
- met electra pijpje of iets van soortgelijke diameter door de voegjes gaan,zo haal je ook daar het overtollige weg.
- een paar minuten laten intrekken.
- en met een heel goed uitgeknepen schone spons in draaiende bewegingen de tegels schoonmaken.
- even laten drogen en het laatste herhalen.
- wwer laten drogen en met een droge zachte doek het sluier weg vegen.
Toch wel makkelijk he...die kerels op het viva forum
Vroeger lange tijd in de bouw gewerkt.
Succes!!
Wanneer je gaat voegen met voegsel.....
- trek huishoud handschoen aan, het spul bevat verfmiddelen.
- maak het niet te dun en niet te dik, beetje als dikke yoghurt.
- in diagonale bewegingen over de tegels met een rubberen spaan of spons inwassen(voegen).
probeer zoveel mogelijk het overtollige voegsel van de tegels af te halen.
- met electra pijpje of iets van soortgelijke diameter door de voegjes gaan,zo haal je ook daar het overtollige weg.
- een paar minuten laten intrekken.
- en met een heel goed uitgeknepen schone spons in draaiende bewegingen de tegels schoonmaken.
- even laten drogen en het laatste herhalen.
- wwer laten drogen en met een droge zachte doek het sluier weg vegen.
Toch wel makkelijk he...die kerels op het viva forum
Vroeger lange tijd in de bouw gewerkt.
Succes!!
vrijdag 10 december 2010 om 20:13
Ik heb gelijk de lijm ertussen uitgehaald met een stanleymes. Maar de lijm droogt ook wel wit op. Ojee, nouja de tegelzetten komt morgen. Het zijn trouwens 'witjes'. Die plaats je heel dicht tegen elkaar aan, bijna zonder voeg. Maar omdat ze nogal onregelmatig zijn komt er hier en daar een iets grotere ruimte.... ik hoop dat ik het niet heb verziekt...
vrijdag 10 december 2010 om 22:38
quote:maria07 schreef op 10 december 2010 @ 21:25:
Hoi dit las ik mijn man voor,hij is tegelzetter.
Sorry hij zit lachend te schudden met zijn hooft!!
Succes morgen,nou ja de teggelzetter dan.
Waarom moet hij lachen?
Knap dat ze het zelf doet hoor en ze heeft de lijm toch weggehaald?
Voegen is trouwens niet zo moeilijk....wel kwestie van goeie voeg en goed schoonmaken.
Hoi dit las ik mijn man voor,hij is tegelzetter.
Sorry hij zit lachend te schudden met zijn hooft!!
Succes morgen,nou ja de teggelzetter dan.
Waarom moet hij lachen?
Knap dat ze het zelf doet hoor en ze heeft de lijm toch weggehaald?
Voegen is trouwens niet zo moeilijk....wel kwestie van goeie voeg en goed schoonmaken.
zaterdag 11 december 2010 om 06:56
Hahaha ja sorry het klinkt ook suf.
Die lijm is dezelfde substantie als voeg, en deze droogt ook wit op. Het zijn tegels die tegen elkaar aan gezet worden, dus je hebt een minimale hoeveelheid voeg.
De tegelzetten komt dus straks weer. Hij had een begin gemaakt en ik heb alleen de stukken gedaan waar hele tegels voor nodig waren, hij gaat straks de laatste tegels op maat snijden en zetten.
Hij had ook uitgelegd hoe we het moesten doen, dus we hadden permissie Zo moeilijk was het niet. En het ziet er echt mooi uit.
Nouja, ik vond het echt heel leuk om te doen. Je moet alleen geen lijm als voeg gebruiken
Maar dat was op 2 plekjes en is allemaal weg.
Zo, en nou de badkamer!
Die lijm is dezelfde substantie als voeg, en deze droogt ook wit op. Het zijn tegels die tegen elkaar aan gezet worden, dus je hebt een minimale hoeveelheid voeg.
De tegelzetten komt dus straks weer. Hij had een begin gemaakt en ik heb alleen de stukken gedaan waar hele tegels voor nodig waren, hij gaat straks de laatste tegels op maat snijden en zetten.
Hij had ook uitgelegd hoe we het moesten doen, dus we hadden permissie Zo moeilijk was het niet. En het ziet er echt mooi uit.
Nouja, ik vond het echt heel leuk om te doen. Je moet alleen geen lijm als voeg gebruiken
Zo, en nou de badkamer!
zaterdag 11 december 2010 om 11:29
voorbeelden van witte voeg
@Janna, het is goed te doen... ik vond het eigenlijk echt heel makkelijk. Misschien is een strakke tegel met voeg veel lastiger!.
@wizziwik Werd er vroeger donkere voeg gebruikt? Hmm ik weet niet of ik dat mooi zal vinden, maar waarom ook niet.
Ik heb witte voeg.
Trouwens, die tegellijm was ook geen drama als voeg hier zei deze tegelman, het is alleen een stuk groffer ( hoe schrijf je dat nou? Grover?) van structuur. Maar je ziet hier amper kieren dus het zou niet eens zo opvallen.
Ik ga witte voeg kopen vanmiddag
Ik moet zeggen, zo'n tegelwandje geeft écht meer waardering als je het zelf doet. Ik kijk er nog steeds vol trots naar. Ik zal eens een foto zetten als het klaar is
@Janna, het is goed te doen... ik vond het eigenlijk echt heel makkelijk. Misschien is een strakke tegel met voeg veel lastiger!.
@wizziwik Werd er vroeger donkere voeg gebruikt? Hmm ik weet niet of ik dat mooi zal vinden, maar waarom ook niet.
Ik heb witte voeg.
Trouwens, die tegellijm was ook geen drama als voeg hier zei deze tegelman, het is alleen een stuk groffer ( hoe schrijf je dat nou? Grover?) van structuur. Maar je ziet hier amper kieren dus het zou niet eens zo opvallen.
Ik ga witte voeg kopen vanmiddag
Ik moet zeggen, zo'n tegelwandje geeft écht meer waardering als je het zelf doet. Ik kijk er nog steeds vol trots naar. Ik zal eens een foto zetten als het klaar is
zondag 12 december 2010 om 13:39
Ik weet niet of het nog gelezen wordt maar de witte voeg vind ik persoonlijk niet echt heel mooi! ( is dat wat)
De tegellijm, die iets donkerder is, maar toch licht-grijs opdroogt vind ik een veel mooiere uitstraling geven dan het veel te frisse wit!
Ik heb de helft nu gedaan en ik twijfel echt of ik doorga. Denk het wel, het moet een eenheid worden, maar als ik dit van te voren wist had ik dus toch de tegellijm ( wat dus ook goed kon!) gebruikt.
Even goed testen van te voren!
De tegellijm, die iets donkerder is, maar toch licht-grijs opdroogt vind ik een veel mooiere uitstraling geven dan het veel te frisse wit!
Ik heb de helft nu gedaan en ik twijfel echt of ik doorga. Denk het wel, het moet een eenheid worden, maar als ik dit van te voren wist had ik dus toch de tegellijm ( wat dus ook goed kon!) gebruikt.
Even goed testen van te voren!