Telefoon kwijt
donderdag 24 september 2026 om 22:40
De telefoon van mijn dochter (11 jaar) is sinds gister kwijt.
Nu is het waarschijnlijk haar eigen schuld maar ik wil haar graag helpen zoeken.
Het ding blijft altijd beneden en gaat niet mee naar buiten. We hebben alle hoeken, lades, schoenen etc binnestebuiten gekeerd maar kunnen het niet vinden.
De batterij was bijna op (inmiddels nu helemaal denk ik) en ze had het geluid uit staan. We hadden de telefoon niet gekoppeld middels ‘zoek mijn iphone’.
Er was ooit een fantastisch topic over een dweil (?) die TO niet meer kon vinden. Daar kwamen hele goede tips voorbij. Vandaar mijn hulpvraag aan jullie.
Wie heeft nog goede zoeksuggesties?
Nu is het waarschijnlijk haar eigen schuld maar ik wil haar graag helpen zoeken.
Het ding blijft altijd beneden en gaat niet mee naar buiten. We hebben alle hoeken, lades, schoenen etc binnestebuiten gekeerd maar kunnen het niet vinden.
De batterij was bijna op (inmiddels nu helemaal denk ik) en ze had het geluid uit staan. We hadden de telefoon niet gekoppeld middels ‘zoek mijn iphone’.
Er was ooit een fantastisch topic over een dweil (?) die TO niet meer kon vinden. Daar kwamen hele goede tips voorbij. Vandaar mijn hulpvraag aan jullie.
Wie heeft nog goede zoeksuggesties?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
vrijdag 25 september 2026 om 10:52
Hoe fijn dat jullie zo enthousiast meedenken.
Ik ben nu op het werk maar heb een lijstje gemaakt waar ik straks als ik thuiskom (nog eens) ga zoeken op jullie advies:
- In mijn jas/broek (man was niet thuis op moment van verdwijning)
- Tuin en tuinhuis
- Rondom het pennenbakje
- Schoenen(kastje)
- Achter meubilair
- Tussen de kussens van de bank
En ik ga kind vragen om vriendin te vragen nog eens in haar jaszak te kijken.
De kinderpostzegelmap lag op het aanrecht, daar ligt de telefoon niet.
Ik ben nu op het werk maar heb een lijstje gemaakt waar ik straks als ik thuiskom (nog eens) ga zoeken op jullie advies:
- In mijn jas/broek (man was niet thuis op moment van verdwijning)
- Tuin en tuinhuis
- Rondom het pennenbakje
- Schoenen(kastje)
- Achter meubilair
- Tussen de kussens van de bank
En ik ga kind vragen om vriendin te vragen nog eens in haar jaszak te kijken.
De kinderpostzegelmap lag op het aanrecht, daar ligt de telefoon niet.
vrijdag 25 september 2026 om 10:54
vrijdag 25 september 2026 om 10:56
Het voelt ook een beetje als een detective.jorchugh_jor schreef: ↑25-09-2026 07:28Intrigerende post. Leest als een detective. Al eens gedacht er eentje te schrijven? Als die telefoon terug is dan.![]()
Maar dat kan ook komen omdat ik veel true-crime podcast-luister. Heb geen behoefte om een boek te schrijven overigens.
vrijdag 25 september 2026 om 10:59
Dochter zelf is er van overtuigd dat ze elke stap goed heeft nagelopen. Maar als dat ook zo secuur gaat als dat ze haar speelgoed opruimt/huiswerk maakt/gezicht wast, twijfel ik of het goed gedaan isLila-Linda schreef: ↑25-09-2026 09:42Bij mij helpt altijd echt goed nadenken, elke stap terugdenken. En dan echt op al die plekken kijken.
Kan het in geval van je dochter zo zijn, dat ze iets met de telefoon gedaan heeft, wat ze niet mag? Mee naar boven? En dat nu niet durft te vertellen?
Ik snap je vraag over dat ze het stiekem ergens mee naar toe heeft genomen maar in dit geval denk ik niet dat dat klopt. Ze is over het algemeen eerlijk en denk oprecht dat ze niet meer weet waar ze het heeft gelaten.
vrijdag 25 september 2026 om 11:40
Daar heb ik ook last van. Blijkt mijn telefoon opeens op een heel vreemde plek, bijvoorbeeld bovenop de opbergkasten op zolder te liggen.Rabarbara schreef: ↑24-09-2026 23:02Ik raak vaak dingen kwijt omdat ik ze even ergens neer leg omdat ik mijn handen nodig heb om iets anders te pakken. Zo leg ik nog wel eens een afstandsbediening in de koelkast, bijvoorbeeld. Misschien kunnen jullie haar activiteiten nagaan en ligt de telefoon in de boekenkast/op de wasbak/in de snoepkast.
vrijdag 25 september 2026 om 12:05
Ik geloof dat iemand het al noemde, maar vergeet vooral de koelkast niet. Misschien nog snel even iets gepakt alvorens op pad te gaan, toen het vriendinnetje zich aandiende, en de telefoon in de koelkast gelegd.
En inderdaad de hele bank binnenste buiten keren, soms is dat drie keer nodig voor iets er tóch uit opduikt of achter/onder vandaan komt. (afhankelijk van het type bank/kussens natuurlijk)
Ik heb dat vaak met mijn tas. Laatst met vrienden uit eten en daarna theater. Tijdens het etentje schoot mij te binnen dat ik dringend nog iemand een appje moest sturen, dus ik zocht mijn telefoon. Tas drie keer doorzocht, niets. Shit, thuis laten liggen zeker. (we waren in haast vertrokken) In het theater moest alles natuurlijk op stil. Ik had mijn telefoon niet bij me, dus geen probleem. Vriendin voor de zekerheid toch even naar mij laten bellen. Wat denk je? Zat hij tóch in mijn tas! Die tas is niet enorm, dus hoe bestaat het. Dit even ter illustratie van dat je echt goed denkt te hebben gezocht, maar alsnog...
En inderdaad de hele bank binnenste buiten keren, soms is dat drie keer nodig voor iets er tóch uit opduikt of achter/onder vandaan komt. (afhankelijk van het type bank/kussens natuurlijk)
Ik heb dat vaak met mijn tas. Laatst met vrienden uit eten en daarna theater. Tijdens het etentje schoot mij te binnen dat ik dringend nog iemand een appje moest sturen, dus ik zocht mijn telefoon. Tas drie keer doorzocht, niets. Shit, thuis laten liggen zeker. (we waren in haast vertrokken) In het theater moest alles natuurlijk op stil. Ik had mijn telefoon niet bij me, dus geen probleem. Vriendin voor de zekerheid toch even naar mij laten bellen. Wat denk je? Zat hij tóch in mijn tas! Die tas is niet enorm, dus hoe bestaat het. Dit even ter illustratie van dat je echt goed denkt te hebben gezocht, maar alsnog...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 25 september 2026 om 12:14
vrijdag 25 september 2026 om 15:44
Zit er misschien een gat in haar broekzak? Of een zoom los in de voering van jas? Zo ben ik wel eens dingen voor eeuwig kwijtgeraakt (gat in broekzak) of heb dingen weken later gevonden (zoom los en bleef dus hangen tussen voering).
Maar goed, dat kan alleen als ze haar foon wel meenam. Verder idd over onder wn achter kijken en iemand alles laten nalopen of iets gemist is.
Succes! Dit soort dingen overkomen mij helaas erg vaak en is superirritant en gekmakend
Maar goed, dat kan alleen als ze haar foon wel meenam. Verder idd over onder wn achter kijken en iemand alles laten nalopen of iets gemist is.
Succes! Dit soort dingen overkomen mij helaas erg vaak en is superirritant en gekmakend
Where is my mind?
vrijdag 25 september 2026 om 15:58
Pffff, ik hoop echt elke keer dat je typt dat je hem hebt gevonden. Ik kan er absoluut niet tegen als er iets kwijt is in huis. Dat moet bij mij heel snel en desnoods met veel bombarie gevonden worden. Trommel anders het hele gezin op en zet iedereen aan het werk om een kamer af te kammen.
Dat ding kan toch geen pootjes hebben gekregen?
Ik duim voor jullie.
Dat ding kan toch geen pootjes hebben gekregen?
♥
vrijdag 25 september 2026 om 15:59
Ohh YAYYYingelke_kepringelke schreef: ↑25-09-2026 15:55Het mysterie is opgelost
![]()
Ik krijg net een appje dat de telefoon gevonden is. Het lag onder de bank.
Dank voor het meedenken en de goede tips.
Case closed![]()
♥
vrijdag 25 september 2026 om 16:02
vrijdag 25 september 2026 om 16:11
De bank is ook altijd the culprit.Reisverslaafde schreef: ↑25-09-2026 16:02Ik ben maart/april 2 onderzetters kwijtgeraakt. Had echt overal gezocht, zelfs achter de plinten van de keuken, plantenbakken, meterkast en bank wel 20x. Door dit topic nógmaals tussen de bank gekeken en voila ik heb er 1 terug. Dus dank voor dit topic![]()
♥
vrijdag 25 september 2026 om 16:16
vrijdag 25 september 2026 om 18:07
zaterdag 26 september 2026 om 00:18
Waar was jouw plumeau? Dat heb ik gemist.
En misschien is daar ook die ene schoen die ik al jaren kwijt ben...
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
zaterdag 26 september 2026 om 00:19
Die koop ik per 5 want op een of andere manier gooit 'iemand' die steeds per ongeluk met de schillen weg...Badeendje92 schreef: ↑25-09-2026 23:48Ik heb er ook nog wel een.. mijn dunschiller is verdwenen. Heel de keuken al overhoop gehad.. krijg hem niet gevonden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in