Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Ik heb katten opgevangen uit het wild, volwassen katten die buiten geboren waren en geleefd hadden. En dan zien ze een kattenbak en gaan er meteen op! Echt bijzonder.
Dat denk ik ook wel! Ik geloof ook dat er niet zoveel dingen zijn die ik écht bewust aan moet leren.

Ja, kammen en een tuigje aanhebben enzo, dat soort spul. En NIET op het aanrecht klimmen

Oh, en mijn planten niet opvreten. Verder zal het wel een heel eind vanzelf gaan allemaal.

Ik heb de eerste dagen vrij genomen, hij komt waarschijnlijk vrijdagavond en ik hoef woensdag pas een half dagje te werken, dus ik heb de tijd om hem lekker te laten wennen en dan bén ik er dus ook gewoon voor hem. Dus ik heb er wel vertrouwen in wat dat betreft.
668, the neighbour of the Beast
Hierbij mijn bijdrage:

= Annie

Ook is er nog een grote zwarte kater met de naam Kees maar even geen afbeelding...
Zo is het niet bedoelt Marels,ik sla misschien wat door in mijn fanatiekheid. Sowwy!!

Ik heb me enorm verdiept in het opvoeden omdat ik ook 2 nesten heb gehad.

(En ik heb nu zelf een gestoorde kat omdat die,veels te kort bij zijn moeder is geweest)

ben gewoon dol op katten en weet er best veel van...maar jij ook ongetwijfeld,geniet ervan!!
Biebelie Je bespaart mij weer wat 'gezeik' hier ;)

Eleonora: Die kittenbak van de foto is volgens mij dezelfde die ik heb voor de konijnen. Dat is toch een kittenbak? En dat is ook de bak waar de 5 kilo volwassen kat zn kont op weet te parkeren Leuk om zo'n konijnenren te zien

De konijnen zijn hier gisteren gekomen!

Brownie en Cato Gisteren al met koppelen begonnen.

Brownie en Sjaak:

Cato en Sjaak:

De drie konijnen:

En het vierde konijn (staat meteen klaar zodra hij hoort dat ik die deur open:

Dat is prima Marels, kun je lekker veel aandacht geven en van hem genieten.

Een kattenbak, Frits weet echt wel waar die voor dient
Goed dat je vrij hebt genomen, dat was bij mij en mijn hele nest toen ook een zegen, dat ik gewoon thuis was.

Toen mijn kittens los gingen lopen waren ze vooral gek op de orchideeën. Ik had van die joekels staan met prachtige 'bellen' er in.

Nouwwwwww.......die hebben wel wat te verduren gehad hoor

In de gordijnen heb ik wekenlang een knoop gelegd. Ze spróngen er letterlijk in.

Maar het gaat over, en als ze stout waren dan pakte ik de plantenspuit even. Werkt uitstekend.

Een kat slaan heeft weinig effect omdat als hij iets fout heeft gedaan en je geeft hem niet meteen lik op stuk (waar ze meestal te snel voor zijn) dan is 'ie alweer vergeten wat 'ie gedaan heeft.

Met de plantenspuit (instellen op een lang straaltje) kun je metéén ingrijpen, op heterdaad zeg maar.
Wat een mooie konijnen, vooral die vierde!
Dat vond ik trouwens heel opmerkelijk bij ons Zwarte monster.

Toen wij hem mee naar huis namen had hij nog nooit in zijn leven een kattebak gezien (9 weken buiten geleefd)

En toen we hem hebben laten zien waar de bak stond snapte hij het direkt en heeft nog nooit in huis iets gedaan.
Klopt Klets, is inderdaad een kittenbak.

Wat leukkkk die konijnen!
Marels gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Gaaf dat de nijnen er zijn Klets!

Zijn ze al lief voor elkaar?

Rare waus dat zwarte "konijn"
Is goed Biebelie, maar het kwam gewoon even niet zo leuk over, zeg maar.

In eerste instantie hebben wij dit katertje gekozen omdat we hem zo leuk vonden, maar juist ook omdat de cattery ons echt aansprak. We zijn allebei niet zo van het zweverige en deze mensen waren lekker down to earth, zeg maar.

Overigens geloof ik dat in België nestjes wel vaker eerder dan 13 weken weg gaan.

Wat ik alleen maar leuk vind, want hoe kleiner hoe liever

En ja, toen wij daar waren en hij zeven weken was snapte ik echt wel dat hij nog niet mee kón, omdat hij te klein is, maar ze zijn al zo gróót nu joh!

En trouwens, voor niet-merkkatten stellen ze toch ook dat kittens rond de acht á negen weken mogen verhuizen?
De plantenspuit kan inderdaad, maar ik had ook begrepen dat een hard geluid ook goed werkt. In je handen klappen bijvoorbeeld. En da's blijkbaar vooral goed omdat ze dat niet direct met jou associeren. Als ze dan stoppen en je beloont ze voor hun goede gedrag, dan blijft het contact zeg maar 100% positief, in plaats van dat ze voelen dat jij ze "straft"".

Heb ik dan weer gelezen

We gaan kijken of het in de praktijk werkt
Er is geen verschil tussen raskatten en gewone katten wat dat betreft. Alleen voor cattery's gelden bepaalde regels en die kun je niet stellen voor mensen met gewoon een nestje.

Niet persoonlijk naar jou bedoeld Marels.

Maar vaak worden katjes veel te vroeg weg gehaald bij moeder, als je bv op Marktplaats kijkt. met 6 weken, dan zijn ze echt nog piepklein.Lang niet iedereen weet dat dat niet goed is. Of interesseert het niet.

Natuurlijk is het verleidelijk, hoe kleiner hoe schattiger. Maar het is niet goed. En dan heb ik het over 6/7 weken.
Maar er zit een heel verschil tussen zes of tien weken Annet.
Oke, genoeg daarover.

Zo leuk om te zien hoe die kleintjes van alles leren. Op de kattenbak gaan, zelfstandig eten ( bijna zonder knoeien haha)

Ik woon op het platteland en daar is het ook vrij normaal om de kittens,die bij ons gewoon jonge katt'n heten met een week of 6 mee te geven.

Ja,ze overleven het best..lichamelijk ligt het niet aan maar verder..
dat is zo Marels, ik herplaats kittens vanaf 10 weken dus dat kan.
Marels woon jij in België?

(leert zo nog eens wat over haar medeforummers)
Tuurlijk is zes weken veel te vroeg! Maar ik vind dus tien weken inderdaad wel wat anders.

Enne, Leo, ik woon niet in België, maar wel tegen de grens aan. Overigens heb ik wel in België gestudeerd, dus ik ken het daar aardig ondertussen.

Het is nu eigenlijk toeval dat het katje uit België gaat komen. Daar was een nestje dat we echt leuk vonden, zeg maar.
Kittens moeten veel leren, een trap aflopen:

quote:Marels schreef op 21 januari 2010 @ 20:57:

Tuurlijk is zes weken veel te vroeg! Maar ik vind dus tien weken inderdaad wel wat anders.

Enne, Leo, ik woon niet in België, maar wel tegen de grens aan. Overigens heb ik wel in België gestudeerd, dus ik ken het daar aardig ondertussen.

Het is nu eigenlijk toeval dat het katje uit België gaat komen. Daar was een nestje dat we echt leuk vonden, zeg maar.

Ah, ok

Wat is je nieuwe jongen voor een soort kat?

Had je dat al verteld? Sorry, dan had ik dat even gemist.....
Het is een brits korthaar Leo!

Helemaal leuk!

Enne, traplopen kan die van ons al! Die foto is wel heeeel schattig trouwens!
Wat zijn dit nu weer..... Billy ontdekt zijn voetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven