Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 16 december 2009 @ 14:13:

Sops, vertel eens, wat is het er voor een, mannetje, vrouwtje?

Hoe gaat 'ie heten?

Het is een kruising tussen Abessijn en Ocicat, het is een katertje en hij gaat Jovi heten ( vernoemd naar Bon Jovi, vond ik wel stoer hahaha) Zijn officiele naam is Azrael, maar dat vond ik niet leuk klinken.

Het is een heerlijk ontdeugend kereltje, kan uren spelen met een kartonnen doos. Heb er zin in! 9 januari is het zo ver!!!

@Mittens: *Duimt heeeeel hard dat Bram er straks gewoon is!*
Wij hebben trouwens een krabpaal besteld via Zooplus.nl Die komt het weekend binnen, mag Mr.Sops lekker een krabpaal in elkaar zetten hahaa
Net een lesje foto-in-bericht-plaatsen gevolgd:

Hier mijn hondje:

En voormalig paard:

De rest volgt nog wel eens...
Wat een leuk topic is dit zeg! Ik ben ook een trotse poezenmama. Een ''jeweetwel'' kater van bijna een jaar en sinds een dag ook van een lieve poes uit het asiel. En daar heb ik een vraagje over. Ze zit de hele tijd veilig in haar mandje en wil er alleen even uitkomen als ik eten geef of er naast ga zitten en met haar ga kletsen. Dan komt ze er voorzichtig uit en komt knuffelen.

Mijn kat vind haar wel interessant, af en toe wat grommen maar geen tekenen van agressie. In het begin liep hij wat twijfelachtig door het huis maar nu gedraagt hij zich als normaal. Maar die lieve poes blijft maar in haar mandje. Ik vind het zo zielig en weet niet precies wat ik nu moet doen.. Dus wie oh wie heeft tips of kan me geruststellen dat het goed komt!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
@AnneDaisyMay; Kan het zijn dat ze gewoon nog even moet wennen? Je hebt haar een dag! De omgeving is nieuw voor haar, jij bent niet voor haar, jouw kater is nieuw voor haar. Ik zou het nog even afwachten, misschien komt ze vanzelf alles wel verkennen
Sopsie je hebt gelijk, eigenlijk weet ik dat ook wel. Ik vind het zo zielig voor haar. Het gaat ook anders dan ik had verwacht. Geen geblaas of gemep ofzo. Beide zijn gewoon erg afwachtend. Maar ben ook wel een beetje trots op m'n mannetje, hij is totaal niet agressief maar eerder nieuwsgierig.

Ik al al jaren katten maar dit dus nog niet eerder meegemaakt, dus vandaar dat ik even geruststelling nodig heb
quote:AnneDaisyMay schreef op 16 december 2009 @ 16:47:

Wat een leuk topic is dit zeg! Ik ben ook een trotse poezenmama. Een ''jeweetwel'' kater van bijna een jaar en sinds een dag ook van een lieve poes uit het asiel. En daar heb ik een vraagje over. Ze zit de hele tijd veilig in haar mandje en wil er alleen even uitkomen als ik eten geef of er naast ga zitten en met haar ga kletsen. Dan komt ze er voorzichtig uit en komt knuffelen.

Mijn kat vind haar wel interessant, af en toe wat grommen maar geen tekenen van agressie. In het begin liep hij wat twijfelachtig door het huis maar nu gedraagt hij zich als normaal. Maar die lieve poes blijft maar in haar mandje. Ik vind het zo zielig en weet niet precies wat ik nu moet doen.. Dus wie oh wie heeft tips of kan me geruststellen dat het goed komt!

bij deze de gerusstelling, komt echt goed.

Onze kater heeft een maand onder een tafeltje gewoond (was mishandeld geweest en al 4 keer teruggebracht) en is nu een dikke knuffelbeer.

Het beestje kent je niet, kent het huis niet, heeft niets vertrouwds. Kost gewoon even tijd. Dat ze eruit komt als je aandacht geeft is al heel goed. Gewoon regelmatig blijven doen, komt het helemaal goed.
Ik zal even een plaatje plakken van mijn zwarte monster

Inmiddels is hij alweer heel wat groter.
quote:eleonora schreef op 16 december 2009 @ 14:19:

[...]

En je woont dus ook nog aan het Vondelpark? Goh meid, wat geweldig, als ik zo had kunnen wonnen, in Amsterdam, was ik gebeleven denk ik

Wat leuk dat je kippen hebt, in de stad, wat ontzettend leuk vind ik dat.

Paarden, o, ik ben er stapel op. Wé wordt weleens gek van rondrijden met mij, in de auto, hier in de omgeving, waar heel veel mensen paarden houden, en we steeds moeten stoppen omdat ik even lekker paardje wil knuffelen.

Ik heb reuma, kan dus niet rijden, het zit in mijn heupen en ik zou mijn benen nooit zo ver kunnen streiden, brrrrrrrrrrrrrrrr, het idee alleen al. Maar ik ben gek op dieren en vooral op paarden en poezen. Nu we buiten wonen kunnen we ook best een paard hebben, al moeten we het wel in pension doen maar goed, dat kan bij buren, dus geen probleem. Maar het moet dan wel een karrepaard zijn, geen rijpaard, hoewel er op die grote knollen ook gereden wordt natuurlijk.

Eigenlijk wil ik er twee, die ik dan Jan en Zwaan zou noemen......

Geweldig voor je dat je zwanger bent trouwens, gefeliciteerd!

Hè bah, wat naar dat je reuma hebt. Belemmert het je erg in het dagelijks leven? Wel heel leuk om te lezen, jouw voorliefde voor paarden! Ik ben net zo, wil ook altijd paarden even knuffelen als ik ze zie. Het zijn zulke fantastische beesten.

Aangespannen rijden is ook heel leuk. En je kunt het hele gezin mee op pad nemen. Mijn oudje liep ook wel eens voor de koets. Heerlijk om op die manier door de bossen te struinen.

Volgens mij woon jij mooier dan ik hoor Ik mis wel eens de ruimte en de mensen van 'het platteland'. We wonen op een mooie locatie in Amsterdam, inderdaad aan het vondelpark, maar ik heb toch wel moeten wennen. Daarom heb ik maar een beetje het platteland naar de stad gehaald En mijn buren vinden het gelukkig erg leuk, kippen, zeker de verse eitjes op zondag. Ik zou geen leven zonder dieren kunnen voorstellen, ze brengen zoveel kleur en gezelligheid in huis. Ik zou nog wel een kat willen, maar ik ben hier toch te bang dat ze overreden worden.
Nijntje dank je wel, had ik echt even nodig. Ik heb ze net hart gegeven. En al kijken naar elkaar (op veilig afstand) hebben ze het opgegeten. Dat vond ik ook al een goed teken.

Ik vraag me alleen af hoe ik het straks met eten gaan doen. De mijne krijgt Royal Canin young male en deze dame heeft oude dames voer nodig. Hoe doen jullie dat? Of krijgen jullie katten het zelfde eten?
quote:AnneDaisyMay schreef op 16 december 2009 @ 17:05:

Nijntje dank je wel, had ik echt even nodig. Ik heb ze net hart gegeven. En al kijken naar elkaar (op veilig afstand) hebben ze het opgegeten. Dat vond ik ook al een goed teken.

gaat vast goedkomen!

quote:Ik vraag me alleen af hoe ik het straks met eten gaan doen. De mijne krijgt Royal Canin young male en deze dame heeft oude dames voer nodig. Hoe doen jullie dat? Of krijgen jullie katten het zelfde eten?

Mijn dames aten eerder beide Royal Canin fit 32 en ging altijd goed.

Toen Grieks monster erbij kwam heeft ie direkt meegegeten daarvan,geen kittenvoer ofzo gehad.

Monster moest in Griekenland al blij zijn met een broodkorst en hier groeide hij als kool!

Ondertussen heeft één van mijn oude dames last van haar blaas gekregen (oorzaak waarschijnlijk de stress van een klein agressief zwart kittentje erbij)

Nu eten ze met zn 3en Royal Canin speciaal voor de urinewegen....duur,maar gaat prima.

Af en toe waag ik het dure dieetvoer te mixen met goedkopere brokjes maar heb vandaag weer een dikke plas naast de kattebak gevonden en denk dat dat komt omdat ouwetje weer pijn bij het plassen krijgt.

Dus weer over op 100% dieetvoer
Biebele wat naar dat je kat blaasproblemen heeft zeg! En dat voor een dame. Meestal zijn het de mannen. Vandaar ook dat de DA dit voor adviseerde, ter voorkoming van nierproblemen.
Helaas nog geen goed nieuws....geen teken van Bram. Er is wel van de brokjes gegeten die in hun hokje staan, maar ik kan maar moeilijk inschatten of dat door 1 of 2 katten is geweest. De ander heb ik in ieder geval lekker binnen, dus nu kan het staren naar de achterdeur gaan beginnen...

blaas- en/of nier problemen zijn wel twee heel verschillende dingen hoor.

Ze kan hier prima heel oud mee worden.

Ga er ook vanuit dat ze 40 wordt want kan haar nog lang niet missen.

Ze is al bij me vanaf het moment dat ik haar nat en nog in het vlies onder mn bed uittrok,goede plek voor een moederpoes om haar eerstgeborene te droppen
Hé balen Mittens!!

straks maar goed buiten roepen als het wat stiller op staat wordt.
quote:AnneDaisyMay schreef op 16 december 2009 @ 17:05:

Ja, als jij opeens met een totaal vreemde in 1 huis wordt gezet, kijk je diegene ook eerst van een afstandje aan denk ik.

Ik vraag me alleen af hoe ik het straks met eten gaan doen. De mijne krijgt Royal Canin young male en deze dame heeft oude dames voer nodig. Hoe doen jullie dat? Of krijgen jullie katten het zelfde eten?Ik heb het eens geprobeerd, verschillend voer, ook i.v.m. blaasproblemen. Werkte voor geen meter.

Hier eten ze dus alledrie hetzelfde dure voer.
Hé Shit Mittens *Blijft duimen!!*
Ik heb wel eens een Bengaal willen hebben. Moeilijke katten maar lijken mij een leuk karakter hebben. Nou heb ik een HTK kat (Bo) gevonden die denkt dat hij af en toe een Bengaal is maar dat is weer een ander verhaal. Ik woon aan het water en met een verdronken kat zou ik nooit een Bengaal kunnen hebben hier die niet naar buiten mag. Nou scheelt het ook dat ik het geld niet heb hoor.

Kreeg net dit filmpje over de mail, ja enig;

zie hier

Kat van het filmpje is trouwens geen Bengaal maar Bengalen zijn zo gek op water, jumpen er zo in.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Leuk filmpje MV!

Ik heb ook zo'n kat gehad.

Die dronk graag uit de kraan, maar liet de straal over zijn kop lopen en likte het water van zijn neus.... geen gezicht.

Deze kat was sowieso niet bang voor water, want hij ging graag met mij of mijn ex onder de douche.

Ook stond hij altijd op de rand van het bad als het vol liep, en als je er dan in ging zitten sprong hij op schoot.

Stond hij tot zijn flanken in het water en vond het héérlijk...
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mittens meid, wat naar voor je....

Ik blijf duimen hoor!
quote:milaatje schreef op 16 december 2009 @ 17:05:

[...]

Hè bah, wat naar dat je reuma hebt. Belemmert het je erg in het dagelijks leven? Wel heel leuk om te lezen, jouw voorliefde voor paarden! Ik ben net zo, wil ook altijd paarden even knuffelen als ik ze zie. Het zijn zulke fantastische beesten.

Aangespannen rijden is ook heel leuk. En je kunt het hele gezin mee op pad nemen. Mijn oudje liep ook wel eens voor de koets. Heerlijk om op die manier door de bossen te struinen.

Het belemmert me vreselijk. Bij het lopen althans. Dat doe ik niet zonder pijn.

Nu doen mijn vingers (links) ook zeer. Dat vind ik nog veel erger eigenlijk, omdat ik met mijn vingers ook schrijf. Als dat pijnlijk wordt dan voel ik me pas echt gehandicapt.

quote:Volgens mij woon jij mooier dan ik hoor Ik mis wel eens de ruimte en de mensen van 'het platteland'. We wonen op een mooie locatie in Amsterdam, inderdaad aan het vondelpark, maar ik heb toch wel moeten wennen. Daarom heb ik maar een beetje het platteland naar de stad gehaald En mijn buren vinden het gelukkig erg leuk, kippen, zeker de verse eitjes op zondag. Ik zou geen leven zonder dieren kunnen voorstellen, ze brengen zoveel kleur en gezelligheid in huis. Ik zou nog wel een kat willen, maar ik ben hier toch te bang dat ze overreden worden.Dat kan ik me voorstellen. Dat is ook een risico, hoewel, het hangt er vanaf of de poes via de tuin echt op een weg kan komen. Ze zijn wel snel en slim hoor katten.
Dat filmpje is werelds MV!
@ Mittens kan me voorstellen dat je ongerust bent, zou ik ook zijn hoor. Maar ik merk dat mijn mannetje het nu buiten eigenlijk reuze leuk vindt. De kou lijkt hem totaal niet te deren.. de eendjes op het ijs zijn veel te leuk, net als het brood wat er gestrooid wordt

Die van jou is vast ook lekker aan het jagen! Ik duim in ieder geval hard voor je dat hij snel weer thuis is.

@Biebele je hebt natuurlijk helemaal gelijk, nieren en blaas zijn twee verschillende zaken. Kan af en toe lekker blond zijn (schaamsmiley)

Hier kijken mevrouw en meneer nog steeds vanaf een veilige afstand naar elkaar. Mevrouw wordt wel steeds moediger en zodra wij bij haar komen komt ze haar mandje uit om te knuffelen. Ik heb er nu wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. We zullen alleen wat geduld moeten hebben.
Leuk filmpje MV!

Ik kreeg vandaag ook nog een hele poppige via hyves,normaal gooi ik al die doorsteurmail direct in de prullebak maar deze toch even gekeken.

Zo leuk!! (en duurt maar een paar seconden)

schattig filmpje
quote:biebelie schreef op 16 december 2009 @ 22:36:

Leuk filmpje MV!

Ik kreeg vandaag ook nog een hele poppige via hyves,normaal gooi ik al die doorsteurmail direct in de prullebak maar deze toch even gekeken.

Zo leuk!! (en duurt maar een paar seconden)

schattig filmpje

Ja dat filmpje had ik gezien -smelt-. Daar kan je naar blijven kijken. Wat een dotje.

Mittens, is die weer terug?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven