Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara schreef op 16 december 2009 @ 09:27:

[...]

Hij is leuk hoor! Krijgt hij ook nog een vriendinnetje? Vanaf drie maanden kan hij gecastreerd worden en vanaf vier maanden kun je hem aan een ander konijn koppelen (een vrouwtje in dit geval; twee konijnen van hetzelfde geslacht gaat maar zelden goed).Met koppelen wachten we nog even. We willen eerst even wennen aan Sjaak en alles wat bij konijnen houden hoort. Preparing for the future zeg maar.....
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
LOOS ALARM!

Dikke Berenpoes komt zojuist binnenrossen en is niet, zoals ik dacht, al de hele nacht weg, maar pas een paar uurtjes.

Communicatiestoornisje tussen de man en mij!

Iedereen kan weer opgelucht ademhalen.... *overdrijf*
Haha, Eleonora! Gelukkig is het loos-alarm!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Robo, wat lief dat je meedenkt, ik zou wel even onder de zonnebank willen, dan wordt je zo lekker helemaal warm van binnen en buiten. Zoiets ga ik maar doen.
quote:amandroe schreef op 16 december 2009 @ 09:57:

Haha, Eleonora! Gelukkig is het loos-alarm!Ja, ik ben gewoon een hysterisch mokkel, bah, ik ben eigenlijk niet geschikt voor zoveel dieren
wanneer is het eigenlijk te koud voor een kat buiten?

S'nachts blijft ie sowieso binnen, maar kan ze met- graden wel een paar uur overdag buiten blijven?

Mijn kat is de prinses op de erwt hoor en mag zo vaak erin en eruit als ze zelf wil. Maar vroeg dit me gewoon af.
Fijn dat de topictitel is veranderd... kan ik ook even "spuien" over Bram. Die is namelijk sinds gisterochtend niet meer thuis gekomen...hij blijft wel eens vaker een nachtje weg, maar dat is dan in de zomer. En vaak heeft hij dan wel nog gegeten en dat heeft hij vannacht ook niet gedaan.

Heb er echt een klotegevoel over, vooral vanwege de geschiedenis die we met hem hebben gehad....Ik wéét wel dat ik me nog nergens druk om moet maken, maar toch...

He verdorie Mittens, gloeiende. Heb je nog kunnen zoeken vandaag? Is Bram gechipd? Ga voor je duimen dat hij ook weer snel thuis is. Toevallig bij jou ook bunzingen in de buurt?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Thanks!

Nee, ben op werk nu. En zoeken heeft eigenlijk weinig zin, weet ik nog van de vorige keren. Ik heb geen idee waar ik moet zoeken en ik word er alleen maar nog veel verdrietiger van...

Hij is niet gechipt, wel een bandje om. Gelukkig geen bunzingen in de buurt Woon in een woonwijk, wel met een redelijk drukke weg in de buurt.

Ik hoop maar gewoon dat hij lekker in z'n hokje ligt als ik thuis kom....
O jee Bramalert!

Mittens, wat vervelend. Ik weet zo goed wat je voelt. Bah, bah, bah, je maakt je druk en je weet dat je niet moet wanhopen maar toch.....

Ik leef mee!
Trouwens, wat heeft iedereen ge-wel-di-ge dieren!
Het is echt fijn om hier even verhaal te kunnen doen. Vriend zit daar veel rationeler in dan ik en de hele dag hier op kantoor zitten huilen wordt ook niemand beter van...
wat een geweldige dieren allemaal

leo ik zou er gewoon wat konijnen bijzetten. Ik mag hier geen enkel huisdier meer binnen brengen. Maar straks als we een groot huis hebben wil ik een buitenren met cavia's en katten.

En wat komen er aparte beesten voorbij. Leuk hoor

Ik zal zo eens kijken of ik bij foto's van mijn cavia's kom. Van de schildpadden zijn geen foto's die zijn ook meer van itsman als van mij. Want je kunt er nu niet echt mee knuffelen

O, wat kut mittens, dat je er zo een slecht gevoel over hebt.

Mijn katten mogen niet naar buiten, wegens wegloop gevaar maat laatst had zwager de voordeur open laten staan (zo een minuut of vijf). Ik was al volledig in paniek want ik kon maar een van de twee katten vinden. Tazz (de durfal) was zoek. Gelukkig was hij zelf zo geschrokken van de open deur dat hij ver weg onder de trap verstopt zat. Maar leuk was het niet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hallo kattenliefhebbers,

Ik heb een vraag. Wij zijn 2 1/2e week geleden verhuisd samen met onze twee katten S (4,5) en E (10). Het was natuurlijk erg wennen voor ze in het begin, maar inmiddels hebben ze het hele huis afgesnuffeld, schrikken ze niet meer van elk geluid en spinnen en knuffelen ze weer dat het een lieve lust is.

Alleen: het zijn buitenkatten en vooral de jongste speelt graag uren buiten. Hij is erg actief en nu hij al zo lang binnen zit begint hij een beetje gefrustreerd te raken. Vannacht was hij keihard aan het mauwen waarna er een achtervolging volgde tussen de twee door het hele huis, over het bed en weer naar beneden incl ruzie maken.

Mijn vraag: zal ik ze al naar buiten laten? En hoe pak ik dit aan? S is al heel even per ongeluk buiten geweest en zat toen binnen twee tellen op de schutting...

Alvast bedankt.
Precies een topic wat ik zoek! Ik ben namelijk een kattenhoudster in spé! En al mijn omstanders irl worden knettergek van mijn enthousiaste geblaat over de kitten die wij 9 januari gaan ophalen!

Ik heb voor mijn verjaardag van mijn vriend een kitten gekregen, of tenminte, die gaan we 9 januari dus ophalen. Ik ben al hevig aan het aftellen, hulp-topics geopend voor kattenbeginners, en aan het zoeken naar de ideale krabpaal etc.

Ben al lang een kattenliefhebster, maar omdat mijn moeder zwaar allergisch is, van huis uit nooit huisdieren gehad. Ik woon sinds ene half jaar samen en omdat mijn vriend ook van katten houd ( Hij is bijvoorbeeld ook gek op tijgers en dat soort dieren, maar die kan je moeilijk als huisdier houden ) Wilde hij mij graag een katje voor mijn verjaardag geven.

Leuk dat er een topic is waar ik mijn enthousiasme over deze lieve dieren kwijt kan
@ Mittens, even een hele dikke

Heb nog niet het verhaal gelezen, maar scan zo het topic even door
Eleonora: Ja, ik ben echt een paardenmeisje Wat leuk dat jij ook van paarden houdt. Waarom mag je er niet op rijden? Ik heb 2 paarden, één zwart rijpaard, een shagya arabier (die zijn wat steviger gebouwd dan volbloed arabieren) en een Murgese, dat is een Italiaans trekpaard, van mijn opa als veulen gekregen. Mijn opa is inmiddels overleden, dus hij is extra speciaal. De arabier staat in Amsterdam in volpension. Ik kan er nu niet op rijden (zwanger) dus mijn zusje verzorgt hem. Het andere paard staat bij mijn vader, hij is inmiddels een oudje, dus hij geniet samen met wat andere paarden van zijn welverdiende oude dag.

Mijn kippen leggen eieren ja Daarvoor had ik ze eigenlijk ook aangeschaft. Soms ontsnapt er één, dus als iemand een kip in het vondelpark ziet lopen..dan is die waarschijnlijk van mij

Poezewoes: Ja, inderaad eigenwijs! Haha, ontsnappen kunnen ze inderdaad ook als de beste. Nu zijn die van ons een beetje lui, maar ze springen ook werkelijk op meubilair. Ik vind ze wel schattig hoor, maar mijn zusje zegt dat je ze niet alleen mag houden. Dan schijnen ze te vereenzamen, zoals bij veel groepsdieren eigenlijk. Dus ik hoop dat als ze sterven, ze dat tegelijk doen! Anders zit ik straks mijn leven lang vast aan megahamsters

Kaatje85: Wat leuk, jouw knaagdieren! Jij hebt dus grijze chinchilla's. Zijn ze een beetje lief?

Met ratten heb ik persoonlijk minder, maar dat komt door mijn muizenangst denk ik
quote:Frutje schreef op 16 december 2009 @ 12:02:

Hallo kattenliefhebbers,

Ik heb een vraag. Wij zijn 2 1/2e week geleden verhuisd samen met onze twee katten S (4,5) en E (10). Het was natuurlijk erg wennen voor ze in het begin, maar inmiddels hebben ze het hele huis afgesnuffeld, schrikken ze niet meer van elk geluid en spinnen en knuffelen ze weer dat het een lieve lust is.

Alleen: het zijn buitenkatten en vooral de jongste speelt graag uren buiten. Hij is erg actief en nu hij al zo lang binnen zit begint hij een beetje gefrustreerd te raken. Vannacht was hij keihard aan het mauwen waarna er een achtervolging volgde tussen de twee door het hele huis, over het bed en weer naar beneden incl ruzie maken.

Mijn vraag: zal ik ze al naar buiten laten? En hoe pak ik dit aan? S is al heel even per ongeluk buiten geweest en zat toen binnen twee tellen op de schutting...

Alvast bedankt.

Normaal gesproken zou ik ze gewoon naar buiten laten, maar nu misschien beter even wachten tot na de jaarwisseling?

met vuurwerk willen ze nog wel eens in paniek een kant opschieten. Als ze dan de weg niet terug kunnen vinden ben je ze misschien kwijt.

Als ze nou overmoedig zijn, kan je ze misschien eerst een paar keer in een tuigje 'uitlaten'?
Dank je wel Sopsie....had in andere topics ook al over je aanstaande aanwinst gelezen...zó leuk!!! Kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent!

Frutje...waren het voorheen binnenkatten? 2 1/2 week is nog wel een beetje kort volgens mij. Voordat wij in ons huidige huis kwamen wonen, woonden we in een flat waar ze nooit buiten kwamen. Ze wisten dus niet beter dan dat het huidige huis hun huis was. Wij hebben ze eerst een paar keer in de tuin gedaan waar wij bij waren, zodat ze die ook goed konden leren kennen (niet dat we nou zo'n grote spannende tuin hebben, maar meer zodat ze zouden weten waten hun tuin was). Daarna hebben we de stap toch maar gezet en ohhh.....wat vond ik dat eng!!

Maar...ik zou wel nog even wachten als ik jou was, geloof ik...
Ach mensen, ik ben zo blij met mijn klimvrije schutting die we sinds dit weekend hebben.

Katjes huppelen blij met zijn drietjes in de tuin, en kunnen nu geen kant meer op (tuin is groot genoeg voor 3 katten, dus niet zielig).
Stressed is just desserts spelled backwards
@ Milaatje:

die donkere is ondeugend, die lichte (pastelkleurig) is superknuffelig. Het zijn broertjes. En ze zijn ook echt heel lief voor elkaar, ze slapen echt altijd samen, lekker knus tegen elkaar aan gekropen. Heerlijk om te zien.
quote:Maleficent schreef op 16 december 2009 @ 13:01:

Ach mensen, ik ben zo blij met mijn klimvrije schutting die we sinds dit weekend hebben.

Katjes huppelen blij met zijn drietjes in de tuin, en kunnen nu geen kant meer op (tuin is groot genoeg voor 3 katten, dus niet zielig).

Haha! Dat dacht ik ook....totdat ik er achter kwam dat twee van de drie er toch overheen konden, de derde het niet zo goed durfde, maar ook wel graag wou en vervolgens met een gat in z'n kop aan de andere kant lag.

Toen hebben we maar een stukje opengezaagd zodat ze er gewoon onderdoor konden.
@Nijntje

Dankjewel. Ik maak me ook een beetje zorgen om oud en nieuw. Misschien is het beter om te wachten ja. En dan voor nu maar extra veel met ze te spelen zodat ze hun energie kwijt kunnen.

@mittens

Onze katten zijn allebei van jongs af aan al buitenkatten. Nu E wat ouder is doet hij het rustiger aan (slapen in andermans tuin is voor hem al avontuurlijk genoeg), maar S speelt, klimt, klautert en onderzoekt wat af. Bij ons oude huis heeft hij op het laatst zelfs nog een keer zes hoog op een steiger (tegen een flat aangezet) gezeten. En meneer kwam parmantig, luid mauwend van 'kijk mij nou eens' naar beneden getrippeld. Dus ik denk dat hij het buitenspelen wel mist.
quote:Nijntje78 schreef op 16 december 2009 @ 13:06:

[...]

Haha! Dat dacht ik ook....totdat ik er achter kwam dat twee van de drie er toch overheen konden, de derde het niet zo goed durfde, maar ook wel graag wou en vervolgens met een gat in z'n kop aan de andere kant lag.

Toen hebben we maar een stukje opengezaagd zodat ze er gewoon onderdoor konden.

wat hadden jullie dan voor bescherming?

Wij hebben een rand van 25 cm in horizontale positie gemaakt met latjes en fijn kippengaas, en alles goed vastgemaakt met een nietpistool. Poes probeerde het gisteren al maar heeft het opgegeven.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Frutje schreef op 16 december 2009 @ 12:02:

Hallo kattenliefhebbers,

Ik heb een vraag. Wij zijn 2 1/2e week geleden verhuisd samen met onze twee katten S (4,5) en E (10).

Alvast bedankt.

Tja jij kent zelf je katten het best toch..

Luisteren ze naar je als je roept of fluit?

Ik zou het zelf denk ik wel doen,maar dan wel thuis zijn en de deur op een kier laten. (wel even koud nu)

zelf ook een beetje rondrommelen buiten en in de gaten houden dat ze niet te ver gaan...?

Maar misschien ben ik daar wel héél makkelijk in hoor.

Toen wij met Grieks monster thuiskwamen vloog hij bijna tegen de muren op en die hebben we gelijk de volgende ochtend in de achtertuin gelaten.

Grieks monster had de eerste 10 weken van zijn leven buiten geleefd dus zijn drang was erg groot

(ligt nu languit op de bank...)
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 16-12-2009 13:59
Reden: aanvulling...
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven