Tettertopic nummer 31!

21-04-2014 23:28 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe lente en een fris nieuw topic!

Veel plezier weer!

Nummer 30
Ik ben mijn eigen bananenschil
Dee, zo'n vest ken ik niet maar hier hebben ze tegenwoordig ook al draagzakken voor honden, ipv een babydraagzak heb je dan een hond in je draagzak.

Op zich kan ik wel genieten maar 't voelt alsof alles "ver weg" van mij is, een soort glazen wand tussen mij en mijn gevoelens. En als ik alleen thuis ben komt er niks uit mijn handen. Ik heb nergens zin in. 't Is heel maf allemaal. Ik vind het vreselijk dat ik het niet onder control kan krijgen. Normaal zit ik alleen in de put als er een duidelijke reden is en dan ga ik al heel snel over tot actie, om de oorzaak weg te nemen. Nu is er geen oorzaak, alles gaat juist heel goed. Maar dat betekent dat ik niet weet waar ik tegen vecht, hoe ik dit kan oplossen en dat frustreert enorm.

Komend weekend komt mijn vriendin met haar dochtertje, ik verheug mij er al heel lang op en ik hoop dat de mist is opgetrokken zaterdag en dat mijn good old adrenaline het gaat overnemen

Ze blijft 10 daagjes en ik heb al een complete planning klaar, ook al aan het bakken en eten voorbereiden zodat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. De meiden hebben dit weekend grandioos geholpen. Komende zaterdag halen we ze met z'n allen op en dan thuis lekker een welkomst maaltje maken, kid friendly natuurlijk

We willen ook nog een nachtje kamperen met z'n allen, onze caravan mee en tentjes en dan lekker op stap. Heel spannend.
Optimist tot in de kist!
quote:Pilou schreef op 28 juli 2014 @ 22:53:

Ik denk voorlopig poezenman. Hij is gewoon erg goed met poezen

Willen we dit wel weten?
Goed in poezen tsja.....

Onze poezen komen niet buiten, mag ook niet hier ivm wildlife. Het trekt oa coyotes aan en zelfs beren hoewel die niet zo snel echt in de stad komen maar toch, je moet goed uitkijken. Moet er ook niet aan denken dat ze worden opgevreten door een of ander beest.
Optimist tot in de kist!
quote:Splinter_ schreef op 28 juli 2014 @ 22:57:

[...]

Willen we dit wel weten? hehe, je bent met net voor
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 28 juli 2014 @ 23:00:

Goed in poezen tsja.....

Onze poezen komen niet buiten, mag ook niet hier ivm wildlife. Het trekt oa coyotes aan en zelfs beren hoewel die niet zo snel echt in de stad komen maar toch, je moet goed uitkijken. Moet er ook niet aan denken dat ze worden opgevreten door een of ander beest.Ga weg? Echt waar? Dus de geur die katten buiten achterlaten trekt roofdieren aan? Weer wat geleerd. Dus ook al woon je in de middle of nowhere, huisdieren mogen niet buiten rondlopen? En dus ook niet in de stad? Mmmm, wel heel veel vraagtekens, maar ik ben echt verbaasd
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 28 juli 2014 @ 22:56:

Dee, zo'n vest ken ik niet maar hier hebben ze tegenwoordig ook al draagzakken voor honden, ipv een babydraagzak heb je dan een hond in je draagzak.

Dee, zie je het al voor je

Foto??
Oh en wat leuk dat vriendin komt, Fantje . Komt ze uit Nederland?

Optimist tot in de kist!
Slofje, het gekke van Calgary is dat de stad nog maar net 100 jaar is, hiervoor was er niks, alleen dieren en rondtrekkende Indianen. Wildlife was er voor de mensen. Verder wonen we 45 minuutjes vd Rockies en daar leeft ook van alles en nog wat aan wild.

Een kleine 5 minuten rijden van ons huis ligt een heel groot natuurgebied (Fish Creek Park) zomaar in het midden vd stad. En ook daar loopt nog een boel aan beessies.

En regelmatig verdwaalt zo'n beessie en komt ie in de woonwijken.

Vriendin komt uit NL!
Optimist tot in de kist!
En de oorspronkelijke beessies horen daar natuurlijk eigenlijk thuis en de grens tussen mensen, bewoning en beessies is sowieso al een probleem. Moeilijk hoor, vooral als er periodes zijn met minder eten enzo. Nou, dan emigreer ik toch liever naar Engeland , alhoewel Teun nu zegt dat ie een beer makkelijk aan kan
Oh fuck, Bram komt weer binnen met een muis. Hoop gegil van muis, maar Bram bijt niet door en speelt alleen, dus als ik rustig wil slapen moet ik muis zien te pakken grr
Ik vind het geweldig al die natuur, nog zo puur, heerlijk. Je kunt hier nog zien hoe moeder natuur het bedoelt heeft. Gebieden waar de mens nog niks heeft gecultiveerd. Maar beren zijn gevaarlijk, vandaar al die waarschuwingen, vorige week vlak bij de camping nog een baby beer gezien. Vorige week is er ook nog iemand aangevallen door een beer. Wij hebben altijd onze "bear spray" bij ons als we de natuur in trekken.

En in ons eerste huis, we woonden toen nog in de bergen, hebben we vaak een hele kudde herten in onze tuin gehad. Dan lagen we in bed en hoorden we soms de geweien tegen elkaar botsen.
Optimist tot in de kist!
Gaaf Fantje, al die wilde natuur! Ik hou daar wel van.

Half uurtje geleden eindelijk die muis kunnen pakken en buiten weer vrij kunnen laten. Zover mijn wilde natuur
Ohwww, die onderste draagzak! Die ga ik NIET aan Sammi laten zien!

Ghe Fant, dat wil ik ook zo graag zien, die wilde natuur in Canada, en alles zo lekker uitgestrekt. Maar ik moet wel altijd een beetje lachen om bear-spray. Ik zie me al staan, met een joekel van een woeste beer voor m'n neus en dan 'wacht effe, even m'n spray uit m'n tas pakken'.

Of is het meer formaat brandblusapparaat?
haha Splinter, dat van die bear spray dacht ik ook al. Zou die beer nou echt gaan rennen van die spray?

Die bovenste draagzak dan ! Haha. Ik wed dat dit uit Amerika komt
Hahahaha die draagzakken! Vreselijk. Dat gaat m met hond al helemaal niet worden haha.

Leuk hoor dat je vriendin komt. Lekker lang ook, kan je heerlijk van elkaar genieten. En dat ga je doen ook hoor, ook al ben je wat down nu.

Ghehe poezenman goed met poezen...

Ik heb me verslapen vanochtend. Werd pas 10 voor 7 wakker. Daarna maar rustig aan gedaan, ben toch al te laat.
Haha Dee, je zeult je een ongeluk met Taartje, maar voor M. zou het wel lekker knusjes zijn
Poes wil nog maar heel even op de arm. Daarna is het weg weg weg . Maar er loop hier natuurlijk nog wel een klein ukkie rond op 4 pootjes... Maar nee, die moet ook van mij zelf lopen.
Kippie Truus maakt er een gewoonte van
Hahaha die bearspray, heb ik nog een heel leuk verhaal bij.

Een tijd terug hadden we bezoek over uit NL, die wilden wel graag de natuur in, dus boden wij ze onze bearspray aan, maar hij wou wel graag even testen of het ding het goed deed. Nou woonden wij hier ook nog niet zo lang en hadden gelukkig het ding nog nooit hoeven te gebruiken, dusss....G ging even in de keuken boven de wasbak heel voorzichtig een heeeel klein spuitje, eventjes testen. Nou we hebben het geweten. Dat hele kleine drupje heeft ons allemaal naar buiten gejaagd, 't was ook nog eens al heeeel laat dus daar stonden we in het donker in de tuin. Helaas na een half uur met ramen open, was het nog net zo erg. We hebben toen besloten om te gaan slapen, handdoeken onder de deur en de beesten bij ons op de kamer. De volgende ochtend was de geur gelukkig weg.

Maar je kunt je voorstellen dat een beer niet blij is met die pepperspray in zijn snuit.

Je hebt dat ding in een holster aan je riem hangen, het schijnt, en ik geloof het na DE test, enorm effectief te zijn

Optimist tot in de kist!
Je loopt toch volledig voor aap met zo'n ding.

Is dit misschien iets voor jou Dee:

Vind dit ook errug gaaf X-D:

Alles voor het gehandicapte huisdier
Optimist tot in de kist!
Hahahaha wat een verhaal Fant! Bearspray binnen gebruiken

Enneh, ik bedank voor de wandelwagen. Dit is makkelijker

Dit vind ik ook wel handig

Heee Fant we hebben nu een kat en een muis met dezelfde naam

Dit is domme reclame. Ik heb nu "Kattenverjager nu 39.95" in beeld.

Mijn moeder is vandaag naar de dierenarts geweest met het overgebleven konijn. Ze at amper nog sinds gisteravond. Nu is konijn dood. Het was waarschijnlijk een snelgroeiend tumor. Baarmoederkanker. Ik ga haar met Kaat begraven als we terug zijn. Tot die tijd kon ze bij de dierenarts blijven. Wel sneu en achteraf ook jammer dat ik de dames niet toch heb laten castreren.
Het Viva forum is papaja.
Och, dat is geen leuk nieuws om te horen te krijgen als je op vakantie bent. Ga je nog nieuwe konijnen nemen?
Nee. Daarom wilde ik deze dame ook wegdoen als ze beter was. Ik wilde eigenlijk helemaal geen konijnen. Een vriendin ging op vakantie en ik was de oppas voor haar konijn.

Ze is hem alleen nooit meer op komen halen. Toen las ik dat konijnen niet alleen horen dus ik wilde er nog een konijn bij. In de opvang hadden ze alleen twee dames waar een mannetje bij moest. Dus toen had ik er drie. Dit was de situatie toen. Ik vind konijnen meer werk dan katten en lang niet zo leuk als katten. Dan moet ik geen konijnen meer nemen vind ik. Ook al was vooral dit laatste konijn erg leuk.

Misschien ooit als ik een tuin heb die helemaal gemaakt is voor konijnen waar ze altijd los kunnen en lekker kunnen rennen. Nu niet.
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven