Tips rolgordijnen gevraagd

04-02-2015 17:54 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jullie tips m.b.t. mijn luxaflex vraag wil ik het volgende nog even aan jullie voorleggen.

Voor een aantal ramen wil ik rolgordijnen bestellen.



Situatie raam: 2 grote ramen van 1,50 breed, dan een kozijn van 5 cm en dan weer een raam van 1,50 breed. Beide ramen zijn 2.10 hoog en daarboven zit dan een cm of 40 een houtenplaat (kozijn) in de kleur wit over de gehele breedte van 3 meter. De rolgordijnen worden zwart.



Mijn vragen hierover:

- waar laat ik het rolgordijn beginnen? Net boven het raam dus dat je het kozijn erboven nog goed ziet of laat ik het rolgordijn van helemaal tot aan het plafond komen en dat ik hem dan standaard laat zakken tot net boven het raam zodat je altijd wat van aankleding ziet? Dat laatste lijkt mij mooier.

- Neem ik wel of geen cassette? Waarom wel of niet? En zit er nog verschil in het type cassette dat je neemt?

- Als ik een cassette neem welke kleur dan? De muren en kozijn zijn wit. Neem ik dan een witte cassette met het risico dat die iets afwijkt qua kleur, of pak ik alluminium dat overal bij past of neem ik zwart de kleur van de rolgordijn?



Heel erg bedankt voor jullie adviezen! Vind het zo moeilijk!
De goede bouwmarkt is de antwoord op al je vragen
Casette is je smaak, heeft niet echt een nut, is voor de mooi.



Let op dat je 3 meter zou moeten laten maken, deze maat is nooit kant en klaar plus voor heel veel merken te groot (doordat het geheel dan te zwaar wordt en door kan gaan hangen).
Waar je het rolgordijn laat beginnen is ook helemaal wat je zelf mooi vindt. Het zijn allemaal smaak vragen
Koop ze iig niet bij Ikea, die krimpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel ze bij een dure winkel, maar het advies wat gegeven wordt ben ik het niet zo mee eens.

Bedankt voor jullie reacties
quote:MMP schreef op 04 februari 2015 @ 19:46:

Ik bestel ze bij een dure winkel, maar het advies wat gegeven wordt ben ik het niet zo mee eens.

Bedankt voor jullie reacties

Hoezo ben je het er niet mee eens?

En dan doe je toch 1. Wat je zelf wil. 2. Je gaat naar een andere winkel??
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel rolgordijnen met cassette nemen. Ik denk dat je rolgordijnen dan mooier blijven, en sowieso minder stoffig worden. Welk type cassette je neemt is afhankelijk van het soort rolgordijn en van je smaak. Over het algemeen zijn kleinere cassettes sierlijker (dat was onze overweging waardoor we uiteindelijk niet hebben gekozen voor twee rolgordijnen in één cassette (een verduisterende en een transparante)).



Als je je rolgordijnen bij een dure zaak koopt komt er waarschijnlijk iemand bij je thuis meten. Je kunt dat gewoon met die persoon overleggen wat hij/zij denkt wat mooier is. Vaak hebben ze er wel kijk op, en kunnen ze goede tips geven waar je zelf nog niet aan gedacht had.



Als je de bovenkant van het rolgordijn voor het kozijn hangt, let er dan op dat de ramen nog wel open kunnen. Ik zou het zelf denk ik mooier vinden als het boven het kozijn hangt.

Morgen komt er iemand van een interieurwinkel in ons nieuwe huis de gordijnen en rolgordijnen inmeten, dus ik zit in hetzelfde schuitje.
anoniem_207452 wijzigde dit bericht op 05-02-2015 15:29
Reden: Ik dacht dat we rolgordijnen in cassette hadden besteld, maar dat is dus niet zo....
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zwarte rolgordijnen in de dag. Achterkant is wit(verduisterend) en ze rollen achterlangs af. Op deze manier valt het rolgorijn niet op in de witte kozijnen als deze opgerold is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven