Tips verhuizing gevraagd voor niet-stressbestendige vrouw

10-02-2012 21:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over een maand verhuizen. Ik ben net begonnen met inpakken, volgende week krijgen we de sleutel, dan beetje opknappen en vervolgens gaan we over.



Nu ben ik niet erg stressbestendig, en ik zie even door de bomen het bos niet meer. Er moet ook nog best veel aangeschaft worden, boekenkasten, kledingkasten kinderen, bank, wil ik wel/geen bureau enz.



Ik wil een heel open vraag stellen: hebben jullie tips? Tips om de verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen, tips voor het inpakken (wat kan ik nu al inpakken, wat als allerlaatste). Kamers op dozen klinkt leuk, maar omdat er ook nog weinig meubels hebben, weet ik van veel dingen nog helemaal niet waar ze naartoe moeten. Administratie, huiskamer of slaapkamer bijvoorbeeld?



Pff... Ook tips voor ontspanningsoefeningen zijn van harte welkom. We gaan de verhuizing trouwens zelf doen en blijven in dezelfde buurt.
3 jaar geleden verhuisd en ik kreeg er zowaar echt stress-stoornissen van.

Nooit meer!

Maar tja, we hadden een huis gekocht, dus het moest toch echt.

De belangrijkste tip: Ik liet zoveel mogelijk aan mijn partner over.



Investeer overigens voor de dag zelf in stapels contacten en mensen die mee willen komen helpen.

Want 3 kwart zegt last minute toch af.

Wij hadden 15 à 20 man die wou komen helpen. Op zaterdag hadden we uiteindelijk 2 man (waarvan 1 die ik de dag ervoor nog in nood had opgebeld - hij ging eerst niet komen helpen) en op zondag 3 man.



Hier op voorhand al bergen verhuisd.

Wij hebben bijvoorbeeld zo'n halve bibliotheek aan boeken ... die was al bijna allemaal over.

Wij gebruiken daar sowieso wijnkisten voor, dus dat hebben we zelfs niet ingepakt .

Net zoals een heel deel kartonnen dozen die al mee waren.

Elke rit dat we ernaartoe gingen (om te schilderen en dergelijke), ging er wel een volle auto mee.

Het laatste weekend was het eigenlijk voornamelijk grote meubels en dingen als servies, bestek en kleding.



Denk het woord "poetsen" ook effe 1 à 2 weken weg.

Da's zowel in je oude huis als in je nieuwe voor nadien.

Aan stickers kleven deed ik niet.

Alles van kartonnen dozen werd beneden in de living gezet en is nadien naar de juiste kamer gebracht.



Als je een diepvries hebt, begin die dan nu al leeg te eten en het ijs af te krabben.

Scheelt je straks weer werk en moeite.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn dozen gelabeld met kleurcodes Aan de bovenkant op elke doos heb ik een gekleurd A5je geplakt (3 van die gekleurde vellen "boekjes" gehaald op de knutselafdeling van action) met daarop geschreven wat er in de doos zat. Elke kleur correspondeerde met een kamer. Op elke kamerdeur de dag ervoor ook een kleur geplakt. En in de hal even met pijltjes aangegeven omhoog of rechtdoor. Dat voorkwam een hoop "Waar is de slaapkamer van Marietje" en dat niemand dan weet waar de slaapkamer van Marietje is. Want ze moesten "roze" en "roze" was boven. En dat zag je als je binnenkwam bij de gang en op de overloop aan de kamerdeur. Zorgde voor enige hilariteit, maar na een tijdje toch ook voor duidelijkheid.



Als dat niet kan: ga in de gang staan en dirigeer iedereen die binnenkomt met een doos direct naar de juiste kamer. Voorkomt opstoppingen met volle dozen in handen enzo.
Tja… als iemand mij vraagt om te komen helpen met verhuizen en erbij zegt 'er komen nog 15 mensen', zou ik me ook niet zo heel verplicht meer voelen. Sterker nog, bij de meeste huizen moet je echt niet met meer dan 6 man bezig zijn wil je het efficiënt houden. Tegelijkertijd zou ik het niet in mijn hersens halen een afspraak om iemand te helpen met verhuizen af te zeggen! Dan moet ik wel heeeeel erg ziek zijn of een sterfgeval in de familie hebben ofzo.
tjee, als to nu nog niet over is in haar nieuwe huis..
quote:dalphin schreef op 13 februari 2015 @ 13:43:

tjee, als to nu nog niet over is in haar nieuwe huis..Nou.! Ze kan inmiddels nóg wel een keer verhuisd zijn..
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-05-2016 13:16
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven