tips voor leuk kinderboek
donderdag 4 juli 2013 om 21:20
Momenteel lezen we pluk van de petteflet. Heerlijk boek om uit voor te lezen. Mijn kinderen van vier en 8 jaar genieten er allebei van.
Nu zijn we op zoek naar ander leuk boek om hierna uit voor te lezen, die zowel leuk voor kleuters , maar ook voor wat oudere kinderen.
Heeft iemand nog tips voor een echt leuk kinderboek?
Nu zijn we op zoek naar ander leuk boek om hierna uit voor te lezen, die zowel leuk voor kleuters , maar ook voor wat oudere kinderen.
Heeft iemand nog tips voor een echt leuk kinderboek?
donderdag 4 juli 2013 om 21:30
Ha, met dat probleem zit ik zelf ook, had het er net vandaag over.
Sjakie en de Chocoladefabriek is voor beide leeftijden een succes. Net als de Reuzekrokodil, de Heksen, Joris en de geheimzinnige toverdrank en De fantastische meneer Vos. Allemaal Roald Dahl. Lindgren is voor mijn jongste wat moeilijk, maar kun je proberen.
Dolfje Weerwolfje is trouwens ook een goeie.
Sjakie en de Chocoladefabriek is voor beide leeftijden een succes. Net als de Reuzekrokodil, de Heksen, Joris en de geheimzinnige toverdrank en De fantastische meneer Vos. Allemaal Roald Dahl. Lindgren is voor mijn jongste wat moeilijk, maar kun je proberen.
Dolfje Weerwolfje is trouwens ook een goeie.
donderdag 4 juli 2013 om 21:50
Ik ben gestopt met het tegelijk voorlezen. Mijn oudste dochter van 7 1/2 krijgt andere interesses dan dochter van 5 en 2. Nu lees ik ze apart voor. Die van 5 en 2 nog wel samen, nu Jip en Janneke, eerder Pluk en veel prentenboeken. Die van 7 1/2 jaar nu Harry Potter deel 2 (deel 1 is uit) en Dolfje Weerwolfje boeken.
donderdag 4 juli 2013 om 21:56
quote:Zusenzoo schreef op 04 juli 2013 @ 21:36:
Brave Hendrik
Dolfje weerwolfje
Gewoon sprookjes?
Die laatste missen sommige kinderen echt vind ik, qua ontwikkeling.
Fabels etc.Ik denk dat je stoute Hendrik bedoelt. Die wilde ik ook als tip geven, geweldige boeken. Verder eens met je opmerking over sprookjes, de versies van Jaques Vriens zijn erg leuk. Dolfje Weerwolfje lijkt me een beetje eng voor de jongste, maar misschien is die van jou wat dapperder dan de mijne
Brave Hendrik
Dolfje weerwolfje
Gewoon sprookjes?
Die laatste missen sommige kinderen echt vind ik, qua ontwikkeling.
Fabels etc.Ik denk dat je stoute Hendrik bedoelt. Die wilde ik ook als tip geven, geweldige boeken. Verder eens met je opmerking over sprookjes, de versies van Jaques Vriens zijn erg leuk. Dolfje Weerwolfje lijkt me een beetje eng voor de jongste, maar misschien is die van jou wat dapperder dan de mijne
donderdag 4 juli 2013 om 22:27
Otje deed het hier ook erg goed (gek he ).
En het grote verhalenboek (ook van Annie) was ook erg leuk, alleen heb ik dat voorgelezen vanaf 6. Of een vierjarige dat ook al leuk vindt ligt aan het kind.
Verhaaltjes van Jip en Janneke zijn ook best leuk, voor die van acht misschien niet om te horen, hoewel ik ze zelf lang leuk vond, maar hij/zij kan het wel voorlezen. Met de vakantie in het vooruitzicht......
En het grote verhalenboek (ook van Annie) was ook erg leuk, alleen heb ik dat voorgelezen vanaf 6. Of een vierjarige dat ook al leuk vindt ligt aan het kind.
Verhaaltjes van Jip en Janneke zijn ook best leuk, voor die van acht misschien niet om te horen, hoewel ik ze zelf lang leuk vond, maar hij/zij kan het wel voorlezen. Met de vakantie in het vooruitzicht......