Tochtgordijn voor voordeur

25-11-2020 13:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een gordijn om voor de voordeur te hangen, om de kou tegen te houden, aangezien een tussendeur hier helaas ontbreekt. Ik had een mooie gezien op internet en bijna besteld, maar toen lazen we de recensies over dat bedrijf, dat in Frankrijk zit, en durfde ik het gelijk niet meer aan.

Maar waar nu? Weet iemand toevallig waar je kant en klare isolerende gordijnen kan kopen?
Leenbakkker? Kwantum?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook gekeken voor kant en klare gordijnen maar ben uiteindelijk bij onze plaatselijke stoffeerder naar binnen gelopen.

Uitgelegd wat ik wilde, stalen meegekregen en hij is alles in komen meten.

Nu een prachtige, verduisterend dik gordijn hangen en het scheelt echt heel veel!
Stoffeerder heeft de rails bevestigd en de gordijnen ook opgehangen.

Ben er nog elke dag blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dik gordijn uitgekozen bij de leenbakker. Rail opgehangen en alles opgehangen. Was zo klaar en ik was niet veel kwijt. Gordijn ziet er nog mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
zand-korrel schreef:
25-11-2020 13:20
Ik heb ook gekeken voor kant en klare gordijnen maar ben uiteindelijk bij onze plaatselijke stoffeerder naar binnen gelopen.

Uitgelegd wat ik wilde, stalen meegekregen en hij is alles in komen meten.

Nu een prachtige, verduisterend dik gordijn hangen en het scheelt echt heel veel!
Stoffeerder heeft de rails bevestigd en de gordijnen ook opgehangen.

Ben er nog elke dag blij mee.

Ja, dat kan uiteindelijk natuurlijk ook. Maar het is best een standaard maat die we nodig hebben, en er zijn gordijnen zat in die maat... nu alleen nog een goede tochtwerende.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
25-11-2020 13:23
Ik heb een dik gordijn uitgekozen bij de leenbakker. Rail opgehangen en alles opgehangen. Was zo klaar en ik was niet veel kwijt. Gordijn ziet er nog mooi uit.

Heb je nog gelet op voering ed? Of 'gewoon' een dik gordijn?
Ik heb vorig jaar winter een tochtgordijn gecreeerd. Bij de Leen Bakker 2 kant en klare verduisterende gordijnen gekocht, van lekker dikke stof. Opgehangen aan een rail, en op maat gemaakt (dmv strijken). Was een super goedkope en snelle oplossing!
Daar kan je toch elk dik gordijn voor nemen? Of bij de Hema op maat laten maken, ze hebben nu korting op de stof.
Alle reacties Link kopieren
StofferBlik schreef:
25-11-2020 13:24
Heb je nog gelet op voering ed? Of 'gewoon' een dik gordijn?
Gewoon dikke gordijnen uitgekozen. Het scheelt enorm veel. Wel opgelet dat ze zowel boven als onder goed afsluiten.
Alle reacties Link kopieren
StofferBlik schreef:
25-11-2020 13:23
Ja, dat kan uiteindelijk natuurlijk ook. Maar het is best een standaard maat die we nodig hebben, en er zijn gordijnen zat in die maat... nu alleen nog een goede tochtwerende.

Ja dat klopt inderdaad.
Wij hebben geen standaard maat en het moesten 2 verschillende stukken worden in zowel lengte als breedte.

Zit er geen leenbakker in de buurt? Ik heb een zware stof maar wel lekker zacht!
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
25-11-2020 13:25
Daar kan je toch elk dik gordijn voor nemen? Of bij de Hema op maat laten maken, ze hebben nu korting op de stof.

Nou, ik heb begrepen dat alleen 'dik' eigenlijk niet genoeg is, maar dat het dicht geweven moet zijn. Of gevoerd.
StofferBlik schreef:
25-11-2020 14:11
Nou, ik heb begrepen dat alleen 'dik' eigenlijk niet genoeg is, maar dat het dicht geweven moet zijn. Of gevoerd.
Je kan natuurlijk een dik geweven stof en voering uitzoeken :)
Trouwens geen korting meer, stom, maandag was het nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zat net te kijken, helaas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een keer een huis gehad zonder tussendeur. Toen had ik een goedkoop dik gordijn gehaald bij de leenbakker. Dat werkte fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo een pak met kant en klaar verduisterende gordijnen gehaald bij de Ikea, moest alleen de onderkant op maat worden gemaakt. Er zit geen voering in, gewoon een heel dicht gewoven materiaal. Ik heb net geprobeerd er lucht doorheen te blazen, dat gaat met moeite :$

Bij mij zit een kattenluik in de voordeur, gewoon een tochtgat dus. Dit gordijn helpt echt goed!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
O, bij de Ikea zat ik ook al te kijken ja. Dank voor de luchttest, haha! Verduisterend is dus eigenlijk dik genoeg om tocht tegen te houden...

Bij Leenbakker ga ik ook maar eens snuffelen dan, dank!
Wij hebben deze in het grijs van Hornbach :

https://www.hornbach.nl/shop/Thermo-gor ... tikel.html

Is gewoon zo’n kant en klaar gordijn, hoefde niet eens ingekort te worden. Deze is speciaal voor tocht, achterkant is soort fleece lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
26-11-2020 07:27
Wij hebben deze in het grijs van Hornbach :

https://www.hornbach.nl/shop/Thermo-gor ... tikel.html

Is gewoon zo’n kant en klaar gordijn, hoefde niet eens ingekort te worden. Deze is speciaal voor tocht, achterkant is soort fleece lijkt het.

Ja, dat is precies wat ik zoek! Alleen is deze eigenlijk nét te kort... Want dan hangt ie net boven de grond.
StofferBlik schreef:
26-11-2020 10:23
Ja, dat is precies wat ik zoek! Alleen is deze eigenlijk nét te kort... Want dan hangt ie net boven de grond.
Kan je de rails dan niet op een extra latje bevestigen? Zodat hij net wat lager hangt? Zoom iets uitleggen gaat helaas niet, is een zoom van een cm ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Nou, de grond tot de bovenkant van de deur is 2.44m. Ik wil hem met een gordijnroede bóven het deurkozijn hangen, anders hangt altijd die roede ervoor. Plafond is meer dan 3 m hoog.

Daarom liever een langer gordijn. Maar wie weet proberen we uiteindelijk toch dit als we geen andere kunnen vinden, voor het geld hoeven we het niet echt te laten ;) We gaan morgen ook even naar de Hornbach.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven