Trap in de woonkamer

13-10-2011 09:36 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig om ons te oriënteren voor een nieuwbouwproject. Er zijn 2 mogelijkheden met de indeling. Bij de ene is de trap in de hal getekend, maar dan heeft de 1e verdieping niet de indeling zoals wij hem graag zouden willen hebben. De andere indeling is perfect, behalve dat de trap in de woonkamer is. We zijn al op de hoogte van eventueel warmteverlies en geluidshinder. Maar wat we nog niet weten is of wij het mooi vinden. Aangezien wij niemand in onze familie/vriendenkring hebben die zoiets hebben.....dacht ik misschien heeft iemand bij het viva forum het wel en wil er foto's van maken????

Het gaat om een situatie dat je middels een hal de woonkamer binnenkomt en dan aan de andere kant aan de muur een trap hebt zitten (dus aan de lange wand). Ik ben dan ook benieuwd hoe dan de inrichting is (keuken en woonkamer. Wie oh wie heeft dit en wil mij "binnen laten kijken"?!
Mijn schoonouders hebben ook een trap in de woonkamer. Op zich een mooie trap. De trap staat langs de lange muur. Het is een open wenteltrap.

Nadeel is dat dit best wel invloed heeft op de inrichting van de benedenverdieping.

Wat ik ook een nadeel vond is het gevoel van minder privacy als je boven bent. Mijn man heeft tijdelijk thuis gewoond, ik kwam dus regelmatig op bezoek en vond de situatie echt vervelend. Gewoon een minder gevoel van privacy, het gevoel dat mijn schoonouders alles konden horen als ze beneden zaten. Dit kwam natuurlijk ook voor uit het feit dat ik een dergelijke situatie helemaal niet gewend was.

Nu schoonouders ouder worden ervaren ze nog meer de nadelen. Het is een wenteltrap, aan de ene kant zonder leuning, terwijl ze deze eigenlijk wel nodig hebben. In de toekomst is waarschijnlijk een traplift noodzakelijk. Dit is natuurlijk een minder mooi gezicht, midden in je woonkamer. Ook hebben ze meer last van tocht.

Zo'n trap is ook behoorlijk stoffig, dus moet regelmatig gestoft worden. Bij een dergelijk trap in de hal zal stof minder irriteren denk ik.
quote:Tegucigalpa schreef op 13 oktober 2011 @ 09:56:

Speciaal voor jouHihi ik had hetzelfde gedaan...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
In Amerikaanse TV-series zie je het best vaak, een trap in de woonkamer!

Let er maar eens op :p
@neweve

hihihi ik had ook al hetzelfde gedaan

sorry is misschien een allergische reactie van mijn kant.

ik word op mijn werk miss google genoemd, dus als ik dan iets plaats op het forum en ik krijg dan deze reactie.....
@Siepel

Married with childeren schiet bij mij gelijk binnen. Maar dat is een andere indeling.....

(maar nooit bij stilgestaan)
@dahlia74

euh zou jij je schoonouders eens lief willen aankijken????

Indeling is inderdaad een probleem. Omdat de hal zo klein is, is er niet genoeg ruimte om een L-keuken te plaatsen. Het is zo'n kleine 3 meter, maar met wasbak, gasfornuis en koelkast hou je weinig werkruimte over. Ook kastruimte tekort.

Ik kan wel een kastenwand aan de andere kant doen (inclusief koelkast, maar de ruimte is 5 meter breed. Dus dan loop je je misschien gek. Kookeiland is ook een mogelijkheid maar dan kan ik mijn eettafel niet meer vrij neerzetten (wat een wens is, waarom we eigenlijk willen verhuizen )
Tja, hier ook trap in kamer. We weten niet beter, al grappen we nu tijdens de verbouwing vaak dat we de trap maar gaan verplaatsen. Komt ie in de kamer van mijn zoon uit boven, ook leuk..

Ik vind het ook een koud gat, ondanks deur boven.

Nadeel was ook in het oude huis (1 straat verder, zelfde soort huis) dat de piano niet optimaal klonk vanwege klankgat van de trap zeg maar.

Wij gaan er hier ook een kast omheen bouwen.

Foto's? er staan vast huizen op funda. Zal ff kijken.
Waarom wil je perse dat mensen hier foto's plaatsen, je kan toch ook op funda kijken?
men hoeft ze niet perse hier te plaatsen. Mailen mag ook.

Waarom ik dit aan de viva forum leden vraag is dat ik geen goede voorbeelden vind via google. Helaas kan ik ook zo'n dergelijke zoekactie bij funda geven. Daar kun je helaas niet zoeken op woningen met trap in woonkamer.
Ellen, misschien kun je zelf de tekeningen van het huis plaatsen zodat "wij" een duidelijker beeld krijgen van de twee keuzes?

Ik heb een trap ik de woonamer gehad(tig huizen geleden) en ik vond het een onding, Inderdaad de standaard dingen als stof, geluid, erg aanwezig in de woonkamer, etc.. Nu gelukkig een trap in de hal.
wie kan technische support leveren. Hoe kan ik hier de plattegrond (jpg file) toe voegen?
Ellen, je moet de afbeelding eerst online zetten (bij picasa of mijnalbum, bijvoorbeeld).

Om het plaatje in je bericht te plaatsen, selecteer je de url van de afbeelding, daarna klik je boven je bericht op het vierde icoontje van rechts (vierkantje/schilderijtje) en daarna plak je de url.
poging 1; mislukt
Ellen, ik zie je plaatje in het bericht niet. Kan het met de rechter muisknop wel in een ander tabblad openen. Kom dan in Mijn Album terecht, maar daar is de afbeelding tamelijk klein.
Niet geheel zoals het moet (wil niet lukken) maar zo moet het ook goed komen toch?

http://www.mijnalbum.nl/Album=JDDKHMCK
@Elynn: ik zie het ook. Het plaatje is erg klein in mijnalbum. Dat is bij mijn jpg bestand niet het geval.

Help!!!
Ellen, de hele url moet in de link staan. Anders kunnen mensen 'm niet meteen openen als ze erop klikken en moeten ze gaan knippen en plakken.
maar dan blijft hij nog steeds zo klein
Ja, klopt. Heb helaas geen idee hoe je dat kunt veranderen. Misschien een ander online album zoeken waarin afbeeldingen groter worden weergegeven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven