Van 4 naar 1 Zó verdrietig

06-11-2010 09:38 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal bij het begin beginnen,anders snappen jullie het mss niet...

Vorig jaar hadden we gezellig 3 poezen waarvan 1 kater....De oudste was 18 dan mama en zoon......

Nu het drama we hebben de mama poes dood gevonden in huis,vriend vertrouwde het niet en wilde sectie,mss was ze vergiftigd omdat je helemaal niks zag aan haar,conclusie haar hele linker achterkant was verlamd en gebroken,aangereden door een auto zei de dierenarts....We hebben haar een mooi plekje in onze tuin gegeven...maar haar zoon was zo de weg kwijt en maar miauwen op de plek liggen waar zij lag,echt een beetje van slag,zó zielig,hij liep echt met zijn ziel onder zijn arm zeg maar,staarde maar naar buiten....Toen mama 5 maanden niet meer bij ons was hebben we gekozen om er een kleintje bij te nemen,helemaal gezellig,hij leefde weer op en speelde met haar,rende lekker buiten achter elkaar aan,kortom zoon was weer vrolijk en blij..vorige maand hebben we onze ouwe poes van 18 in moeten laten slapen,ze was echt op en ziek,dat was 1 oktober...heel verdrietig maar ze heeft zo'n goed leven gehad..Ook haar hebben we een plekje gegeven naast mama in de tuin....Het lot heeft beslist dat ze 1 november onze kleine kruimel hebben aangereden en we hebben haar dood aan de weg gevonden ze was pas 6 maanden en net geholpen zodat ze gewoon lekker met zoon naar buiten kon..wat ze ook deden...

Maar nu is zoon weer zo verdrietig wilt niet meer naar buiten,is heel aanhankelijk geworden,en staart weer uren naar buiten.....het zit ons gewoon niet mee,3 poezen in nog geen jaar....iedereen weer erg verdrietig,waarom moet ons dit nu gebeuren.....

Ik weet niet wat ik wil hiermee maar ben zo verdrietig om dit alles,en ik geef zoveel om dieren,maar mag je het hem en ons weer aandoen om een vriendje te nemen die misschien weer aangereden word.....Ik weet het niet....
ik weet hoe verrot het voelt wanneer je kat wordt aangereden. De mijne heeft het goddank overleeft hij krioelt weer lekker door t huis maar in iedergeval een heeele dikke knuffel! misschien toch nog een katje erbij nemen maar even wat langet wachtenmet naar buiten laten gaan?
Sneu, maar dat is het risico van het laten loslopen.

Misschien kun je de tuin afschermen of een kattenren maken.
Ja weet je ik en de kids willen heel graag een vriendje voor zoon erbij,maar mijn man ziet het niet zitten,is bang dat ook die aangereden word,de eerste paar maanden blijven ze sowieso binnen,maar zoon kan en gaat gewoon naar buiten,die kan ik niet binnen houden,word helemaal panisch als die moedwillig binnnen moet blijven.....En ik zie het niet als vervanging maar als een nieuw vriendje voor zoon....zag mijn man het ook maar zo
Ik weet dat dat het risico is van katten die naar buiten gaan. Maar het overkomt ons wel elke x....
maar hoe zit dat? leven jullie vlak bij drukke straatweg?
Wij hebben achter een pleintje waar bijna geen verkeer komt,maar als ze via de zijkant naar voor gaan,is een redelijk drukke binnenweg....maar voor ze daar zijn moeten ze overal tussen door en overheen...onze ouwe kat liep een rondje en ging voor in de tuin liggen....de kat van de buren komt nooit voor...en de andere 2 van ons dus wel,die zijn zo ondernemend en gaan op onderzoek uit,,helaas...
Dikke knuffel
Karma, en alles komt goed
Ja, dat is het risico, maar als ik heel eerlijk ben vind ik het juist wél heel goed dat de poezen naar buiten kunnen.

Wanneer een poes naar buiten gaat en er een auto aankomt, rennen ze er echt niet naartoe o.i.d.

Ik vind het wat verwijtend overkomen naar de TS.

Ik wil je iig heel veel sterkte wensen met je verlies.
Hè, wat verdrietig zeg! Ik weet helaas hoe het is als je kat wordt doodgereden. Laat staan dat je 3 katten binnen 1 jaar verliest. Hopelijk kun je je man toch overtuigen om een nieuw vriendje voor zoon te regelen. Heel veel sterkte gewenst!
I am surrounded by morons
Ja ik vind ook dat poezen naar buiten moeten kunnen gaan,ze moeten de ruimte hebben om te kunnen spelen,en daar hoort helaas ook bij dat de kans bestaat dat ze aangereden worden..maar daar gaan we niet vanuit,maar het gebeurd ons wel..mijn man denkt dan van,waarom een nieuwe nemen,dan word ook die aangereden,weer het verdriet van de kinderen,maar zo denk ik niet....het is gewoon toevallig dat ons het gebeurd,er wonen wel 15 katten hier in de buurt...maar het gebeurd ons..
Ik vind dat je je huisdieren moet beschermen

Het is een eeuwige discussie: Waarom moeten katten vrij buiten lopen en andere huisdieren niet?!
Het zou niet eerlijk zijn om de zoon (nu 2 jaar bij ons) om die wel naar buiten te laten gaan en die andere niet...en zoon nu ineens binnen houden is geen optie,die is zo gewent aan buiten zijn...
Och wat verdrietig! Ik weet hoe het voelt. Kan je je tuin afschermen met kippengaas oid? Of een kattenren maken? Dan zijn ze wel lekker buiten, maar zonder de risico's.

Ik vind dat zo vervelend dat heleen zegt ''dat is het risico''. Sorry hoor maar als iemand zijn kind wordt aangereden zeg je toch ook niet, dat is het risico? Bizar.
quote:OhOhCherso schreef op 06 november 2010 @ 10:25:

Sorry hoor maar als iemand zijn kind wordt aangereden zeg je toch ook niet, dat is het risico? Bizar.Als 3 van je kinderen worden aangereden, ga je ook maatregelen nemen. Dus waarom niet als 3 van je katten worden aangereden?
Maar ga je dan ook je kinderen niet meer naar buiten laten...? Mijn mening is dat poezen ook de vrijheid moeten kunnen hebben buiten,ze gaan niet expres voor een auto lopen,dat gaat meestal met onoplettendheid en speelsheid..
quote:viva1973 schreef op 06 november 2010 @ 10:19:

Ik vind dat je je huisdieren moet beschermen

Het is een eeuwige discussie: Waarom moeten katten vrij buiten lopen en andere huisdieren niet?!

Ben ik het helemaal mee eens. Ook al woon je vrij rustig, een kat kan echt lange wandelingen maken en toch bij drukke straten in de buurt komen...

Ik snap dat je zo'n beestje de vrijheid gunt, maar goed het is wel een huisdier. Die zijn dus voor in huis, net zoals honden (die van nature ook in het wild rondlopen. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom katten niet wat meer behandeld worden zoals honden. Dus ook gewoon de katten uitlaten (al dan niet aan de lijn) of liever gezegd onder toezicht buiten laten spelen en dan weer naar binnnen.

Maar goed, volgens mij ben ik de enige die zo denkt.
Ik zou een ander poesje ook binnen kunnen laten wonen,maar nogmaals ik kan zoon niet meer ontnemen om naar buiten te gaan,of wel...dus dan mag de één wel en de ander niet naar buiten...het zou makkelijker zijn om ze alletwee binnen te houden maar dat kan ik zoon niet aandoen..
quote:viva1973 schreef op 06 november 2010 @ 10:29:

[...]

Als 3 van je kinderen worden aangereden, ga je ook maatregelen nemen. Dus waarom niet als 3 van je katten worden aangereden?

Daarom vraag ik ook of ze de tuin kunnen afschermen. En je moet wel goed lezen er zijn er 2 aangereden, de oudste was helaas ziek.

En trouwens ik ken een ouder stel wiens beide zoons zijn omgekomen in ongelukken (apart van elkaar) was dat ook het risico? Had ze die ook maar binnen moeten houden?
quote:OhOhCherso schreef op 06 november 2010 @ 10:25:

Och wat verdrietig! Ik weet hoe het voelt. Kan je je tuin afschermen met kippengaas oid? Of een kattenren maken? Dan zijn ze wel lekker buiten, maar zonder de risico's.

Ik vind dat zo vervelend dat heleen zegt ''dat is het risico''. Sorry hoor maar als iemand zijn kind wordt aangereden zeg je toch ook niet, dat is het risico? Bizar.

Kinderen gaan pas vanaf een bepaalde leeftijd alleen naar buiten zonder toezicht. Als er duidelijke afspraken met ze te maken valt (alleen hier in de straat blijven) en ze toch een basis verkeersinzicht hebben gekregen). Met katten krijg je dat nooit.

Dus ja, als jij je kind van 1 jaar oud alleen naar buiten laat gaan en er gebeurt wat, dan wijs ik de ouder als schuldige aan.

Dit komt nu heel naar over voor TO, maar bedoel niet dat TO schuldig is in deze, vind wel dat TO (en andere kattenliefhebbers wat meer verantwoordelijkheid zouden moeten nemen voor hun loslopende katten).

Bovendien vind ik kinderen-katten vergelijken echt waardeloos.
janeejanee, ik denk even met je mee. Is het niet een mogelijkheid je katten te laten wennen aan een tuigje? Dan kunnen ze toch een frisse neus halen.

Er zijn wel opties hoor, je moet alleen wel open staan.
Ik pakte die vergelijking erbij omdat ik zeggen tegen iemand ''dat is het risico'' ook waardeloos vind. Komt beetje beschuldigend over m.i. Ik vind katten en kinderen natuurlijk ook niet te vergelijken maar dit is maar als voorbeeld waarom mensen dit wel zomaar zeggen als het over huisdieren gaat maar andere onderwerpen zijn da taboe om dit soort opmerkingen te maken.
quote:OhOhCherso schreef op 06 november 2010 @ 10:43:

janeejanee, ik denk even met je mee. Is het niet een mogelijkheid je katten te laten wennen aan een tuigje? Dan kunnen ze toch een frisse neus halen.

Er zijn wel opties hoor, je moet alleen wel open staan.

precies.

Ik heb vaak het idee dat katten maar gewoon buiten worden gelaten, omdat het makkelijker is dan allerlei andere aanpassingen die tijd en/of geld kosten.
quote:janeejanee schreef op 06 november 2010 @ 10:34:

ze gaan niet expres voor een auto lopen,dat gaat meestal met onoplettendheid en speelsheid..Net als kinderen.
Maar ik weet bijna zeker dat als ik zoon aan een tuigje doet hij de boel afbreekt,hij is het zo gewent om los te zijn..kan je dat een kat aandoen.?

Tuurlijk kan je zo iets bij een kleintje doen en aanleren maar bij een poes die al 2 jaar buiten komt ook.?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven