Vanmiddag een kitten halen uit het asiel! Spannend!

21-07-2010 10:47 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond laat onze lieve vechtersbaas moeten laten inslapen. Hij had weer gevochten, maar helaas deze keer kwam hij zo gewond uit de strijd, dat inslapen de enige optie was.

Toch ga ik vanmiddag naar het asiel om een kitten op te halen. Ik weet dat sommigen van jullie zullen zeggen/denken wat snel en dat is het misschien ook. Toch doe ik het wel, aangezien we nog 1 erg sociale kat hebben rondlopen, die gewend is aan een speelmakkertje. Vandaar deze keus.

Ik heb verder eigenlijk geen duidelijk doel met dit bericht, wilde het alleen even van me afschrijven.
Wat erg dat je poes hebt moeten laten inslapen

Een andere poes kan die nooit vervangen, maar het verdriet wel een beetje opvangen.

Ga je voor een kitten of een oudere poes?

Een kitten dus, le-zen

Leuk, leuk, leuk, zo'n klein ondeugend pluizebolletje in huis!

Ik hoop dat je een leuke, lieve poes vindt die zich snel thuis voelt bij jullie!
Ik vind het helemaal niet gek dat je zo snel weer een kat neemt!

Ik weet hoe erg je een overleden kat kunt missen en als het fijn voor je voelt om weer een kitten te nemen, dan moet je dat vooral doen!

Succes ermee!
Viva naar de knoppen.
Klinkt heel lullig maar de een z'n dood is de ander z'n brood.

Jouw kat is nu overleden en dat is heel erg voor je. Maar die kitten die door jou opgehaald wordt uit het asiel, die krijgt toch maar weer een fijne plek om te wonen! En helaas krijgen niet alle kittens dat geluk! Laat staan de vele volwassen katten die er zitten.
Wat verdrietig dat je kat zo verschrikkelijk gewond was dat je hem moest laten inslapen. Een andere kat heeft dat gedaan?

Fijn dat je een andere kitten uit het asiel een fijn huis geeft. Hoop dat je weer een lieve kat treft.

Succes met het uitzoeken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bedankt voor jullie lieve reacties.

Deze kitten kan natuurlijk nooit onze vorige kat vervangen, elke kat heeft zijn leuke, lieve eigenaardigheden en karakter. En het verdriet blijft er wel om.

Aangezien ik nu ook nog 5 week thuis ben is het meteen een mooie periode om ook echt goed aandacht aan deze kleine te kunnen schenken.
En ik vind het ook niet raar dat je nu al een andere kat erbij wilt. Toen 2 jaar geleden een van mijn katten overleed kwijnde de andere 2 echt letterlijk weg. En ik wilde al een speelkameraadje voor mijn (toen) jongste kat. Dus een paar weken na zijn dood heb ik een andere kitten erbij genomen. Het doet niets af aan het verdriet wat je hebt van de overleden kat. Het is wel fijn dat je even iets anders om handen hebt, het verzorgen van zo'n kleintje en die goed in de wereld zetten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wij hebben altijd onze huisdieren uit het asiel gehaald. Deze dieren vragen er niet om om daar te zitten en als we dan weer 1 een fijn thuis te geven, dan werken we daar graag aan mee.

Een kitten deze keer, omdat wij ook nog een hond hebben lopen met een trauma, daar past geen oudere kat bij.
Op je vraag MV:

Ja, hij was deze keer zo geraakt bij zijn keel dat de luchtpijp en strottehoofd helemaal kapot waren, dus inslapen was de enige optie.
Oh wat erg
Viva naar de knoppen.
quote:stabijtje schreef op 21 juli 2010 @ 10:54:

Deze kitten kan natuurlijk nooit onze vorige kat vervangen, elke kat heeft zijn leuke, lieve eigenaardigheden en karakter. En het verdriet blijft er wel om.

Het rouwproces zal er niet langer of korter door duren nee. Maar dat jonge grut geeft tenminste een hoop afleiding en die kun je nu goed gebruiken.
Ja, dat was het ook.

In totaal heeft hij 10x grote wonden opgelopen door het vechten, de afgelopen 2 jaar, voornamelijk op zijn buik. De laatste 3 maanden zaten we regelmatig bij de da om hechtingen en krammen te laten zetten.
Och stabijtje...

Wat vreselijk.. Veel sterkte met het verlies van jullie manneke..

En tegelijkertijd; wat fijn dat jullie een kitten een nieuw huis gaan geven! Veel plezier er mee!

Er zijn weinig dingen zooo leuk als jonge katjes..

Xx
Wat verdrietig dat je gister je kat heb moeten laten inslapen! Sterkte!

Heerlijk een kitten... Ik snap heel goed dat je gelijk een nieuwe kitten ophaalt... Zou ik ook doen als mijn kat zou overlijden
Oh wat vreselijk van je lieve vechtersbaas. Maar een nieuwe kitten helpt je wel het verlies wat minder heftig te maken.
Wat afschuwelijk dat je kat zo is toegetakeld door een andere kat (tenminste dat neem ik aan).

Komt je nieuwe dier straks ook in aanraking met dat beest?
Ik was na de dood van mijn kat niet echt in staat om gelijk een nieuweling in huis te nemen.

Maar wel om me te beseffen dat er een tijd zou komen om weer aandacht te geven aan nieuw leven of een volwassen kat (in beide gevallen uit het asiel) .

Ik vond het zelf prettig om naar filmpjes over kittens te kijken, dat vond ik nogal een troost op dat moment. Ze zijn zo leuk

Voor een nieuwe harige huisgenoot is het me om het even wat, ik heb net zo lief een jong kitten als een volwassen kat.
We zijn weer een beetje blij, nieuwe kitten is opgehaald uit het asiel.

De hond was binnen 1 sec. al vriendjes met hem, onze andere kat is nog niet echt vrolijk, maar ik verwacht dat het binnen 1 of 2 dagen al stukken minder is.
@Perel,

Ik hoop het niet, maar de tijd zal het straks leren. Onze andere kat is ook geen vechtersbaas, dus ik hoop dat die kleine straks een beetje zijn karakter overneemt en dat hij veel bij huis blijft.

Helaas was het zo dat het vechten altijd bij ons op het terrein plaatsvond. Onze katten kwamen eigenlijk niet van het erf af, andere katten zitten wel altijd bij ons op het terrein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven