Verhuizen naar Londen
dinsdag 16 oktober 2012 om 18:03
Hoi!
Als alles goed gaat verhuizen wij begin December naar Londen. We hebben al een huis dus dat is het probleem niet. Maar de verhuizing! Voorheen verhuisden vriend en ik gewoon per vliegtuig, met een beetje extra bagage, maar nu hebben we het afgelopen jaar toch wel wat spullen verzameld. Niet veel, geen meubels en dergelijke, maar toch wel teveel om in te checken.
Ik hoopte een busje te kunnen huren via een Europees verhuur bedrijf en het in Londen te kunnen afleveren, maar dit is in alle Europese landen mogelijk, behalve in de UK.
Ik heb hier en daar al offertes aangevraagd voor de verhuizing, maar ik ben benieuwd of er ook forummers zijn die hier ervaring mee hebben, of de ervaring van anderen kunnen delen.
Alvast bedankt!
Als alles goed gaat verhuizen wij begin December naar Londen. We hebben al een huis dus dat is het probleem niet. Maar de verhuizing! Voorheen verhuisden vriend en ik gewoon per vliegtuig, met een beetje extra bagage, maar nu hebben we het afgelopen jaar toch wel wat spullen verzameld. Niet veel, geen meubels en dergelijke, maar toch wel teveel om in te checken.
Ik hoopte een busje te kunnen huren via een Europees verhuur bedrijf en het in Londen te kunnen afleveren, maar dit is in alle Europese landen mogelijk, behalve in de UK.
Ik heb hier en daar al offertes aangevraagd voor de verhuizing, maar ik ben benieuwd of er ook forummers zijn die hier ervaring mee hebben, of de ervaring van anderen kunnen delen.
Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
dinsdag 16 oktober 2012 om 20:31
Wij hebben het andersom gedaan. Zijn met de auto naar Engeland gereden, daar (hier) busje gehuurd en daarmee op en neer gegaan.
Wel met de Transeuropaferries. Daar betalen we 59 euro voor een retourtje. Is wel een stuk verder rijden, maar voor de Stenaline zouden we 600 euro betalen.. is nogal een verschil..
Wel met de Transeuropaferries. Daar betalen we 59 euro voor een retourtje. Is wel een stuk verder rijden, maar voor de Stenaline zouden we 600 euro betalen.. is nogal een verschil..
dinsdag 16 oktober 2012 om 20:36
@ster tuurlijk kunnen we alles inchecken maar de laatste keer koste dat me een godsvermogen, dus nu ik (wij) meer spullen hebben én geen verhuisvergoeding krijgen doen we het liever op een goedkopere manier. En naar engeland hoeft het niet persé per vliegtuig!
dinsdag 16 oktober 2012 om 20:52
Het bevalt ons hier enorm goed. We werken allebei. De kinderen worden opgehaald naar school en wij halen ze op. Voedingsmiddelen en kleding zn hier erg goedkoop. Wij kopen het meeste bij asda en tesco. Brood en vlees is ht lekkerst mij Mark en Spencer. Minder regels dan in NL.
Je kunt hier lekker shoppen!! Wat ik wel minder vind zn de bussen en de drukte maar ja je moet wennen.
In de zomer is het hier prachtig.
Je kunt hier lekker shoppen!! Wat ik wel minder vind zn de bussen en de drukte maar ja je moet wennen.
In de zomer is het hier prachtig.
Waar een wil is, is een weg
dinsdag 16 oktober 2012 om 21:06
We kennen londen allebei, ik heb er even gewoond en vriend is er opgegroeid, dus onze weg vinden gaat zeker lukken. Kan niet wachten weer boodschappen te doen bij M&S en Waitrose... Maar om er goedkoop heen te verhuizen vanaf hier....
dinsdag 16 oktober 2012 om 23:32
Nee idd goedkoop verhuizen lukt haast niet. We hebben een vrachtauto ( een grote bestelbus) gehuurd voor 3 dagen ¤300 en een ticket voor de veerboot ¤50 en tanken ¤120.
Wij hebben wel veel meegenomen: tv meubel, banken, gasfornuis, koelkast en de kinderkamers, we hebben wel alles in 1x meegenomen in het busje.
Ik mis wel mn broodje kaas mt mosterd hahahaha.
Wat fijn dat je het daar wel kent. We moesten alles verkennen, maar nu gaat het wel goed, we hebben nu 2 auto's en hebben de bussen niet meer nodig gelukkig!!
Laat me weten als je iets nodig hebt.
Ik wens je veel succes.
Wij hebben wel veel meegenomen: tv meubel, banken, gasfornuis, koelkast en de kinderkamers, we hebben wel alles in 1x meegenomen in het busje.
Ik mis wel mn broodje kaas mt mosterd hahahaha.
Wat fijn dat je het daar wel kent. We moesten alles verkennen, maar nu gaat het wel goed, we hebben nu 2 auto's en hebben de bussen niet meer nodig gelukkig!!
Laat me weten als je iets nodig hebt.
Ik wens je veel succes.
Waar een wil is, is een weg
woensdag 17 oktober 2012 om 16:53
Ben al vaker internationaal verhuisd en mijn ervaring is dat er altijd wel iets te regelen valt met de werkgever. Ofwel een eenmalig geld bedrag, of een compleet verzorgde verhuizing. In elk geval genoeg om niet zelf op zoek te moeten naar de meest goedkope, omslachtige oplossing. Er kan wel een terugbetalingsclausule van toepassing zijn, indien je het bedrijf weer binnen x maanden verlaat.
Ligt natuurlijk wel een beetje aan het soort baan, bij een internationale managementfunctie is het waarschijnlijk vanzelfsprekender dan wanneer je als timmerman besluit te emigreren.
In elk geval succes ermee! Ben een beetje jaloers... Londen is superleuk!
Ligt natuurlijk wel een beetje aan het soort baan, bij een internationale managementfunctie is het waarschijnlijk vanzelfsprekender dan wanneer je als timmerman besluit te emigreren.
In elk geval succes ermee! Ben een beetje jaloers... Londen is superleuk!
donderdag 18 oktober 2012 om 10:39
@Schnitzel, ja eigenlijk hopen we nog steeds op een tegemoetkoming van de werkgever. Het gaat niet om een simpel baantje, verantwoordelijke functie met een salaris van zo'n 3 keer modaal volgens Nederlandse begrippen. Dus ik vind eigenlijk dat vriend het moet bedingen. Vriend vindt dat hij al teveel onderhandeld heeft, haha. We zullen zien.
Kreeg net een offerte van een verhuisbedrijf en dat was maar 500 euro voor 2m3. Dat zijn 20 dozen en aangezien wij geen meubels hebben moet dat wel lukken. Vind ik nog best meevallen!
Kreeg net een offerte van een verhuisbedrijf en dat was maar 500 euro voor 2m3. Dat zijn 20 dozen en aangezien wij geen meubels hebben moet dat wel lukken. Vind ik nog best meevallen!
donderdag 18 oktober 2012 om 11:21
quote:-Bladora- schreef op 18 oktober 2012 @ 10:39:
@Schnitzel, ja eigenlijk hopen we nog steeds op een tegemoetkoming van de werkgever. Het gaat niet om een simpel baantje, verantwoordelijke functie met een salaris van zo'n 3 keer modaal volgens Nederlandse begrippen. Dus ik vind eigenlijk dat vriend het moet bedingen. Vriend vindt dat hij al teveel onderhandeld heeft, haha. We zullen zien.
En dan ga je zo ingewikkeld doen om verhuizingskosten? Dan is een keer 1500 euro toch peanuts?
Edit: Oh, en ik lees nu pas van de offerte...
En dan ga je zo ingewikkeld doen om verhuizingskosten? Dan is een keer 1500 euro toch peanuts?
Edit: Oh, en ik lees nu pas van de offerte...
donderdag 18 oktober 2012 om 11:42
Haha ja klinkt stom he. Dat we daar op willen beknibbelen. Maar we geven ons geld liever ergens anders aan uit. Met praktische zaken zijn proberen we gewoon de goedkoopste manier te vinden. Dan houden we meer geld over voor leuke dingen.
donderdag 18 oktober 2012 om 12:37
Hé Bladora, leuk dat je naar Londen gaat verhuizen!
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen in welke wijk jullie gaan wonen? Ben me aan het orienteren aangezien wij volgend jaar rond deze tijd daarheen gaan verhuizen als gezin.
Lézen! Sorry het stond er al. Sheperds Bush lijkt ons ook we wat!
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen in welke wijk jullie gaan wonen? Ben me aan het orienteren aangezien wij volgend jaar rond deze tijd daarheen gaan verhuizen als gezin.
Lézen! Sorry het stond er al. Sheperds Bush lijkt ons ook we wat!
This is not kosher!
donderdag 18 oktober 2012 om 13:40
quote:-Bladora- schreef op 18 oktober 2012 @ 10:39:
Haha wat is dat toch met die mannen van tegenwoordig... ze zeggen altijd dat vrouwen slechte onderhandelaars zijn, maar mijn mijn vriend is ook zo'n watje dat écht niet kan onderhandelen zodra het over hemzelf gaat (schijnbaar wel bij zakelijke transacties). Soms raak ik daar echt geirriteerd over.
Maarre 500 euro lijkt me een goede prijs hoor, hoef je alleen alles in dozen te pakken, en verder heb je er geen omkijken meer naar. Veel beter dan zelf een busje heen en weer rijden enz.
Haha wat is dat toch met die mannen van tegenwoordig... ze zeggen altijd dat vrouwen slechte onderhandelaars zijn, maar mijn mijn vriend is ook zo'n watje dat écht niet kan onderhandelen zodra het over hemzelf gaat (schijnbaar wel bij zakelijke transacties). Soms raak ik daar echt geirriteerd over.
Maarre 500 euro lijkt me een goede prijs hoor, hoef je alleen alles in dozen te pakken, en verder heb je er geen omkijken meer naar. Veel beter dan zelf een busje heen en weer rijden enz.
donderdag 17 oktober 2013 om 23:34
Hallo!
Afgelopen winter heb ik stage gelopen en ik ben verliefd geworden op London. Ik ben nu bezig met mijn examens en bijna klaar en ik ben dan ook van plan om naar London te verhuizen.Nu is mijn vraag; wat is een redelijk bedrag om het de eerste 2 á 3 maanden uit te houden? Zit ik goed als ik over ongeveer 3000 euro praat? Red ik het dan denken jullie?! Alvast bedankt voor de reactiess!
Afgelopen winter heb ik stage gelopen en ik ben verliefd geworden op London. Ik ben nu bezig met mijn examens en bijna klaar en ik ben dan ook van plan om naar London te verhuizen.Nu is mijn vraag; wat is een redelijk bedrag om het de eerste 2 á 3 maanden uit te houden? Zit ik goed als ik over ongeveer 3000 euro praat? Red ik het dan denken jullie?! Alvast bedankt voor de reactiess!
vrijdag 18 oktober 2013 om 09:50
Dat hangt er vanaf. Heb je al woonruimte, en hoeveel kost dat? Dat is vaak het duurste in Londen, en kan zo maar meer zijn dan jouw hele budget. Je bent er al geweest, dan weet je dat het een hele dure stad is. 1000 euro per maand is in NL genoeg om van rond te komen als student, maar dan moet je geen 600 euro aan huur kwijt zijn. In Londen lijkt het me dan dus nogal weinig.