Verse bloemen... Hoe vaak hoe duur?

28-02-2015 17:49 124 berichten
Gewoon, uit nieuwsgierigheid: hoe vaak kopen jullie verse bloemen voor in huis? En hoeveel geef je eraan uit? Koop je een boeket bij de bloemist of een bossie bij de Appie?



Ik koop eigenlijk wekelijks wel bloemen, vind het gezellig staan in huis. Meestal tegen het weekend zodat ik ook thuis ben om er van te genieten. Meestal gewoon iets simpels met de boodschappen mee, soms grote bloemen bij de bloemist voor in een hoge vaas, max 10 euro pw.

Had het er laatst over met een vriendin, die vond het zonde van geld... Was dus benieuwd hoe dat bij anderen gaat!
twee keer per maand in de supermarkt. 3-6 euro (soms koop ik 2 bosjes). Alleen ik kan ze nooit mooi houden/bloemen komen niet helemaal open voordat ze verrot zijn.
Nu elke week tulpen, ¤ 3 gemiddeld. Rest van het jaar koop ik eigenlijk nooit bloemen, alleen dus tulpen.
De laatste keer dat ik snijbloemen voor mezelf heb gekocht, kan ik me niet herinneren. Ik vind het dus echt zonde van het geld, en verspilling van grondstoffen en dergelijke. Ik vind er dan ook niet zo heel veel aan om naar te kijken, het staat een beetje dood te gaan op tafel zeg maar. Doe mij maar een plant, daar heb je veel langer plezier van. Maar goed, dat is mijn mening.
Nooit, ik heb een paar echte en een paar nepplanten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gezellig en zonde van het geld.



Ik heb nu wel twee weken plezier gehad van een bakje met narcisbolletjes van 89 cent.

Zojuist de overleden narcisjes weggeknipt.



Kan ik de bolletjes nu in de tuin poten en volgend jaar opnieuw genieten ?

Weet iemand dat ?

(Boer Tom toevallig indahouse ?).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik koop zeker niet wekelijks bloemen maar vind het op z´n tijd wel erg gezellig staan. Ik vind tulpen erg gezellig (en die koop ik gewoon bij de supermarkt) en heb nu een mooie bos van de bloemist staan (15 euro).
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Nooit.

Echt zonde geld. En daarbij vergeet ik dat ik ze heb. Kijk er ook doodeenvoudig niet naar.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik vind ze eigenlijk ook zonde van het geld. Maar dat is alles wat je doet om je huis gezellig te maken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 28 februari 2015 @ 17:55:

Ik vind het gezellig en zonde van het geld.



Ik heb nu wel twee weken plezier gehad van een bakje met narcisbolletjes van 89 cent.

Zojuist de overleden narcisjes weggeknipt.



Kan ik de bolletjes nu in de tuin poten en volgend jaar opnieuw genieten ?

Weet iemand dat ?

(Boer Tom toevallig indahouse ?).Dat zou wel moeten kunnen. Zelf is het me nooit gelukt, bij mijn moeder in de tuin stonden ze her en der.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Heel heel soms. Niet omdat ik het zonde vind maar omdat het geld er niet voor is.

Als ik ze koop dan idd vaak bij Appie.

Ik krijg wel regelmatig een bosje van mijn moeder, echt lief.

En soms krijg ik ze van het kassameisje bij de appie als ik savonds boodschappen doe. Dan moeten ze ze weg doen want niet meer verkoopbaar de volgende dag.

Dat zijn dan de bossen die al een dag voor 35% korting staan.

Vorige week nog rozen gekregen van mijn oppaskinderen :D
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 28 februari 2015 @ 17:58:

Ik vind ze eigenlijk ook zonde van het geld. Maar dat is alles wat je doet om je huis gezellig te maken natuurlijk.Nou nee, de meeste dingen heb ik wel langer dan een week plezier van.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik kan ontzettend genieten van bloemen, en dat weten vrienden en familieleden dus ik krijg voor verjaardagen of bijzondere dingen vaak bloemen. Verder haal ik zelf eens per maand ongeveer een bos seizoensbloemen, max een euro of 6, omdat ik er ontzettend gelukkig van word.
Daar is mijn man verantwoordelijk voor



Ik koop alleen af en toe een bos lelies.
Alle reacties Link kopieren
Hier op de markt is een bloemenman die een pakket met zes bossen voor ¤ 5 of soms voor ¤ 3 verkoopt, er zit weleens wat ouwe meuk bij maar meestal kan ik er een mooi boeket van maken dat anderhalve week staat. In de koude maanden koop ik niet vaak bloemen, ze houden niet zo van de CV.
verba volant, scripta manent.
quote:matroesjka_ schreef op 28 februari 2015 @ 17:58:

Ik vind ze eigenlijk ook zonde van het geld. Maar dat is alles wat je doet om je huis gezellig te maken natuurlijk.Heb jij elke week een nieuwe bank?
Elke week of twee weken minstens. Ik word van maar weinig dingen gelukkiger dan een vaas bloemen op tafel. Geen enorme boeketten. Maar een paar losse bloemen, bosje tulpen, bolletjes met hyacinten, enz, dat vind ik heel leuk. Zonde van het geld? Neuh, ik word er blij van.
quote:Star schreef op 28 februari 2015 @ 18:02:

[...]





Heb jij elke week een nieuwe bank? Als die maar 3 euro zou kosten misschien wel
Alle reacties Link kopieren
Wekelijks 2 boeketten van circa 45 euro per stuk van een bloemist. 1 boeket voor de hal en 1 in de woonkamer. Ik vind het gezellig staan.
Eens per week of per twee weken, meestal gewoon van de supermarkt. Tulpen, narcissen en af en toe rozen. Tussen de ¤0,99 en ¤5,00 ongeveer.
Boeketten koop ik niet voor mezelf, maar vind het wel leuk als ik ze krijg.

Ik koop wel altijd bij de supermarkt een bosje rozen of tulpen. Het maakt de woonkamer af, vind ik, een bosje bloemen in een mooie vaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop bloemen als ik vind dat ik dat heb verdiend, om mezelf te belonen dus.

Laatst een mooi boeketje van 15 euro gekocht omdat ik flink was afgevallen.

Gemiddeld 1 keer per maand denk ik.

Ik koop ook bloemen als ik veel thuis ben. Toen ik met zwangerschapsverlof was had ik altijd bloemen staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht altijd een lekkere bos voor mezelf op de markt. Kosten: ongeveer een tientje per week/veertien dagen. Tot ik me realiseerde dat ik maar heel beperkt thuis ben om ervan te genieten. De bloemen waren al weer verlept en ik had ze nauwelijks bewust gezien.

Toen ben ik acuuut gestopt. Scheelt toch een paar honderd euro op jaarbasis. Daar kun je ook iets anders mee doen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Als ik veel thuis ben en/of visite krijg wil ik in het voorjaar nog wel af en toe een bosje kopen. Heb nu tulpen staan.

Ik kan echt enorm genieten van een mooi bosje bloemen en vind het ook erg leuk om cadeau te krijgen.

Maar als ik de hele week druk ben vind ik het wel zonde van het geld.
Elke week koop ik een of meerdere bossen bij de bloemist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven