Vervelende burensituatie

03-02-2019 23:25 35 berichten
Hoi vivadames,

Sinds kort heb ik een nieuwe buurman. Kennis gemaakt en leek me een aardige man. Maar ook iets te vrij voor mijn doen.

Alleen sinds kort maakt hij enorme ruzie (haast iedere dag), met wie weet ik niet. Maar het geschreeuw is in mijn woning goed te horen, ook gehoord dat hij iemand sloeg. Natuurlijk heeft iedereen wel eens ruzie, en is dat natuurlijk niet mijn zaak, maar ik krijg hier wel een naar gevoel van. Na nog wat voorvallen belt hij nu al meerdere keren bij mij aan. Misschien dat hij sorry wilt zeggen voor het geschreeuw en de voorvallen, maar ik heb hier echt geen behoefte aan. Of misschien belt hij aan voor heel iets anders?

Wat kan ik het beste doen? Het negeren of toch aangeven dat hij me met rust moet laten? Hoe pak ik dit aan?
Alle reacties Link kopieren
To, even voor mijn beeld. Hoe wist je dat het je buurman was die dan bij je aanbelde? Zag je hem dan lopen oid?
En deed je ooit open op die momenten?
Alle reacties Link kopieren
Afstand houden.

En van woningbouw etc. hoef je niks te verwachten, die kijken zo lang mogelijk de andere kant op.

En bouw een dossier op.
Alle reacties Link kopieren
LunamasK schreef:
04-02-2019 07:49
Idd geen contact maken met zo iemand. Zijn reacties etc opnemen en onder "woongenot" melden bij jouw bouwver.

Zoiets...lees: zo'n mafkees kan snel escaleren.

True story voor het geval:
Ben zelf helaas na 17 jaar superlekker wonen moeten verhuizen omdat mijn buurman steeds gekker ging doen, in een pyschose raakte (door speedgebruik toen en nu) en uiteindelijk mij als heks in zijn leven zag.
Stond voor mijn deur met zwaard en kogelvrij vest etc etc...sloeg zijn eigen ramen tot 3 x toe in (belde politie dat ik lijken had liggen, een week later zou ik dood zijn..een ellende)
Waanverhalen van inbraken, diefstal , hondenmishandeling verschenen op FB met mijn naam en huisnummer...uiteindelijk heeft hij bij mij ingebroken!! Ik voelde me nergens meer veilig.....gelukkig zag de woningbouwver. de dreiging in en mocht ik verhuizen...Ik woon veel beter maar ook 450 euro duurder....
Echt absurd. In Nederland is het nog altijd zo dat de overlastgever doorgaans lekker blijft zitten, de volgende buren terroriseren. En als je dan zelf gedwongen wordt door de situatie om wat anders te zoeken vind je vaak niks, of het nu huur of koop is. Zeker als je door werk aan een bepaalde regio bent gebonden.

Het is gewoon de omgekeerde wereld.
Ja hoor. Ik probeer de laatste tijd snel naar binnen te vluchten voordat hij zijn deur open doet om met mij te praten, maar deze keer was ik te laat.
Vertelde over dat hij het nog had geprobeerd met zijn ex en dat ze de hele tijd liep te "zeuren" en dat het nu weer rustig was. Wat moet ik met deze info..? :facepalm:

Ik probeerde het kort te houden en reageerde ook kortaf maar hij bleef praten.
Hoe doe je dat? Overkomen als een kluizige buurvrouw die niet wilt praten. Ben namelijk niet zo "grof" van mezelf.

Aub niet citeren, wil dit bericht aanpassen ivm mocht hij dit lezen dan ben ik de sjaak.
Alle reacties Link kopieren
De volgende keer direct : ‘Huh... ‘ zeggen naar beneden kijken en doorlopen, deur openen en zonder op of om kijken deur dicht doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijk verhalen in dit topic. Verbijsterend.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nemty schreef:
06-02-2019 19:18
Ja hoor. Ik probeer de laatste tijd snel naar binnen te vluchten voordat hij zijn deur open doet om met mij te praten, maar deze keer was ik te laat.
Vertelde over dat hij het nog had geprobeerd met zijn ex en dat ze de hele tijd liep te "zeuren" en dat het nu weer rustig was. Wat moet ik met deze info..? :facepalm:

Ik probeerde het kort te houden en reageerde ook kortaf maar hij bleef praten.
Hoe doe je dat? Overkomen als een kluizige buurvrouw die niet wilt praten. Ben namelijk niet zo "grof" van mezelf.

Aub niet citeren, wil dit bericht aanpassen ivm mocht hij dit lezen dan ben ik de sjaak.
Ik heb je al uitgelegd hoe je dat doet...
Als je dan toch met hem gaat staan praten weet ik het ook niet meer. Nors gezicht, oordopjes in, dwars door zijn geleuter door zeggen: nu niet, ik heb haast. Niet stoppen: doorlopen.
Simpeler kan ik het niet uitleggen...

Ik ben ook niet zo 'grof' van mezelf maar als ik mezelf moet beschermen tegen een meppende idioot wel hoor.

Je moet overigens niets met die info, je had niet moeten blijven luisteren. Sorry als ik bot overkom maar de tip die ik je eerder gaf is de enige die werkt.
Of niet: maar meer dan negeren en weigeren met hem te praten kan je niet doen; als dát niet werkt heb je vette pech.
Je hoeft hem toch niet te slaan? Gewoon voorbij lopen, en waarom had je geen oordopjes in??
Je WEET dat hij op je loert, met je wil praten; hij belt zelfs aan.. :roll:

Ik hoop echt voor je dat je even oefent voor de spiegel met nors kijken, nee zeggen en geïrriteerd kijken. Je hebt hem nu de indruk gegeven dat je het niet erg vindt om een babbeltje over de ruzie en het slaan van zijn ex met hem te maken.

Wat heb je gezegd? Ik hoop maar dat je hebt gezegd dat je niet zit te wachten op zijn tekst en uitleg. Zo niet: volgende keer WEL zeggen als je toch met hem in gesprek gaat.
Dat je niet geïnteresseerd bent in zijn privé-leven en het niet prettig vind dat hij je op staat te wachten, dat je zelf genoeg aan je hoofd hebt.

Ik hoop dat je alsnog van hem afraakt en hij nu niet denkt: nou, dat was gezellig: volgende keer vragen of ze wat komt drinken. Doet hij dat wel: nogmaals: NIET doen. Ook geen kopje koffie omdat hij zo aandringt.
Voor je het weet zit je huilend bij de buurtbemiddeling... even tanden op elkaar en lees dit topic nog eens door. Zie hoe het kan ontsporen en hoe je uiteindelijk zélf kan verhuizen als hij steeds meer gaat claimen en je het niet meer trekt.

En als laatste: probeer je eens in te denken hoe triomfantelijk je je nu had gevoeld als je hem wél af had gewimpeld.. met oordopjes en haast.
Had je nu blij gedacht: het werkt! :yes:
Succes, hopelijk blijft het hierbij.

En echt NOOIT opendoen, ook al staat ex huilend voor de deur: 112 bellen. Aan jezelf denken voordat JIJ degene bent die klappen krijgt :(
Alle reacties Link kopieren
Sowieso, van die buren die maar denken te kunnen claimen en binnenvallen. In dit land zit je al zo dicht opelkaar, meestal uit gebrek aan keuze qua woonruimte. Daar kun je het dus ook beter bij houden. Het enige wat je deelt is een straatnaam. Beter houd je het beleefd maar afstandelijk. Daar is het hier al te laat voor vrees ik.
Nemty schreef:
06-02-2019 19:18
Ja hoor. Ik probeer de laatste tijd snel naar binnen te vluchten voordat hij zijn deur open doet om met mij te praten, maar deze keer was ik te laat.
Vertelde over dat hij het nog had geprobeerd met zijn ex en dat ze de hele tijd liep te "zeuren" en dat het nu weer rustig was. Wat moet ik met deze info..? :facepalm:

Ik probeerde het kort te houden en reageerde ook kortaf maar hij bleef praten.
Hoe doe je dat? Overkomen als een kluizige buurvrouw die niet wilt praten. Ben namelijk niet zo "grof" van mezelf.

Aub niet citeren, wil dit bericht aanpassen ivm mocht hij dit lezen dan ben ik de sjaak.
Goedemiddag. Fijne dag nog. En naar binnen stappen. En ook niet af en toe een praatje gunnen, want dan begint het weer van voren af aan. Mijn buurvrouw gaat het eindelijk snappen. Het blijft alleen kut als de post wat voor mij bij haar afgeeft.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
03-02-2019 23:37
Niet open doen. Agressieve figuren moet je op grote afstand houden.
Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven