Viva’s hondenveldje deel drie

15-08-2022 19:55 1888 berichten
En hier weer verder!
Alle reacties Link kopieren Quote
*Bladoor* schreef:
11-07-2025 13:29
Ik vroeg me dat eigenlijk ook af, waarom de hond bij fokker, maar ik weet dan ook helemaal niks van fokken en het proces eromheen. Heeft dat wellicht met nazorg etc. te maken?
Oh maar dat snap ik wel! Rond de geboorte maar ook in die eerste weken hebben de pups veel zorg nodig. Wel fijn als er iemand met kennis en ervaring dan die zorg op zich neemt.
thistle schreef:
11-07-2025 13:00
Wat een mooi setje witte frummels heeft Kruimel gemaakt.
Waarom ben je trouwens deze constructie met de fokker aangegaan?
Ik vraag dit omdat ik een pup van een bepaalde combinatie wil. Datgene wat ik zoek qua exterieur en qua eigenschappen is ook precies wat de fokker zoekt voor het vervolg van de lijn. Ik weet nog niet of ik mijn maatje op een voor haar zo moeilijk moment in het leven bij de fokker kan en wil achterlaten.
Ja dat is zeker een ding.
Vind het nu ook moeilijker dan met witje
Kruimel is voor de volle 100 procent mijn hond, waar ik ga daar is zij ook.
Die hangt al aan me vanaf dat ze pup was en ik heb ook echt haar gekozen toen we besloten voor nog een hond te gaan (er was nog een pup, dus we mochten kiezen)
Witje was haar keuze en het is een schat van een hond maar ik mis de werklust en wat pit bij haar.

Ik denk ook wel dat het scheelt dat we prima met de fokster overweg kunnen en dat we in hetzelfde dorp wonen
Het was toen meer een beslissing van man om het op deze manier te doen en met kruimel was ze op zoek naar een gastgezin en wij waren het erover eens dat het voor witje wel fijn was om nog een hond erbij te nemen dus die is hier zo binnen gekomen
1x is genoeg
thistle schreef:
11-07-2025 16:02
Oh maar dat snap ik wel! Rond de geboorte maar ook in die eerste weken hebben de pups veel zorg nodig. Wel fijn als er iemand met kennis en ervaring dan die zorg op zich neemt.
Precies dit
En aangezien we in hetzelfde dorp wonen kunnen we regelmatig even heen
Afbeelding

De puppy's worden al groot
Ach wat een dotjes!
Om op te vreten zo schattig.

De buren krijgen volgende week een puppy. Buurlab bleef maar treuren om senior en jongedame is niet zo’n empathische dame dat ze zijn pootje wil vasthouden (lees: ze snauwt buurlab af als hij gezellig naast haar wil gaan liggen in de tuin). Zoon is gelijk begonnen met het ‘waarom hebben wij niet meer een tweede hond pap’ offensief.
Zo lief mama inge

Wanneer komt er een hond bij lemoos? ;-D

"Waar je mee omgaat wordt je mee besmet." Klopt wel...

Afbeelding
thistle schreef:
11-07-2025 16:02
Ja dit....een nest groot brengen is zeer intensief. [ maar ook ontzettend leuk ! ]
Afbeelding

Helaas is 1 van de puppy's overleden afgelopen week.
Geen idee wat er precies aan de hand was, pup lag 's morgens dood in de kist.
Oei heel vervelend is dat en heel verdrietig. Het kan meerdere oorzaken hebben, het pupje was mss toch niet helemaal gezond, of mama is er per ongeluk op gaan zitten of liggen of het pupje heeft te koud gelegen. Je weet het vaak niet.
Ach wat sneu!
:( . Het is wel een hele mooie foto van Kruimel met kroost!

Zoon is testritten aan het maken met de hondenbuggy. Jongedame wil er niet meer uit en ter verhoging van de feestvreugde is Kareltje er ook bij ingekropen. Die blijft ook liggen als het ding beweegt. Wel handig om te weten, als ik met Kareltje naar de dierenarts moet en man niet thuis is. Stuk makkelijker om hem erin te vervoeren en de kap dicht te ritsen dan het drama om hem in een draagmand te krijgen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven