Viva’s hondenveldje deel drie
vrijdag 11 juli 2025 om 16:02
Oh maar dat snap ik wel! Rond de geboorte maar ook in die eerste weken hebben de pups veel zorg nodig. Wel fijn als er iemand met kennis en ervaring dan die zorg op zich neemt.
zaterdag 12 juli 2025 om 15:42
Ja dat is zeker een ding.thistle schreef: ↑11-07-2025 13:00Wat een mooi setje witte frummels heeft Kruimel gemaakt.
Waarom ben je trouwens deze constructie met de fokker aangegaan?
Ik vraag dit omdat ik een pup van een bepaalde combinatie wil. Datgene wat ik zoek qua exterieur en qua eigenschappen is ook precies wat de fokker zoekt voor het vervolg van de lijn. Ik weet nog niet of ik mijn maatje op een voor haar zo moeilijk moment in het leven bij de fokker kan en wil achterlaten.
Vind het nu ook moeilijker dan met witje
Kruimel is voor de volle 100 procent mijn hond, waar ik ga daar is zij ook.
Die hangt al aan me vanaf dat ze pup was en ik heb ook echt haar gekozen toen we besloten voor nog een hond te gaan (er was nog een pup, dus we mochten kiezen)
Witje was haar keuze en het is een schat van een hond maar ik mis de werklust en wat pit bij haar.
Ik denk ook wel dat het scheelt dat we prima met de fokster overweg kunnen en dat we in hetzelfde dorp wonen
Het was toen meer een beslissing van man om het op deze manier te doen en met kruimel was ze op zoek naar een gastgezin en wij waren het erover eens dat het voor witje wel fijn was om nog een hond erbij te nemen dus die is hier zo binnen gekomen
zaterdag 12 juli 2025 om 15:44
donderdag 17 juli 2025 om 01:18
Om op te vreten zo schattig.
De buren krijgen volgende week een puppy. Buurlab bleef maar treuren om senior en jongedame is niet zo’n empathische dame dat ze zijn pootje wil vasthouden (lees: ze snauwt buurlab af als hij gezellig naast haar wil gaan liggen in de tuin). Zoon is gelijk begonnen met het ‘waarom hebben wij niet meer een tweede hond pap’ offensief.
De buren krijgen volgende week een puppy. Buurlab bleef maar treuren om senior en jongedame is niet zo’n empathische dame dat ze zijn pootje wil vasthouden (lees: ze snauwt buurlab af als hij gezellig naast haar wil gaan liggen in de tuin). Zoon is gelijk begonnen met het ‘waarom hebben wij niet meer een tweede hond pap’ offensief.
zondag 20 juli 2025 om 13:54
dinsdag 22 juli 2025 om 14:14

Zoon is testritten aan het maken met de hondenbuggy. Jongedame wil er niet meer uit en ter verhoging van de feestvreugde is Kareltje er ook bij ingekropen. Die blijft ook liggen als het ding beweegt. Wel handig om te weten, als ik met Kareltje naar de dierenarts moet en man niet thuis is. Stuk makkelijker om hem erin te vervoeren en de kap dicht te ritsen dan het drama om hem in een draagmand te krijgen.
zondag 10 augustus 2025 om 14:34
Natuurtalent volgens die vrouw

Was inderdaad detectie MamaInge. Nu twee lessen gehad want vakantie, maar denk wel dat het echt iets voor hem is. Moet echt wel wat te doen hebben.
zondag 10 augustus 2025 om 15:00
Heerlijk toch om je hondenbeest zo bezig te zien

Mama-inge, ze worden zo mogelijk elke keer schattiger!
Voor de mensen hier die 2 honden hebben (gehad), ben benieuwd naaar jullie ervaringen/meningen. Wij willen er graag een broertje of zusje bij voor onze Weim. Ik lees wisselende verhalen als het gaat om de combinatie reu-reu of reu-teef. Ik ben eigenlijk alleen maar reutjes gewend, maar sommigen zeggen dus dat een teefje erbij beter is. Ook welke leeftijd is volgens jullie het beste? Weim is nu 1,5 jaar oud.
We wilden eerst nog een Weim erbij van dezelfde fokker, maar tijdens onze jachttrainingen ben ik erg gecharmeerd geraakt van GSP's. Volgens mij zijn die qua energielevel nog weer een tandje meer. Dat zeggen ze ook van Weimaraners, maar die van ons is thuis ook de rust zelve, dus wie weet

Het lijkt ons gewoon heel fijn voor Weim om een kameraadje van zijn eigen soort

zondag 10 augustus 2025 om 15:02
Wat een heerlijk gezicht die pups!
@Star: sinds herderinnetje geen verzekering meer afgesloten (toen het eens nodig was, bleek nog geen 40% van de kosten gedekt te zijn). Ik heb jarenlang iedere maand 15,- in een ‘potje’ gestort. Voor jongedame zit nu zoveel in dat potje door de ‘erfenis’ van oude bes (die achteraf een zeer goed gestel bleek te hebben). Nu doe ik iedere maand 50,- opzij zetten want jongedame is een brokkenpiloot en ook Kareltje heeft van tijd tot tijd speciale voeding nodig.
Op vakantie was de hondenbuggy super handig. Kwam zelfs in musea met hond in buggy. Vooral ook bloedheet en overal tegels dus ze wilde er ook zelf in. In de avond was ze ook nog actief met flinke wandelingen waar ze eerdere jaren wat liep te sloffen achter mij aan. Zelfs man heeft zich over de schaamte gezet en de buggy bergop geduwd
(ook handig voor spullen, onderin dat mandje). Met eten op terrasjes ook handig, niet steeds hoeven te kijken waar ze ligt om te voorkomen dat bediening de nek breekt over een riem.
@Star: sinds herderinnetje geen verzekering meer afgesloten (toen het eens nodig was, bleek nog geen 40% van de kosten gedekt te zijn). Ik heb jarenlang iedere maand 15,- in een ‘potje’ gestort. Voor jongedame zit nu zoveel in dat potje door de ‘erfenis’ van oude bes (die achteraf een zeer goed gestel bleek te hebben). Nu doe ik iedere maand 50,- opzij zetten want jongedame is een brokkenpiloot en ook Kareltje heeft van tijd tot tijd speciale voeding nodig.
Op vakantie was de hondenbuggy super handig. Kwam zelfs in musea met hond in buggy. Vooral ook bloedheet en overal tegels dus ze wilde er ook zelf in. In de avond was ze ook nog actief met flinke wandelingen waar ze eerdere jaren wat liep te sloffen achter mij aan. Zelfs man heeft zich over de schaamte gezet en de buggy bergop geduwd

zondag 10 augustus 2025 om 15:13
Geen idee wat een GSP is (great spaniël …?). Qua leeftijd en geslacht: dat hangt helemaal af van de hond die je al hebt. Wij hadden thuis alle denkbare combinaties waarbij de ‘harde kern’ altijd bestond uit twee Duitse Herders en een bastaardhondje. Op het hoogtepunt liepen er drie Duitse Herders, een Mechelse herder, een totaal onherleidbaar middelgroot bastaardje en twee rottweilers rond (die laatste twee in een ren).*Bladoor* schreef: ↑10-08-2025 15:00Heerlijk toch om je hondenbeest zo bezig te zien.
Mama-inge, ze worden zo mogelijk elke keer schattiger!
Voor de mensen hier die 2 honden hebben (gehad), ben benieuwd naaar jullie ervaringen/meningen. Wij willen er graag een broertje of zusje bij voor onze Weim. Ik lees wisselende verhalen als het gaat om de combinatie reu-reu of reu-teef. Ik ben eigenlijk alleen maar reutjes gewend, maar sommigen zeggen dus dat een teefje erbij beter is. Ook welke leeftijd is volgens jullie het beste? Weim is nu 1,5 jaar oud.
We wilden eerst nog een Weim erbij van dezelfde fokker, maar tijdens onze jachttrainingen ben ik erg gecharmeerd geraakt van GSP's. Volgens mij zijn die qua energielevel nog weer een tandje meer. Dat zeggen ze ook van Weimaraners, maar die van ons is thuis ook de rust zelve, dus wie weet. Vriend is opgegroeid met GSP's en die vind beide een goede keus.
Het lijkt ons gewoon heel fijn voor Weim om een kameraadje van zijn eigen soortte hebben. Als ik zie hoe erg hij in zijn element is als hij met zijn jachtroedel is, denk ik dat hij thuis wel eens een speelmaatje mist.
Mijn herderinnetje wist dus niet beter dan dat er altijd nog honden naast haar waren. Dat was geen hond om op latere leeftijd nog eentje erbij te nemen, dat was een fightclub geworden. De Berner Sennen vond alle honden leuk ook al vonden ze hem niet leuk, hij kon echt met alles samenwonen. Oude bes kreeg als senior een klein hoopje ellende erbij in de vorm van jongedame. Maar omdat jongedame zo’n onderdanige, angstige mini-Bambi was, had oude bes er geen problemen mee. Een energieke puppy die 24/7 met hem had willen spelen was niet goed gegaan. Af en toe ‘gevraagd’ worden voor spelen en geen aandringen vond hij prima. Jongedame heeft nu de buurhonden om mee rond te hangen. Maar ik denk niet dat het goed zou gaan als wij een lab in huis zouden nemen. Misschien een hondje dat even groot is of kleiner met een rustig karakter of een senior, dat zou kunnen.
zondag 10 augustus 2025 om 15:21

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in