Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
22-01-2022 13:51
En kon die selecteur beargumenteren wat de achterliggende gedachte is? Enkel een “schoonheidsideaal”, of heeft het diepere betekenis?
Het is schijnbaar een harde eis in de hondensport. Dat ze altijd links van je gaan/staan/zitten. Volgens die kwast dan. Kost je schijnbaar heel veel punten of zo? Is een schoonheidsideaal dan denk ik. Ik heb in het verleden met herderinnetje speuren en pakwerk gedaan maar daar was nooit de eis voor links of rechts. De plek van de hond was daar waar je naar wees. En de snelheid (speuren) of controle (pak, los bij pakwerk) die je had om te werken met je hond.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik vind het echt heel vreemd.
Redenerend vanuit mezelf…ik ben rechtshandig. Blijerd loopt altijd rechts naast me. Ik hou de riem vast met links, maar heb de rechterhand voor extra kracht. Die linkerhand is eigenlijk voor de show. Maar dan nog…links of rechts…..dat is toch helemaal aan ons zelf.

In jouw situatie ben je beperkt in je kunnen, maar zijn jij en Jongedame een op elkaar ingespeeld team.
Ik durf te wedden dat menigeen jullie niet kan bijbenen voor wat betreft communicatie met elkaar en het luisteren van Jongedame naar jou.
Alle reacties Link kopieren
Hmm nu ik erover nadenken laat ik wolfje ook links lopen. Zo is dat op de hondenschool 26 jaar geleden aangeleerd. Reden was dat je de lus in je rechterhand kon houden en een stuk riem in de linker. Zo kon je goed corrigeren.

Maar ik was 11 en meer weet ik er ook niet van. Inmiddels corrigeer ik ook niet meer met de riem.

Dat is toch ook de grootse onzin Lemoos. Sjezus!
...
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg Lemoos wat een onzin! Wat maakt het uit waar de hond loopt. Het belangrijkste is dat ze luisteren lijkt me. Hopelijk vindt je trainer een vereniging die er niet moeilijk over doen!

Ik heb komende week een kennismaking met een andere hondenschool. Ben heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een meelezer van dit topic en heb een teckel.
Hier in de wijk hebben wij een loslopende hond zonder eigenaar.
Hij is in beslag genomen geweest na meerdere bijtincidenten(mensen en honden) maar tot iedereen zijn verbazing is hij dus terug.
Er moet nu opnieuw een dossier bij de politie worden opgebouwd dus eerst moet het fout gaan...
Hij heeft 2 dagen terug een hond aangevallen.

Ik heb tips gelezen wat je kan doen als je een loslopende hond tegenkomt.
En ik denk dat de beste is om eten mee te nemen wat dan naar die hond gegooid kan worden als afleiding. Of hebben jullie daar andere ideeën over?
Alle reacties Link kopieren
Nee Lemoos, wat stom!
Vooropgesteld, ik snap dat er afspraken zijn over aan welke kant je hond moet lopen. En dat dat links is, dat is historisch zo gegroeid en is veiliger in het verkeer. Als een begeleider een beperkte functie heeft in die ene arm, dan moet je daar maar van afwijken. Of je gaat samen op zoek naar een oplossing. Maar geen Nee. Bah.
Een gevaarlijke loslopende hond? Jee, dat is eng.
Dat eten is een goed idee denk ik. Daarmee kun je hem afleiden. Van de andere kant, misschien trigger je hem daarmee juist om bij je te blijven lopen en dus uiteindelijk in een bijtincident terecht te komen. Wat moeilijk.

Als je met zijn twee bent…een hem lokken met eten en de ander snel een riem omdoen? Dan laten afhalen door dierenbescherming een optie?

Een teckel til je snel op. Mijn hond kan ik niet optillen, ik zou daar dus heel zenuwachtig van worden.

Een stok meenemen om hem van je af te weren.
Niet dat ik voor geweld tegen dieren ben, maar als ze jou of je hond aanvallen vind ik het geoorloofd.
Alle reacties Link kopieren
@hofdame81: wat brokjes of hondenkoekjes zou ik niet doen. Na de eerste keer lok je daarmee zelfs de hond want die link eten->hofdame81 hebben ze heel snel gelegd.

Wat is dat trouwens voor een raar iets dat er een nieuw dossier opgebouwd moet worden? Mogen honden dan los rondlopen in jullie gemeente? Ik zou de dierenambulance bellen om ‘m te laten ophalen. En dat zou ik bespoedigen door op de route waar die hond rondscharrelt een voerplek te maken (als je daar voer legt, niet je hond meenemen). En daarbij medestanders verzamelen, eventueel de voerplek in de buurt maken waar je goed zicht op hebt zodat mensen gelijk kunnen bellen als ‘ie er is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-01-2022 10:59
Een gevaarlijke loslopende hond? Jee, dat is eng.
Dat eten is een goed idee denk ik. Daarmee kun je hem afleiden. Van de andere kant, misschien trigger je hem daarmee juist om bij je te blijven lopen en dus uiteindelijk in een bijtincident terecht te komen. Wat moeilijk.

Als je met zijn twee bent…een hem lokken met eten en de ander snel een riem omdoen? Dan laten afhalen door dierenbescherming een optie?

Een teckel til je snel op. Mijn hond kan ik niet optillen, ik zou daar dus heel zenuwachtig van worden.

Een stok meenemen om hem van je af te weren.
Niet dat ik voor geweld tegen dieren ben, maar als ze jou of je hond aanvallen vind ik het geoorloofd.
De bedoeling was dan een bot en die dan ver weg te gooien.Hopelijk is hij daar heel even zoet mee. Maar idd wat is nou slim?

Er moet als het kan een foto gemaakt worden van de hond voor de politie. En politie gelijk bellen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
23-01-2022 11:14
@hofdame81: wat brokjes of hondenkoekjes zou ik niet doen. Na de eerste keer lok je daarmee zelfs de hond want die link eten->hofdame81 hebben ze heel snel gelegd.

Wat is dat trouwens voor een raar iets dat er een nieuw dossier opgebouwd moet worden? Mogen honden dan los rondlopen in jullie gemeente? Ik zou de dierenambulance bellen om ‘m te laten ophalen. En dat zou ik bespoedigen door op de route waar die hond rondscharrelt een voerplek te maken (als je daar voer legt, niet je hond meenemen). En daarbij medestanders verzamelen, eventueel de voerplek in de buurt maken waar je goed zicht op hebt zodat mensen gelijk kunnen bellen als ‘ie er is.
Ja brokjes lijkt me ook niet zo handig .
Dus dacht aan een bot om ver van mij vandaan te gooien als de hond dichtbij is.

Ik heb de politie gebeld en het is echt belachelijk maar er moeten dus eerst een aantal meldingen het liefst met foto gedaan zijn. Politie wist niet eens dat hij terug was dat heeft het OM bepaald.

Nee die mogen niet los.
Ja dat is ook nog een idee een voerplek te maken.
Hij gaat ook gewoon terug naar huis dat is een landgoed zonder omheining.
Dus er kan misschien weer een tijd overheen gaan dat hij weer los rondloopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop altijd aan de rechterkant van de weg en ik hou mijn honden ook met mijn rechterhand vast, zodat zij aan de veilige buitenkant lopen, de berm. Dus auto's zullen eerst over mij heen moeten rijden voordat ze mijn honden kunnen raken. Je hebt van die aso's die dat doen.
iones schreef:
23-01-2022 13:01
Ik loop altijd aan de rechterkant van de weg en ik hou mijn honden ook met mijn rechterhand vast, zodat zij aan de veilige buitenkant lopen, de berm. Dus auto's zullen eerst over mij heen moeten rijden voordat ze mijn honden kunnen raken. Je hebt van die aso's die dat doen.
Links lopen, veilig lopen toch? Zeg ik met een knipoog. Ik loop zelden langs de weg, maar als, dan toch liever links, zodat ik het tegemoetkomende verkeer kan zien.

Overigens heb je niet alleen hufters in auto's, maar ook op fietsen. Vanochtend ook weer zo'n idioot die het nodig vond om 'gas te geven' al slalommend tussen pups en pubers door die van de training kwamen.

@lemoos, hopelijk vind je een vereniging die minder star is!
@hofdame, naar wie gaat de hond dan terug als er geen eigenaar bekend is?
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
23-01-2022 13:51
@hofdame, naar wie gaat de hond dan terug als er geen eigenaar bekend is?
Er is wel een eigenaar alleen die is er niet bij als hij rondloopt.
Dus de hond wordt niet teruggeroepen.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat ze zo volharden in de hond links naast je.
Ja, je hoort tegen het verkeer in te lopen, dus aan de linkerkant van de weg en dan is inderdaad de hond links de veilige kant.
Zo is dat ons verteld op de hondenschool
Maar wij mochten zelf kiezen wat we prettig vonden, dus ook rechts was prima
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Er was schijnbaar tot vandaag een basisschool in de buurt volledig in quarantaine met een hoop verveelde kinderen tot gevolg. Wellicht heeft een wanhopige ouder bedacht dat ze maar eens moesten wandelen en gaan kijken welke hond waar woonde bij wijze van ‘vossenjacht’. En oorkondes maken.

Zo trof ik vanmiddag een rijk versierd A4’tje aan op de deurmat met daarop heel veel hartjes rondom de naam van jongedame en daaronder het predikaat ‘meest schattige hondje van *straatnaam*’. De overbuurhond had er eentje met ‘De meest chille hond van *straatnaam*’. Vanavond vroeg ik de buurman of de hond ook een knutsel had gekregen. De buurman begon keihard te lachen en zei: ‘Dit moet je zien om te geloven, ocharme’. Komt hij terug met net zo’n versierde oorkonde, naam van de buurhond en daaronder ‘meest bruine hond van *straatnaam*.

Ik kwam niet meer bij van het lachen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Maar ook wel schattig
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Och wat leuk :applause:
...
Alle reacties Link kopieren
Geweldig! :love:
Alle reacties Link kopieren
Leuk hè. Ik gooi morgen een enveloppe bij die kinders in de brievenbus met een lading stickerboekjes die zoon nooit wilde gebruiken. Kunnen ze weer even vooruit met een pootje van jongedame als groet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-01-2022 23:05
Leuk hè. Ik gooi morgen een enveloppe bij die kinders in de brievenbus met een lading stickerboekjes die zoon nooit wilde gebruiken. Kunnen ze weer even vooruit met een pootje van jongedame als groet.
Ik vind het lief van jouw
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Hahaha. Leuk én goed bedacht!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde even laten weten dat de hond vandaag opnieuw in beslag genomen is.
Omdat de eigenaren zich niet aan de voorwaarden hebben gehouden in afwachting van de 2e gedragstest.
Opgelucht!
En tegelijkertijd vind ik het triest voor de hond natuurlijk...
Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
hofdame1981 schreef:
26-01-2022 21:22
Ik wilde even laten weten dat de hond vandaag opnieuw in beslag genomen is.
Omdat de eigenaren zich niet aan de voorwaarden hebben gehouden in afwachting van de 2e gedragstest.
Opgelucht!
En tegelijkertijd vind ik het triest voor de hond natuurlijk...
Bedankt voor de tips!
Ik hoop dat de hond naar een goed adres gaat maar meestal gaan zulke honden naar de kennel van de justitie en daar is het niet best. Ik vraag me af of die eigenaren een fikse boete krijgen of dat alleen de hond gestraft wordt.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
26-01-2022 21:38
Ik hoop dat de hond naar een goed adres gaat maar meestal gaan zulke honden naar de kennel van de justitie en daar is het niet best. Ik vraag me af of die eigenaren een fikse boete krijgen of dat alleen de hond gestraft wordt.
Ja dat hoop ik ook maar ik denk het niet.
Volgens de politie maakt het de eigenaren niks uit of ze boetes krijgen.En zien niet in doordat zij geen maatregelen getroffen hebben alleen de hond wordt gestraft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven