Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Tover-Feetje schreef:
19-07-2021 14:43
Het was me de laatste tijd al opgevallen maar vandaag eens extra opgelet...
Als mijn telefoon gaat en ik opneem (of dat nou de huislijn of mijn mobiel is) verandert nakomertje is een kleuter.
Ze springt op schoot, gaat in my face zitten of wil toevallig net even met mij kroelen door heel haar lichaam in mijn nek te wurmen :facepalm:

Dat doet mij denken aan toen mijn zoon nog een peuter/kleuter was.
Altijd als ik aan de telefoon zat moest hij aandacht hebben :bonk:
Daar heb ik laatst ergens iets over gehoord. De meeste mensen corrigeren hun hond niet als ze aan de telefoon zijn. Ze willen gewoon het gesprek voeren en houden de hond dus rustig met aaien en snoepjes, als die iets doet. Dus ze leren honden om aandacht op te eisen als er getelefoneerd wordt.
Geen idee of het klopt.
Alle reacties Link kopieren
Daar zou best iets in kunnen zitten Absofabso.

Zelf nooit honden gehad die verdacht plakkerig worden bij het overgaan van de telefoon. Wel eentje die bloedlink werd van de SRV-meneer en die bij het bekende deuntje dan altijd een knabbelbotje in de mik geschoven kreeg. Om te voorkomen dat ze aansloeg en alle andere honden in de straat gingen meeblèren. Dus die stond al klaar voor haar botje bij de eerste ‘tinteling’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het vorige topic in het begin wel eens wat geschreven, verder vooral veel meegelezen. Nu het forum toch blijft bestaan, besluit ik eens poging te wagen tot meeschrijven!

Wij hebben in de wijk een vrouw lopen met een miniatuurversie van onze Snor. De vrouw hoeft ons ook maar in de verte te zien of ze raakt totaal in paniek en sjort het dwergje ergens een straatje in waar ze ons maar niet hoeft tegen te komen... Ik heb totaal geen idee waarom ook. Snor valt niet uit, is - toegegeven - wel erg enthousiast, maar met wat afleiding kíjkt ze niet eens naar andere honden. Bizar om te zien wat voor capriolen ze uithaalt om ons te ontwijken :facepalm:

Ik heb vandaag trouwens ontdekt hoe een vlo eruit ziet... en dat had ik liever niet geweten. De hond en kat zijn meteen behandeld met antivlo/-teek/-ongedierte spul, de wasmachine draait op volle toeren en alles wat niet in de wasmachine kan, gaan we behandelen met spray (komt morgen binnen). Iemand ervaring met vlooien en enige tips? Het begint ook overal te kriebelen nu... bweeh.
Ik maak me zorgen om N*Z.
Hoe zou het met haar gaan?
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
19-07-2021 18:17
Daar heb ik laatst ergens iets over gehoord. De meeste mensen corrigeren hun hond niet als ze aan de telefoon zijn. Ze willen gewoon het gesprek voeren en houden de hond dus rustig met aaien en snoepjes, als die iets doet. Dus ze leren honden om aandacht op te eisen als er getelefoneerd wordt.
Geen idee of het klopt.
Ohh, hond-die-in-klittenband-verandert-zodra-de-telefoon-gaat is hier present! Waarschijnlijk omdat ik vooral voor werk bel en dat bij uitstek het moment is dat ik haar gedachteloos aai zodat ze niet begint te blaffen (en niets zo irritant als een hondenneus die tegen je ellenboog aan port als je wat neer wilt krabbelen). Dus daar zijn we ook mee aan het werk :facepalm:
Mijn vader vindt het wel fantastisch: die denkt dat de hond zo blij wordt van het horen van zijn stem... Ik laat hem maar in de waan :-D
Alle reacties Link kopieren
@Pudu: misschien is het dwergje een gevaarlijke hond in miniformaat? Zo eentje die uitvalt en alles bijeen keft en dat die vrouw bang is dat de hond daarmee een ‘aanval’ uitlokt?

@ Ttroeteltje: is er dan iets met N*Z? Wat heb ik gemist?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ze was/is zo ziek na de 2e prik.
Pudu: sommige mensen willen een andere hond beschermen voor hun eigen hond. Gelukkig maar.
Of willen hun eigen hond beschermen voor de reactie van een andere hond op gedrag van hun hond.

Nou ja, ik gebruik veel woorden maar betwijfel of ik duidelijk ben. :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Haha, jullie zijn duidelijk!
Ik denk niet dat dat het geval is, het dwergje speelt namelijk wel leuk met de andere honden en toevallig weet ik dat dwergje en snor dikke vrinden zijn bij de uitlaatservice waar ze beiden naartoe gaan ;-D Al betwijfel ik of ze dat weet, haha!

Misschien vermijdt ze de hond niet, maar mij! :hihi: Ach, scheelt me wel weer een kletspraatje op de vroege ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Pudu schreef:
19-07-2021 21:21
Haha, jullie zijn duidelijk!
Ik denk niet dat dat het geval is, het dwergje speelt namelijk wel leuk met de andere honden en toevallig weet ik dat dwergje en snor dikke vrinden zijn bij de uitlaatservice waar ze beiden naartoe gaan ;-D Al betwijfel ik of ze dat weet, haha!

Misschien vermijdt ze de hond niet, maar mij! :hihi: Ach, scheelt me wel weer een kletspraatje op de vroege ochtend.
Mijn man zou ervoor tekenen :-D. Als hij met Jongedame aan de wandel gaat dan doet hij een dik uur over 1 km omdat op iedere hoek wel iemand met hond staat die jongedame kent/een hond jongedame herkent en even wil snuffelen.

Altijd lachen als dat het ochtendrondje is en hij in werkkleding nog snel even denkt te kunnen gaan. Komt ‘ie weer terug met tig verschillende formaten modderpootjes op zijn broek en jas :rofl:. “Kun je verdorie stoppen met iedere hond in de wijk koekjes te voeren?! Komen allemaal op mij af met zo’n verwachtingsvolle blik van ‘Jij hoort bij dat kleine hondje en daar horen koekjes bij’, kijk nou!”
lemoos2 wijzigde dit bericht op 19-07-2021 21:35
0.27% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik had op die markt twee mooie linnen blouses gekocht. Een voor mijn man, en een voor mij.
En voor de honden heb ik paardenolie gekocht voor over hun voer, en lekkere snacks. En een leuke schaal van Bunzlau als huwelijkscadeau.
Ttroeteltje schreef:
19-07-2021 07:13

Iones, weet je inmiddels dat het forum blijft bestaan? Ik vraag het even, je blijkt soms wat achter de info aan te hobbelen. ;)

Hij ligt momenteel weer zijn blote bast te showen. Zonder gêne hup benen wijd. Tjakkaaaaaaa.
Hmmmm, je hebt gelijk. Ik hobbel inderdaad achter de feiten aan. :-D
Ik had inderdaad iets opgevangen dat het forum blijft bestaan. Maar hoe dat zit weet ik niet en waar dat vandaan komt, want ik heb geen topic met uitleg kunnen vinden.

Mijn smousekous ligt er ook altijd zo ongeneerd bij.

Ik kan het tempo hier overigens niet bij benen!
Alle reacties Link kopieren
Iones waar is die paardenolie voor?

Er is wel een topic over dat viva blijft bestaan.
Er staat inmiddels al wel heel veel klets onzin in.

Iemoos :rofl: Ik zie je man al lopen als een rattenvanger met allemaal hondjes achter zich aan
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
19-07-2021 20:50
Ze was/is zo ziek na de 2e prik.

Joehoe! Present! Wat lief dat je aan me denkt. :heart:

Ik was idd beroerd van de prik, maar dat ging vanaf vrijdag weer wat beter. Ben nog wel erg moe, heb nog wat last van mijn buik, en krijg aan het eind van de dag hoofdpijn. Maar verder gaat het nu wel goed :proud:

Helaas kreeg ik vorige week ook slecht nieuws over een ernstig zieke goede vriend, en inmiddels is hij overleden, dus ik was daar erg mee bezig en ben even wat minder in de stemming om fanatiek te forummen.

Maar geen zorgen, ik meld me weer als ik gezellig kan doen!
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd NummerZoveel :rose:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat iedereen hier lijkt te overkomen, is mij ook overkomen. Ik had ook een extra hond vandaag!

Malimaatje en ik waren aan de wandel, op 10 minuten lopen zitten we in losloopgebied met water dus Malimaatje waant zich in de 7e hemel. Een andere hond die voorbij kwam met zijn bazin was het met Malimaatje eens, want ze waren net een halve minuut voorbij toen ik wat geruis in de bosjes hoorde en ja hoor. Daar stond hond bij ons, enthousiast naar het water te kijken. Na 10 minuten vond ik het toch wel lang duren voordat haar bazin eraan kwam dus zijn we met z'n drieën de kant op gelopen waar zij heen liepen. Heel in de verte kwam ze inderdaad teruggelopen. Haar hond ging enthousiast naar haar toe en ze zwaaide even. Ik was vooral blij dat er niets gebeurd was waardoor het zo lang duurde voordat ze doorhad dat haar hond weg was.
Gecondoleerd Nummer*Zoveel
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd nummer zoveel
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Als ik telefoneer wil hij inderdaad aandacht maar ik negeer hem en als hij blaft zeg ik dat hij stil moet zijn. Het word steeds minder.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Nummer*Zoveel, gecondoleerd :hug:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte nummer zoveel. Helemaal overheen gelezen. Was niet bedoelt om je te negeren.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Shit N*Z, gecondoleerd. Ben wel blij dat je jezelf wat beter voelt.

Ik heb het nu te pakken. Gisteren 2e prik. Dit heb ik al lang niet meer gevoeld.

Worst doet nu alles voor aandacht. Hij sprong net bovenop mijn brakke lijf, met volle vaart met zijn inmiddels 25 kilo. Nou, ik heb het uitgeschreeuwd, maar kan en wil niet naar reageren. Een borst zit nu op mijn rug en mijn navel op mijn voorhoofd.
Liefst zou ik hem gebruiken als hoofdkussen. Lekker wegdoezelen op zijn zachte buikje.

Even geen fut om op iedereen te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel allemaal :heart:

Troeteltje, wat rot dat jij er ook zo’n last van hebt. Het enige wat helpt is slapen, veel (alcoholvrij) drinken, en wat paracetamol. Beterschap!

(Oh, en kijk uit dat de springende hond niet op je borst landt. Daar heb ik eens een pijnlijke en langdurige borstontsteking door opgelopen, en dat was geen aanrader).
Alle reacties Link kopieren
Nog gecondoleerd Nummer Zoveel. :hug:
iones schreef:
19-07-2021 21:35
Ik had op die markt twee mooie linnen blouses gekocht. Een voor mijn man, en een voor mij.
En voor de honden heb ik paardenolie gekocht voor over hun voer, en lekkere snacks. En een leuke schaal van Bunzlau als huwelijkscadeau.
Ik kan het tempo hier overigens niet bij benen!
Iones, huwelijkscadeau?
Vertel, hebben we wat te vieren?

Niet gek dat je het niet bij kunt houden.
Met al die ongegeneerde veelschrijvers hier. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje :rofl: ongeneerde veelschrijvers
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven