Vloer schuren en olien

24-04-2010 12:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.

Hierin ligt een prachtige geoliede houten vloer, met hier en daar vocht plekken.

Is hier een top-klusser die weet of je dan alles moet schuren en oliën of dat je alleen de plekjes hoeft te doen die niet mooi meer zijn.

En hoe lang duurt zoiets?

Alles bij elkaar is het 100m2 aan vloer.. Dus jullie begrijpen vast waar ik op hoop!

Alvast bedankt

Tja die vloer

Totaal aantal stemmen: 1

Schuren van kleine plekjes en daar olie Geen stemmen
Schuren kleine plekjes alles olien Geen stemmen
Schuren en olien gehele vloer Geen stemmen
Laten doen, veel te veel werk (100%)
hoe zien die plekken eruit? Als je alleen die plekken gaat schuren en olieen blijf je namelijk kleurverschil zien. een geschuurde olievloer is lichter dan een olievloer die al een tijdje ligt. Dus ik vrees dat je alles moet doen..... Ja hoor, je hele huis onder het stof. Veel plezier ermee
Ken je de oorzaak van die vochtplekken en is dat verholpen?

Je kan iemand inhuren die het even komt schuren met een machine en dan zelf olieen.
je kan ook gewoon een machine huren, schuren is niet moeilijk, vervelend is dat je twee keer ca. 12 uur niet op de vloer mag lopen. En idd waar komt dat vocht van daan? als het onder de vloer zit dan moet je de boel eigenlijk openbreken en de oorzaak wegnemen. Van een enkele keer lekkage krijg je geen vochtplekken, dan is er ergens een structureel probleem
Hmm ik krijg niet te horen wat ik graag wilde..

De vochtplekken zijn onder de kapstok, dus natte schoenen en paraplu en bij de wasbak van de keuken..

Nu schuren mag je niet lopen of na het aanbrengen van de olie?
Na schuren niet lopen, en na olieen ook niet, olie moet in twee lagen beide lagen moeten minimaal 12 uur drogen
Opzich raar dat je vochtplekken hebt van vocht op de vloer (lekken op vloer) op mijn vloer in de keuken valt nl. niks te zien en die ligt er toch echt al wel een tijdje. Vaak zie je vocht wel als het van onderop trekt, hou er dan rekening mee dat je de plank moet vervangen
Als je dan toch alles moet schuren ('s-avonds doen, want dan ga je slapen en kun je de volgende morgen er weer op lopen!) kun je daarna ook kiezen voor een niet glimmende lak (ook weer 's-avonds doen). Daar gaat namelijk geen vocht doorheen en dat is lekker praktisch.

Ik heb daar voor gekozen en ik ben er zeer tevreden mee.
Bedankt voor alle tips..

Denk niet dat de vlekken vocht zijn maar meer resten die in verdampt water zitten. Bijvoorbeeld de sneeuw periode en dan schoenen binnen laten drogen op de vloer en dat heeft vlekken gegeven..

Heb ik het mis dan moet het er maar uit, we zullen zien!
quote:nijntje24 schreef op 25 april 2010 @ 00:39:

Bedankt voor alle tips..

Denk niet dat de vlekken vocht zijn maar meer resten die in verdampt water zitten. Bijvoorbeeld de sneeuw periode en dan schoenen binnen laten drogen op de vloer en dat heeft vlekken gegeven..

Heb ik het mis dan moet het er maar uit, we zullen zien!dat moet echt niet mogen op een goed geïmpregneerde vloer, dat pleit er wel voor om de hele vloer aan te pakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven