Vloer schuren en olien
zaterdag 24 april 2010 om 12:09
Hallo Allemaal,
Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
Hierin ligt een prachtige geoliede houten vloer, met hier en daar vocht plekken.
Is hier een top-klusser die weet of je dan alles moet schuren en oliën of dat je alleen de plekjes hoeft te doen die niet mooi meer zijn.
En hoe lang duurt zoiets?
Alles bij elkaar is het 100m2 aan vloer.. Dus jullie begrijpen vast waar ik op hoop!
Alvast bedankt
Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
Hierin ligt een prachtige geoliede houten vloer, met hier en daar vocht plekken.
Is hier een top-klusser die weet of je dan alles moet schuren en oliën of dat je alleen de plekjes hoeft te doen die niet mooi meer zijn.
En hoe lang duurt zoiets?
Alles bij elkaar is het 100m2 aan vloer.. Dus jullie begrijpen vast waar ik op hoop!
Alvast bedankt
zaterdag 24 april 2010 om 12:23
zaterdag 24 april 2010 om 12:34
je kan ook gewoon een machine huren, schuren is niet moeilijk, vervelend is dat je twee keer ca. 12 uur niet op de vloer mag lopen. En idd waar komt dat vocht van daan? als het onder de vloer zit dan moet je de boel eigenlijk openbreken en de oorzaak wegnemen. Van een enkele keer lekkage krijg je geen vochtplekken, dan is er ergens een structureel probleem
zaterdag 24 april 2010 om 20:58

zaterdag 24 april 2010 om 22:42
Als je dan toch alles moet schuren ('s-avonds doen, want dan ga je slapen en kun je de volgende morgen er weer op lopen!) kun je daarna ook kiezen voor een niet glimmende lak (ook weer 's-avonds doen). Daar gaat namelijk geen vocht doorheen en dat is lekker praktisch.
Ik heb daar voor gekozen en ik ben er zeer tevreden mee.
Ik heb daar voor gekozen en ik ben er zeer tevreden mee.
zondag 25 april 2010 om 00:39
zondag 25 april 2010 om 23:35
quote:nijntje24 schreef op 25 april 2010 @ 00:39:
Bedankt voor alle tips..
Denk niet dat de vlekken vocht zijn maar meer resten die in verdampt water zitten. Bijvoorbeeld de sneeuw periode en dan schoenen binnen laten drogen op de vloer en dat heeft vlekken gegeven..
Heb ik het mis dan moet het er maar uit, we zullen zien!dat moet echt niet mogen op een goed geïmpregneerde vloer, dat pleit er wel voor om de hele vloer aan te pakken
Bedankt voor alle tips..
Denk niet dat de vlekken vocht zijn maar meer resten die in verdampt water zitten. Bijvoorbeeld de sneeuw periode en dan schoenen binnen laten drogen op de vloer en dat heeft vlekken gegeven..
Heb ik het mis dan moet het er maar uit, we zullen zien!dat moet echt niet mogen op een goed geïmpregneerde vloer, dat pleit er wel voor om de hele vloer aan te pakken