vloer woonkamer en open keuken

27-07-2010 16:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een vloer voor in ons nieuwe huis. Het liefst een vloer die zowel in de keuken als woonkamer doorloopt en behalve schoonmaken niet te veel onderhoud vraagt. Wat hebben jullie liggen en vooral hoe bevalt dat na een tijdje?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het hele huis (muv. de natte ruimtes) laminaat liggen. Ook in de keuken ligt dus laminaat (open keuken, dus een geheel met woonkamer) en ik ben er erg blij mee. Heb een duurdere soort (20 euro per m2) genomen en zelf als je er een mes of schaar op laat vallen is er niets te zien. Nattigheid droog ik meteen op (stukje keukenpapier vaak) en een keer in de zoveel tijd dweil ik met een speciale vloerreiniger in het water.



Mijn ouders hebben een geborsteld Franse eikenvloer en die ligt ook in de keuken. Een schitterende vloer (staat ook weleens in de VT-wonen), maar veel minder onderhoudsvriendelijk. (Gelukkig is mijn moeder een echte poets, dus komt dat bij hen wel goed. Maar hoe mooi ik hun vloer ook vind, ik zou er zelf nooit zo een nemen. Is me teveel werk. Misschien als ik een schoonmaakster heb...) Maar voorlopig ligt mijn vloer er nog prima bij.



Edit: hier geen kinderen of huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
Wederom bedankt voor de tips. Wij hebben nu tegels in de keuken: die zijn echt geweldig: goed schoon te houden, je ziet en niets op, ook niet als je over een nog natte gedweilde vloer loopt. Ze zijn alleen niet zo mooi ;).



Sim, dat ziet er ook mooi uit.



Vlinder, bedankt voor je tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven