Vloerkleed reinigen

16-10-2010 15:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

ik weet niet of dit al eens besproken is, ik kon het zo snel niet vinden. Wij hebben een wit vloerkleed (Vitten van Ikea). Deze hebben we vorig jaar gekocht. Nu is hij iets minder wit... Op de site van Ikea staat "Indien nodig professionele tapijtreiniging". Dit is best prijzig. Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft om dit vloerkleed te reinigen, zodat we snel weer moet onze voeten op het warme kleed kunnen!
Ik zou echt voor de prof gaan, of een nieuw kleed als het verschil tussen reinigen en opnieuw aanschaffen niet groot is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zie net op de site dat het wol is, dan zou ik zeker voor de prof gaan!
Misschien dat ze bij een professionele tapijtreiniger het tapijt ook meteen weer vuilafstotend maken? Ik denk dat je dat zelf met bijv. een stoomreiniger niet gaat lukken. Bovendien moet je ook de ruimte hebben om het langdurig te laten drogen, anders gaat het stinken. Bij de reiniger gebruiken ze chemische middelen en 'drycleaning'
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 16 oktober 2010 @ 15:51:

Misschien dat ze bij een professionele tapijtreiniger het tapijt ook meteen weer vuilafstotend maken? Ik denk dat je dat zelf met bijv. een stoomreiniger niet gaat lukken. Bovendien moet je ook de ruimte hebben om het langdurig te laten drogen, anders gaat het stinken. Bij de reiniger gebruiken ze chemische middelen en 'drycleaning'

En wol neemt 2 keer zijn gewicht in vocht op, dus dat drogen duurt wel even.

Ik weet niet waar je woont, maar in de omgeving Weert, Eindhoven, Helmond en Roermond, halen en brengen ze je kleed voor ¤ 91,80 op. Dat is reinigen en vuilwerend maken, ben er even vanuit gegaan dat je het grootste formaat karpet hebt(170x240)
www.james.eu

Op deze site zie je het precies. Je gaat naar de woninginrichter en kkopt daar een fles James water. Dit spray je op je tapijt, laat het even intrekken en dan met een witte handdoek in grote halen droogwrijven. Flesje kost iets van 19 euro en het kost je een uurtje.

Met dit spul tast je de vezels niet aan. Wordt aanbevolen door neerlands tapijtfabrikanten.
Ja inderdaad dat had ik ook al gevonden op internet, maar helaas woon ik niet in deze regio.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je het kunt reinigen door het in de sneeuw te leggen. Iemand hier ervaring mee? Dan zit je toch ook weer met dat drogen? En ik hoop dat het nog lang niet gaat sneeuwen!
Op z'n kop in de sneeuw leggen kan goed werken. Wel alleen maar doen als het nog vriest. Anders trekt er heel veel vocht in je kleed. En het moet echt witte sneeuw zijn waar nog niet op gelopen is.
Ik heb laatst mijn wit/zwarte kleed helemaal uit zitten boenen buiten.

Met een borstel, groene zeep en heul veul water.

Toen laten drogen in de zon (later in de schuur), wel hangend (over een paar balken) zodat er geen rare plekken ofzo in kwamen.

Ik weet niet of dat met wol ook een optie is.
Kuzu dit heb ik ook ooit eens gedaan, was eel tevreden over het resultaat, tot dat er steeds meer vlekken op kwamen, bleek dat ik de beschermlaag eraf geborsteld had....

Dus door een proffesioneel laten doen als het een duur kleed was of je het er voor over hebt.

Of een nieuwe kopen.

Ik doe het eens in de zoveel tijd zonder schoonmaak middel met de stoomreiniger, maar alleen als zeker 3 dagen warm en droog is, dus uiteindelijk alleen maar in de zomer.
Ik heb ook gemerkt dat je met zelf reinigen de beschermlaag er af poets. Daarna is hij nog sneller nog veel viezer. Er lopen dan ook kids, honden, katten en niet in de laatste plaats wijzelf op, zo'n arm kleed heeft niet veel schuld. Wij kopen "gewoon"1x per jaar een nieuw kleed vooral in de aanbieding bij de bouwmarkten als de Karwei o.d.
Vraag een gratis demonstratie van de Kirby aan... hebben wij ook gehad, die reinigt je tapijt (of vloerbedekking oid) echt van onder tot boven. Superschoon en gratis

Alleen de Kirby is me wat te duur, dus bedankt meneer en tot niet weer ziens
Koop in elk geval niet dat tapijtreinigingspoeder, godjezus wat een rotstank, we krijgen het er sinds donderdag niet uit. Het tapijt hangt nu afwisselend buiten over het klimrek en in de schuur, over een paar fietsen heen. (4x4 meter, hallelujah...........)

Dit spul is het. KOOP HET NOOIT !!
Hi,

dit is al een ouder topic, maar gezien de sneeuw voor mij even heel belangrijk.

Ik wil graag mijn tapijt in de sneeuw leggen omdat ik heb gelezen dat je het op deze manier goed kan reinigen. Maar ik vraag me af of het dan niet zeiknat weer naar binnen komt of hebben jullie hier nog een goede tip voor?

Veeel dank alvast.
quote:ChantalJS schreef op 05 februari 2012 @ 14:45:

Hi,

dit is al een ouder topic, maar gezien de sneeuw voor mij even heel belangrijk.

Ik wil graag mijn tapijt in de sneeuw leggen omdat ik heb gelezen dat je het op deze manier goed kan reinigen. Maar ik vraag me af of het dan niet zeiknat weer naar binnen komt of hebben jullie hier nog een goede tip voor?

Veeel dank alvast.Je dient je kleed wel schoon te wrijven met lichtgekleurde doeken. En drogen zal het niet snel buiten. Heb je binnen plek om het kleed uit te hangen?
Hai Tickel,

Bedankt voor je reaktie. Ik heb binnen helaas geen plek waar het kleed kan drogen. Misschien dus niet zo'n goed plan om het kleed in de sneeuw te leggen. Jammer!

Groetjes,

CJS
Wij hebben vorige week ons kleed in de sneeuw gelegd en totaal geen resultaat gehad. Vlekken zitten er nog steeds in.

Mooie optie om is te proberen want gratis en je kan er niets mee kapot maken.

Maar voor ons dus niet gelukt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven