Vloerverwarming laten leggen
donderdag 1 maart 2018 om 22:30
Hi allemaal!
Mijn partner en ik zijn bezig met de aankoop van een nieuwe woning. Er moet wel het een en ander gebeuren en daarom zijn we nu alvast aan het kijken wat we precies willen doen (en wat niet).
Nu is het zo dat we graag openslaande deuren willen laten plaatsen naar de achtertuin. Nu zit er in de muur een groot raam met daarnaast een deur. Hiertussen zit een stuk muur van pak hem beet een halve meter, op deze wand loopt de leiding van de radiator die onder het raam gemonteerd zit.
Als we daar openslaande deuren willen plaatsen moet de radiator natuurlijk weg. Nu zitten we te bedenken wat een handige oplossing is: de radiator verplaatsen of op de begane grond laten verwijderen en vloerverwarming laten leggen. Nu lijkt dat laatste mij een prima idee (hebben nu ook vloerverwarming), maar kan dat ook samen met gewone radiatoren op de 1e en 2e etage?
Uiteraard neem ik contact op met de monteurs, maar ik ben ook erg geïnteresseerd in verhalen van mensen die dit project ook hebben gehad
Mijn partner en ik zijn bezig met de aankoop van een nieuwe woning. Er moet wel het een en ander gebeuren en daarom zijn we nu alvast aan het kijken wat we precies willen doen (en wat niet).
Nu is het zo dat we graag openslaande deuren willen laten plaatsen naar de achtertuin. Nu zit er in de muur een groot raam met daarnaast een deur. Hiertussen zit een stuk muur van pak hem beet een halve meter, op deze wand loopt de leiding van de radiator die onder het raam gemonteerd zit.
Als we daar openslaande deuren willen plaatsen moet de radiator natuurlijk weg. Nu zitten we te bedenken wat een handige oplossing is: de radiator verplaatsen of op de begane grond laten verwijderen en vloerverwarming laten leggen. Nu lijkt dat laatste mij een prima idee (hebben nu ook vloerverwarming), maar kan dat ook samen met gewone radiatoren op de 1e en 2e etage?
Uiteraard neem ik contact op met de monteurs, maar ik ben ook erg geïnteresseerd in verhalen van mensen die dit project ook hebben gehad
donderdag 1 maart 2018 om 22:32
ja hoor dat kan prima.
ik heb zelf op de eerste verdieping vloerverwarming en radiatoren, en op 2e verdieping alleen maar radiatoren
ik heb zelf op de eerste verdieping vloerverwarming en radiatoren, en op 2e verdieping alleen maar radiatoren
lopervanhiernaardaar wijzigde dit bericht op 01-03-2018 22:33
Reden: schrijfvautje
Reden: schrijfvautje
0.76% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
donderdag 1 maart 2018 om 22:35
Ja hoor, wij hebben beneden vloerverwarming, boven radiatoren.
Staan nooit aan, maar hebben ze wel.
Ik mis overigens beneden wel een radiator, hoor... Bij deze vrieskou even je billen warmen aan de verwarming of na een regenbui even iets over de verwarming te drogen hangen, de lekkere warmte die een gewone radiator direct brengt...
Staan nooit aan, maar hebben ze wel.
Ik mis overigens beneden wel een radiator, hoor... Bij deze vrieskou even je billen warmen aan de verwarming of na een regenbui even iets over de verwarming te drogen hangen, de lekkere warmte die een gewone radiator direct brengt...
donderdag 1 maart 2018 om 22:35
donderdag 1 maart 2018 om 22:45
Dat is wel te wijzigen, of door een thermostaatknop op de radiator te plaatsen, of door de radiator anders in te regelen dat er minder water door loopt.
even bij de installateur navragen.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
vrijdag 2 maart 2018 om 08:40
vrijdag 2 maart 2018 om 09:00
vrijdag 2 maart 2018 om 17:14
Dit dus. Ideaal.ikBedoelHetGoed schreef: ↑02-03-2018 17:02Ook vloerverwarming beneden en radiatoren boven. En een splitsing. Beneden en boven zijn daardoor onafhankelijk van elkaar warm te stoken. Ideaal!
Wij hebben nog wat meer groepen, we kunnen de woonkamer / keuken / bijkeuken (waar allemaal vloerverwarming ligt) ook apart van elkaar regelen.
Heb je ook aan de ondervloer gedacht? Is dat hout of beton? Dat eerste is niet ideaal met vloerverwarming, dan gaat er meer warmte verloren dan er opgebracht word...