Vloerverwarming of toch weer radiatoren?

zondag 2 maart 2025 om 18:20
Wij gaan verbouwen, woonkamer een stukje uitbouwen.
De vloer (parket) die er nu ligt moet er dan uit (ook al bijna 20 jaar oud,, op zich nog in prima staat, jaar of 5 geleden professioneel laten opschuren en lakken) maar half een nwe vloer zie ik niet zitten.
Nu komt de vraag wat doen we qua verwarming? We hebben nu radiatoren.
De overweging is vloerverwarming.
Dit zou zuiniger zijn.
Ik heb daar zelf wel mijn twijfels bij, want lees dat je met vloerverwarming eige lijk de hele tijd een soort constante temperatuur moet aanhouden (en dus de hele dag stoken(.
Met de radiatien is het zo dat we vaak overdag niet stoken (afwezig) en dan pad bij thuiskomst het voor een paar uur aan te zetten.
Iemand die hier iets zinvols over kan zeggen?
De vloer (parket) die er nu ligt moet er dan uit (ook al bijna 20 jaar oud,, op zich nog in prima staat, jaar of 5 geleden professioneel laten opschuren en lakken) maar half een nwe vloer zie ik niet zitten.
Nu komt de vraag wat doen we qua verwarming? We hebben nu radiatoren.
De overweging is vloerverwarming.
Dit zou zuiniger zijn.
Ik heb daar zelf wel mijn twijfels bij, want lees dat je met vloerverwarming eige lijk de hele tijd een soort constante temperatuur moet aanhouden (en dus de hele dag stoken(.
Met de radiatien is het zo dat we vaak overdag niet stoken (afwezig) en dan pad bij thuiskomst het voor een paar uur aan te zetten.
Iemand die hier iets zinvols over kan zeggen?
maandag 3 maart 2025 om 20:57
Ik droog de was bewust beneden vanwege de vloerverwarming.GroenTuintje schreef: ↑03-03-2025 09:37Nee voor ons ook niet. Lijkt mij een duur geintje. Plus ik vind radiatoren ideaal. Je kan er lekker tegenaan staan, en spullen op laten drogen
maandag 3 maart 2025 om 22:43
19,5 is hier echt te koud. Ons huis krijgt sowieso ook weinig direct zonlicht binnen en het is een hoekhuis. Wel de gevels laten isoleren 2 jaar terug, maar als het buiten kouder is dan merken we dat wel in huis ook. Dus hier zet ik overdag de airco regelmatig aan, omdat ik het gewoon fris vind met de gewone en vloerverwarming. Continu dezelfde temperatuur zou hier gewoon niet werken, omdat het soms nodig is om hem wat hoger te zetten en dat gaat dan niet snel. Daarom is de airco zo prettig, dat merk je meteen.
dinsdag 4 maart 2025 om 20:23
Dat is bij ons ook zo. Het deel met vloerverwarming is veel kouder dan het deel zonder vloerverwarming.madamecannibale schreef: ↑02-03-2025 20:48Die vorige bewoners waren zeker vrienden van mijn vorige bewoners. Die hebben namelijk overal vloerverwarming laten leggen behalve in de uitbouw. En het stomme is dat het tegelijk is aangelegd (de uitbouw en de vloerverwarming). Dat is dus ook geen aanrader want een gedeelte van de kamer voelt nu veel kouder. Verder vind ik vloerverwarming heel prettig. En het is ook fijn om geen radiatoren meer te hebben.
Het probleem oplossen betekent hier: heel veel isoleren, de houten vloeren er uit, overal vloerverwarming en nieuwe vloeren er in.
En dan is nog de vraag is of de uitbouw dan wel warm wordt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in