Vocht kruipluik

24-10-2011 20:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ons kruipluik zit naast de voordeur in een halletje met jassen en bergen schoenen.

We gebruiken de voordeur nooit dus het is een mooi berghok.

Echter er zit onder het kruipluik veel vocht, zoveel dat jassen en schoenen gaan schimmelen. Vochtvreter is onvoldoende. Een luchtverfrisser camoufleert de lucht een beetje, maar dat is tijdelijk.

Wat te doen?

*graag uit de categorie makkelijk en goedkoop ;)*
Laat er een laag schelpen in storten.
Pas op! Als je een houten balken laag als fundering hebt kun je nog grotere problemen krijgen door rot (op langere termijn).

Is het op trekkend vocht of ergens een kapotte leiding?
Kattegrit! Gewoon dat hele goedkope, neemt al het vocht op. Ik nam meestal het grit wat klontjes vormde als de kat zijn/haar behoefte had gedaan. Deed ik ook in panties in onze auto onder de stoelen. Als je het vermengd met waspoeder krijg je er ook nog een lekker geurtje bij ;) En verversen als het 1 klont wordt.
Schelpen had ik gezien op Google, wel duur zeg :/

Heb jij ervaring met schelpen?

Ik DENK dat het geen leiding is maar grondwater. Het is een jaren 70 huis, dus beton, gelukkig
Mijn schoonouders (jaren 60 huis) hebben schelpen onder het huis (ze liggen er al een jaar of 20 denk ik) en dat was voor hun de oplossing voor het vochtprobleem.
Is het een huurhuis of een koophuis?

In dat laatste geval zou ik wel voor een duurzame oplossing gaan als ik jou was
wij hebben dat probleem ook gehad in onze (destijds) nieuw gekocht huis. Bleek dat ook de balken onder de vloer helemaal verrot waren door de vocht. Wij hebben toen voor drowa chips gekozen (google er even op). Niet een heel goedkope oplossing, maar al met al was het heel goed te doen, ook in combinatie met de balken vernieuwen e.d.
bij mooi weer het kruipluik openzetten met de voordeur open.

zelf woon ik op een vrij laag punt in een nogal heuvelachtige omgeving. paar weken geleden groeide de schimmel bij mij tussen de vloerplanken.

is weinig aan te doen, behalve dus dat doorluchten.
wij slapen nooit.
Isoleren!

Voordat je meer schade aanricht.

Wij hadden voor ¤ 750 de kruipruimte volledig laten opvullen met een soort piepschuim..
Maar als je dat kruipluik vol gooit met zand, schelpen of met piepschuim; kun je dan nog bij de leidingen komen?

*of moet je dan alles er weer eerst uithalen*

We hebben overigens een koophuis.

Ik vraag me namelijk af wat het effect is van schuim, schelpen oid, als het om grondwater gaat, want dat houdt je er toch niet mee tegen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven