Vocht kruipluik
maandag 24 oktober 2011 om 20:38
Hoi,
Ons kruipluik zit naast de voordeur in een halletje met jassen en bergen schoenen.
We gebruiken de voordeur nooit dus het is een mooi berghok.
Echter er zit onder het kruipluik veel vocht, zoveel dat jassen en schoenen gaan schimmelen. Vochtvreter is onvoldoende. Een luchtverfrisser camoufleert de lucht een beetje, maar dat is tijdelijk.
Wat te doen?
*graag uit de categorie makkelijk en goedkoop
*
Ons kruipluik zit naast de voordeur in een halletje met jassen en bergen schoenen.
We gebruiken de voordeur nooit dus het is een mooi berghok.
Echter er zit onder het kruipluik veel vocht, zoveel dat jassen en schoenen gaan schimmelen. Vochtvreter is onvoldoende. Een luchtverfrisser camoufleert de lucht een beetje, maar dat is tijdelijk.
Wat te doen?
*graag uit de categorie makkelijk en goedkoop
maandag 24 oktober 2011 om 20:47
Kattegrit! Gewoon dat hele goedkope, neemt al het vocht op. Ik nam meestal het grit wat klontjes vormde als de kat zijn/haar behoefte had gedaan. Deed ik ook in panties in onze auto onder de stoelen. Als je het vermengd met waspoeder krijg je er ook nog een lekker geurtje bij
En verversen als het 1 klont wordt.
dinsdag 25 oktober 2011 om 09:48
wij hebben dat probleem ook gehad in onze (destijds) nieuw gekocht huis. Bleek dat ook de balken onder de vloer helemaal verrot waren door de vocht. Wij hebben toen voor drowa chips gekozen (google er even op). Niet een heel goedkope oplossing, maar al met al was het heel goed te doen, ook in combinatie met de balken vernieuwen e.d.
dinsdag 25 oktober 2011 om 09:52
dinsdag 25 oktober 2011 om 23:01
Maar als je dat kruipluik vol gooit met zand, schelpen of met piepschuim; kun je dan nog bij de leidingen komen?
*of moet je dan alles er weer eerst uithalen*
We hebben overigens een koophuis.
Ik vraag me namelijk af wat het effect is van schuim, schelpen oid, als het om grondwater gaat, want dat houdt je er toch niet mee tegen?
*of moet je dan alles er weer eerst uithalen*
We hebben overigens een koophuis.
Ik vraag me namelijk af wat het effect is van schuim, schelpen oid, als het om grondwater gaat, want dat houdt je er toch niet mee tegen?