Vraagje Whirlpool inductie kookplaat

14-09-2019 16:27 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Wij hebben sinds 1 week een nieuwe keuken met daarin een mooie Whirlpool inductie kookplaat, ACM938/BA.

Nu heb ik daar een beschermer voor gekocht (soort kunststof plaat) die je eroverheen kan leggen, wanneer deze niet in gebruik is, helaas blijft de plaat een piep geluid geven wanneer het "aan"knopje bedekt wordt.
Dit gebeurd ook als ik de kookplaat geblokkeerd heb.
Natuurlijk heb ik de gebr.aanwijzing gelezen en gegoogled, maar kan niets vinden hoe ik dit uit kan zetten.

Weet iemand misschien meer?

Alvast bedankt.
Stekker eruit?

Sry, geen idee. Mijn kookplaat (ander merk) doet dat ook als iets op de bediening zit.
Misschien kun je iets onder de beschermplaat leggen zodat die niet zo dicht op de bediening zit?
Of gewoon geen beschermplaat erover heen. Ik heb nog nooit zoiets gehad.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al jaren inductie en ook geen beschermplaat eroverheen. Lijkt me ook niet zo nodig? Die plaat is tijdens koken eraf toch, áls je de plaat al beschadigt gebeurt het waarschijnlijk tijdens het koken.
Alle reacties Link kopieren
is die beschermplaat voor dat type kookplaat? in mijn plaat zit beveiliging wanneer er zware, hete of natte dingen op de plaat staan/liggen als die uit is, het lijkt wel of die beveiliging bij jou aanslaat met de bescherming erop? maar waarom zou je bescherming erover willen eigenlijk?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet dat "bescherm"platen te koop zijn . Volgens mij reageren alle inductieplaten met piepen als er een van de bedienings ornamenten afgedekt is , zelf als dat met een papieran zak of iets dergelijks is het werkt gewoon op licht
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, wij vinden het mooi om er iets overheen te hebben, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Evt. kan ik de afdekplaat smaller maken, maar dacht misschien dat het ook anders kon.
Alle reacties Link kopieren
Een rechthoek 'fotolijstje' knippen uit (dun) karton wat net om de knoppen heen valt, en daar de plaat op leggen? Zodat de plaat de knopjes niet direct raakt. Geen idee of dit kan werken eigenlijk
Misschien van die doorzichtige noppen/knopjes die je op de deurtjes van de keukenkasten plakt tegen klappen. Ik weet niet hoe die krengen heten, beschermnopjes afzo iets.
Stootdopjes heten ze, gewoon bij de Hema.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zou je dat piepgeluid uit moeten kunnen zetten. Je moet dan 2 knopjes tegelijk indrukken, maar ik weet even niet meer welke. Dat zou wel in het boekje moeten staan.
Bel Whirlpool gewoon maandag? Of mail ze even...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, had Whirlpool al gemaild.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even voor je gegoogled. Je moet het geluidssignaal volgens mij uitschakelen. Dat kan je doen door de plus en het slotje tegelijk een aantal seconden in te drukken. Dan gaat hij niet meer piepen als er iets op de plaat ligt.
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
15-09-2019 08:43
Ik heb even voor je gegoogled. Je moet het geluidssignaal volgens mij uitschakelen. Dat kan je doen door de plus en het slotje tegelijk een aantal seconden in te drukken. Dan gaat hij niet meer piepen als er iets op de plaat ligt.
Had ik gedaan, helpt niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan weet ik het niet. Die van ons piept ook als er wat op ligt, maar op die manier kan je het uit zetten. Ik hoop voor je dat Whirlpool je verder kan helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven