Vriendin wil zelfde woning. Maar pakt het wat onhandig aan.

14-05-2021 11:57 196 berichten
Stel je voor je woont in een appartement met zoveel geluidoverlast dat het enige wat je nog kunt doen is verhuizen. En je hebt genoeg punten opgespaard om in aanmerking te komen voor zeer mooie appartementen.

Dat is mijn situatie. Mijn vader had online een mooie appartement gevonden en die wilde ik eens gaan bekijken. Vlaak voordat ik wilde vertrekken belde een vriendin en toen hebben we besloten dat zij gezellig mee kon. 2 is better dan 1

Het appartement is helemaal super, Ik was er al enthousiast over maar nu wilde ik hem wel erg graag hebben. Dus op de website klik ik op "ik heb interesse". Dat kans dat ik het krijg is best groot, gezien de hoeveelheid punten die ik heb.

Wat echter nu blijkt is dat mijn vriendin die mee was ook gereageerd heeft op de woning wetende dat ze even veel punt heeft als mij. Ze zegt dat ze dit als een zeldzame kans ziet en het het niet voorbij kon laten gaan. Ik was erg verrast dat ze had gereageerd en vroeg toen hoeveel punten ze ook alweer had? Dit gebeurde echt 2 tot 3 min nadat wij het appartement hadden bekeken. We stonden nog buiten.

Ik ben er maar niet verder meer op ingegaan. Vond het niet echt een leuke actie van haar.
Later krijg ik een zeer lange app waarin ze mij verteld dat ze mijn vraag naar hoeveel punten ze ook alweer had niet zo leuk vond. En dat ik hoop dat ik het haar gun dat zij ook in een mooie appartement kan wonnen.

Tuurlijk wens ik haar een fijne woon ervaring. Zei heeft ook last van buren met veel geluid. Ze staat in haar recht om te reageren om een woning. En ze het huis krijgt ja of nee licht in de handen van de woning maatschappij. Als zei ook actief zoekende zou zijn en later zou blijken dat we op de zelfde woning hebben gereageerd. Zou ik dat helemaal geen probleem vinden.

Ik heb er vooral moeite mee hoe het allemaal is verlopen. Ze is niet actief zoekende naar een woning zover ik weet. En dat ze ook nog eens op de zelfde woning heeft gereageerd terwijl ze even veel punten heeft als mij. Het voelt voor mij alsof ze bij mij heeft zitten mee liften. Ik vind het nu dus moeilijk om haar de vragen mee te gaan andere woningen te bezichtigen. Straks gaat ze ook op deze reageren terwijl we nog geen 3 min klaar zijn.

We zijn zeer goede vriendinnen, maar ik vind het moeilijk om het aan haar duidelijk te maken waarom ik dit niet een leuke actie van haar vindt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-05-2021 15:25
Reden: Typfout
0.00% gewijzigd
Ik zou het loslaten als ik jou was. Ik neem aan dat er op elke woning zoveel gegadigden zijn dat het niet OF jij, OF zij wordt. Als zij het wordt, kan het prima zo zijn dat er tussen haar plaats en de jouwe nog 6 anderen zitten.
Ja, netjes is het niet van haar. Beetje een kutactie.


Maar in deze tijd qua bizarre woningnood snap ik het ook wel een beetje. Volgende keer geen vrienden meer meenemen naar dat soort dingen.
Ik vind het nu dus moeilijk om haar de vragen mee te gaan andere woningen te bezichtigen. Straks gaat ze ook op deze reageren terwijl we nog geen 3 min klaar zijn.


Eh, natuurlijk ga je dat niet doen? Waarom zou je?
Alle reacties Link kopieren
Vind het een naaistreek.
Jij nam haar mee naar iets wat jouw vader gevonden had.

Nooit meer meenemen dus.
Je neemt ook geen andere vrouw mee naar een date met iemand die zij ook leuk vindt.
zonmuis wijzigde dit bericht op 14-05-2021 12:06
33.33% gewijzigd
Het is haar goed recht om te reageren, niet leuk, maar het mag gewoon natuurlijk.

Volgende keer alleen gaan en niet delen dat je op een woning gaat reageren.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer samen op stap gaan en verder± Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nou, die heeft je flink genaaid. Ik zou haar dan ook niet meer meevragen naar een andere bezichtiging. Je zou wel goed gek zijn.

Ik zou sowieso contact met haar op een laag pitje zetten. Dit voelt voor mij alsof ze profiteert van iets wat jij regelt voor je vader.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
14-05-2021 12:04
Vind het een naaistreek.
Jij nam haar mee naar iets wat jouw vader gevonden had.

Nooit meer meenemen dus.
Je neemt ook geen andere vrouw mee naar een date met iemand die zij ook leuk vindt.
Waarom?
Wat een rotactie. Ze staat in haar recht. Maar dit zou voor mij een flinke knauw in de vriendschap geven. Die lange app waarin ze het voor zichzelf goed praat mag ze houden.

Betrek haar niet meer bij je huizenzoektocht, ook niets meer bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
14-05-2021 12:07
Nou, die heeft je flink genaaid. Ik zou haar dan ook niet meer meevragen naar een andere bezichtiging. Je zou wel goed gek zijn.

Ik zou sowieso contact met haar op een laag pitje zetten. Dit voelt voor mij alsof ze profiteert van iets wat jij regelt voor je vader.
Er staat niet dat ze de woning regelt voor haar vader, alleen dat haar vader de woning heeft gevonden.
Pergamon schreef:
14-05-2021 12:07
Nou, die heeft je flink genaaid. Ik zou haar dan ook niet meer meevragen naar een andere bezichtiging. Je zou wel goed gek zijn.

Ik zou sowieso contact met haar op een laag pitje zetten. Dit voelt voor mij alsof ze profiteert van iets wat jij regelt voor je vader.
Dit. Met de kleine aanpassing dat TO's vriendin meeprofiteert van een vondst van TO's vader.

Ik verbaas me over de reacties die TO's vriendin begrijpen. Als je meegaat kijken voor een ander, dan probeer je toch niet die woning weg te kapen?! Het was anders geweest als ze had gezegd "Oh ja leuk huis, wil ik ook op reageren, laten we samen gaan kijken". Voor mij zou deze vriendschap ook op een heel laag pitje komen te staan. Als ik vriendin was geweest had ik wellicht gebaald dat ik dit huis niet zelf had gevonden, maar reageren met interesse? Nee. En áls je dat dan doet, zou ik met vriendin bespreken dat ik ook graag wil reageren en of ze dat begrijpt.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 14-05-2021 12:12
19.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
14-05-2021 12:08
Waarom?
Omdat TO's vader dit gevonden had en zij de bezichtiging geregeld had.
Een kutactie naar mijn mening.

Maar goed, TO weet nu gelukkig hoeveel ze haar kan vertrouwen.
zonmuis wijzigde dit bericht op 14-05-2021 12:12
14.81% gewijzigd
En dan ook nog TO verwijten dat ze vraagt naar de punten. TO mag vragen wat ze wil, net zoals het vriendin vrij staat op een woning te reageren.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 14-05-2021 12:12
43.28% gewijzigd
Daveotion schreef:
14-05-2021 12:10
Er staat niet dat ze de woning regelt voor haar vader, alleen dat haar vader de woning heeft gevonden.
En aangezien het om een huis gaat waar een puntensysteem aanhangt, is dat een woningbouwverhuurdingetje?


Vind gek hoor, want hier moet je altijd eerst reageren en alleen de top 5 mag komen kijken in eerste instantie. Dus je kan dan niet nog gaan reageren, dat termijn is dan al voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
14-05-2021 12:10
Er staat niet dat ze de woning regelt voor haar vader, alleen dat haar vader de woning heeft gevonden.


oooh dan begreep ik het verkeerd. Ik zag helemaal zo'n hulpbehoevende vader voor me in een soort ramp-appartement waar jij dan iets voor zoekt en dat die vriendin er dan mee vandoor wil gaan.

Als het voor jezelf is ben ik iets minder fel. Wel zuur dat die vriendin niet even aangeeft dat zelf ook opzoek is. Dat had ik zelf wel netjes gevonden. Maar hee, nu weet je wat je aan haar hebt.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
14-05-2021 12:12
En dan ook nog TO verwijten dat ze vraagt naar de punten.
Nou, inderdaad.

Wat een type. Ik hoop dat TO de woning krijgt, maar als ik haar was zou ik deze mevrouw zeker niet meer meenemen naar dit soort dingen.
emmalou schreef:
14-05-2021 12:12
En dan ook nog TO verwijten dat ze vraagt naar de punten. TO mag vragen wat ze wil, net zoals het vriendin vrij staat op een woning te reageren.
Nou, dat ook nog he? Niet alleen een kutactie uitvoeren maar dan ook nog als een prinses gaan zitten klagen over TO's(!) gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me alleen iets af; je mag toch meestal alleen een woning bezichtigen als je van tevoren hebt gereageerd op de woning? Dan word je uitgenodigd om te komen kijken en dan beslis je of je de woning accepteert. Dan kan zij daar toch niet overheen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Misschien zijn ze langsgereden ofzo?
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
14-05-2021 12:13
Ik vraag me alleen iets af; je mag toch meestal alleen een woning bezichtigen als je van tevoren hebt gereageerd op de woning? Dan word je uitgenodigd om te komen kijken en dan beslis je of je de woning accepteert. Dan kan zij daar toch niet overheen?

Bij ons mag iedereen reageren, maar alleen de eerste 3 mogen komen kijken.
K0koro schreef:
14-05-2021 12:13
Nou, dat ook nog he? Niet alleen een kutactie uitvoeren maar dan ook nog als een prinses gaan zitten klagen over TO's(!) gedrag.
Dat is echt wel naar gedrag.
Pergamon schreef:
14-05-2021 12:14
Bij ons mag iedereen reageren, maar alleen de eerste 3 mogen komen kijken.
Maar dan is inschrijven/reageren termijn al voorbij toch?
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
14-05-2021 12:10
Dit. Met de kleine aanpassing dat TO's vriendin meeprofiteert van een vondst van TO's vader.

Ik verbaas me over de reacties die TO's vriendin begrijpen. Als je meegaat kijken voor een ander, dan probeer je toch niet die woning weg te kapen?! Het was anders geweest als ze had gezegd "Oh ja leuk huis, wil ik ook op reageren, laten we samen gaan kijken". Voor mij zou deze vriendschap ook op een heel laag pitje komen te staan. Als ik vriendin was geweest had ik wellicht gebaald dat ik dit huis niet zelf had gevonden, maar reageren met interesse? Nee. En áls je dat dan doet, zou ik met vriendin bespreken dat ik ook graag wil reageren en of ze dat begrijpt.
Maar het zou ook kunnen dat ze pas op het idee kwam toen ze in die woning stond, hè.
Alle reacties Link kopieren
Nou zou bijna denken dat ze dondersgoed weet wat voor naaistreek het is, gezien ze wel heel erg haar best lijkt te doen om het goed te praten.

Vind wel dat je een beetje over je heen laat lopen, je mag best laten weten hoe dit op je overkomt en hoe je je hierbij voelt. Dat moet toch kunnen als goede vrienden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven