Wanneer doe jij je auto weg?
donderdag 10 januari 2013 om 17:09
donderdag 10 januari 2013 om 17:12
donderdag 10 januari 2013 om 17:13
Als ik zin heb in een andere
Ben getrouwd met een autofreak die nu voor het eerst in 30 jaar nogal wisselen voor het eerst al 4 jaar met een dagelijkse big smile in een bijzondere en zeldzame bak rijdt en ik ben "gedwongen" aangestoken door die liefhebberij. Voor die tijd wist ik geen Eend van een Rolls te onderscheiden maar het virus is overgeslagen .
Nou heb ik ook al (ja, ál, ik had voorheen beetje pech met mijn auto's) 3 jaar een bak die ik voorlopig niet kwijt wil, heerlijke, probleemloze luxe bak dus dat scheelt en eerlijk gezegd kan ik ook niet beter. Dus hou deze nog een poos of hij moet serieus stuk gaan en dat kan nog járen duren want het kan haast niet kapot. Bovendien zijn beiden nog jong.
Beiden rijden we hetzelfde merk maar in de mijne kan veel spul én passagiers, in die van man wel wat spul maar geen passagiers. Dus is mijn auto ook zeer praktisch (ook om het grofvuil mee weg te brengen, zonde maar handig )
We rijden beiden DDD.
Ben getrouwd met een autofreak die nu voor het eerst in 30 jaar nogal wisselen voor het eerst al 4 jaar met een dagelijkse big smile in een bijzondere en zeldzame bak rijdt en ik ben "gedwongen" aangestoken door die liefhebberij. Voor die tijd wist ik geen Eend van een Rolls te onderscheiden maar het virus is overgeslagen .
Nou heb ik ook al (ja, ál, ik had voorheen beetje pech met mijn auto's) 3 jaar een bak die ik voorlopig niet kwijt wil, heerlijke, probleemloze luxe bak dus dat scheelt en eerlijk gezegd kan ik ook niet beter. Dus hou deze nog een poos of hij moet serieus stuk gaan en dat kan nog járen duren want het kan haast niet kapot. Bovendien zijn beiden nog jong.
Beiden rijden we hetzelfde merk maar in de mijne kan veel spul én passagiers, in die van man wel wat spul maar geen passagiers. Dus is mijn auto ook zeer praktisch (ook om het grofvuil mee weg te brengen, zonde maar handig )
We rijden beiden DDD.
donderdag 10 januari 2013 om 17:19
Wij hebben een jaar geleden onze (al wat oudere) auto weggedaan omdat deze iedere keer weer wat mankeerde en we op een gegeven moment geen geld meer hadden voor de zoveelste reparatie.
Achteraf ben ik blij want heb nog steeds geen baan en we hadden echt geen geld meer gehad voor nog meer reparaties. We hebben ook geen geld voor een andere voorlopig, dus ik schat in dat we dit jaar zeker nog wel autoloos blijven.
En verder zou ik alleen een auto wegdoen als deze niet meer voldoet aan onze eisen qua ruimte bijv.
Achteraf ben ik blij want heb nog steeds geen baan en we hadden echt geen geld meer gehad voor nog meer reparaties. We hebben ook geen geld voor een andere voorlopig, dus ik schat in dat we dit jaar zeker nog wel autoloos blijven.
En verder zou ik alleen een auto wegdoen als deze niet meer voldoet aan onze eisen qua ruimte bijv.
donderdag 10 januari 2013 om 17:22
donderdag 10 januari 2013 om 17:23
Ik was in de zeer luxe gelegenheid om een nieuwe Fiat 500 te betalen en vandaar dat ik mijn oude weg heb gedaan. Deze auto is wel wegenbelastingvrij (tot 2014) en zuiniger, maar in principe was het goedkoper geweest om met de oude te blijven rijden, maar ik rijd nu wel een auto waar ik ontzettend gelukkig mee ben.
donderdag 10 januari 2013 om 17:33
De vorige hebben we weggedaan omdat er volgens de vorige apk-keuring een paar grote dingen vervangen zouden moeten worden op korte termijn en de auto dag geld niet meer waard was. De auto die we nou hebben gaat weg zodra het belastingvoordeel wegvalt. Dan is hij nog voor een mooi bedrag te verkopen.
donderdag 10 januari 2013 om 17:39
donderdag 10 januari 2013 om 17:48
donderdag 10 januari 2013 om 18:02
Al heel wat auto's weg gedaan en om verschillende redenen.
De eerste ging teveel mankeren.
De tweede kon ik niet meer betalen omdat ik opnieuw ging studeren.
De derde werd door mijn ex ingepikt.
De vierde was een eend en daar voelde ik me na verloop van tijd niet meer echt veilig in.
De vijfde ging weg omdat we geen twee auto's nodig hadden.
De zesde omdat we kleiner en zuiniger wilden gaan rijden.
En die ging weg omdat we onverhoopt gezinsuitbreiding kregen en hij te klein werd.
Onze huidige auto hoop ik te rijden tot hij zoveel gaat mankeren dat het niet meer rendabel is om hem door te rijden.
De eerste ging teveel mankeren.
De tweede kon ik niet meer betalen omdat ik opnieuw ging studeren.
De derde werd door mijn ex ingepikt.
De vierde was een eend en daar voelde ik me na verloop van tijd niet meer echt veilig in.
De vijfde ging weg omdat we geen twee auto's nodig hadden.
De zesde omdat we kleiner en zuiniger wilden gaan rijden.
En die ging weg omdat we onverhoopt gezinsuitbreiding kregen en hij te klein werd.
Onze huidige auto hoop ik te rijden tot hij zoveel gaat mankeren dat het niet meer rendabel is om hem door te rijden.
donderdag 10 januari 2013 om 18:16
quote:missy_Acy schreef op 10 januari 2013 @ 17:16:
Wij hebben laatst een (hele lelijke vind ik) prius gekocht. Omdat die zuiniger is dan de vorige, een 307sw. En geen wegenbelasting.
Maar gelukkig zie je als je erin zit de buitenkant niet. Haha dat had ik met de VW Up. Ding zag er vreselijk uit, maar reed best wel fijn! En dat uiterlijk had ik toch geen last van.
Wij hebben laatst een (hele lelijke vind ik) prius gekocht. Omdat die zuiniger is dan de vorige, een 307sw. En geen wegenbelasting.
Maar gelukkig zie je als je erin zit de buitenkant niet. Haha dat had ik met de VW Up. Ding zag er vreselijk uit, maar reed best wel fijn! En dat uiterlijk had ik toch geen last van.
donderdag 10 januari 2013 om 19:08
Omdat de oude heel veel km op de teller had en er dus groot onderhoud aan zat te komen. Duurder dan de waarde van t autootje. Ik heb dus met pijn in mn hart afscheid genomen van mn polo. Nu hebben in grotere franse diesel maar als t even kan ruilen we die over n paar jaar weer in voor een vw. Dat rijdt toch 100x fijner.
Been there, done that, got the T-shirt.
donderdag 10 januari 2013 om 19:14
een omdat hij echt helemaal op was (werd dus sloop)
een omdat ik van benzine naar diesel overging
een omdat ik een grotere auto nodig had i.v.m mijn zaak
een omdat ik van diesel terug naar benzine ging
een omdat ik een auto van de zaak kreeg
een omdat ik een kleinere auto wilde
Nu kan ik me indenken dat ik mijn auto nu weg zou doen omdat ik zuiniger en luxieuzer zou willen rijden...
een omdat ik van benzine naar diesel overging
een omdat ik een grotere auto nodig had i.v.m mijn zaak
een omdat ik van diesel terug naar benzine ging
een omdat ik een auto van de zaak kreeg
een omdat ik een kleinere auto wilde
Nu kan ik me indenken dat ik mijn auto nu weg zou doen omdat ik zuiniger en luxieuzer zou willen rijden...