Warmtepomp of condensdroger

22-11-2020 08:06 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn droger met luchtafvoer is aan vervanging toe.

Nu twijfel ik tussen een condens of warmtepompdroger. Ik gebruik de droger hooguit 1 tot 2 keer per week bij slecht weer, bij goed weer droog ik veel buiten. Qua energie verwacht ik geen winst behalen met de warmtepompdroger vanwege het weinige gebruik.

Nu is mijn vraag, zijn er nog andere voordelen dan het lagere energieverbruik bij een warmtepompdroger.
Ik ben juist super tevreden met mijn warmtepompdroger. Ik heb er een van Samsung. Je kunt de droogtegraad gewoon instellen. (1,2 of 3). Als ik dat weleens vergeet en hij staat dus op 1, dan is het inderdaad nog vochtig, maar op stand 2 is het gewoon helemaal droog hoor.

Indd, scheelt aanzienlijk op je energierekening en niet meer zo een vies, vochtig washok.

Voor mij geen condensdroger meer!
Merel7 schreef:
22-11-2020 14:09
Izzy en Wilma, welk type van Miele hebben jullie.

Ik krijg de indruk dat merk en type het verschil kunnen maken.

Nooit bedacht dat de condensdroger zoveel warmte en vocht afgeeft aan zijn omgeving :facepalm:
De T8861WP, maar hij is vast niet meer leverbaar want een jaar of 7 oud.
Alle reacties Link kopieren
In eerste instantie wilde ik gaan voor een condensdroger, maar naar aanleiding van jullie ervaringen wordt het toch een warmtepompdroger.

Iedereen bedankt
Alle reacties Link kopieren
Zelf vorig jaar voor deze keuze gestaan. Las veel berichten dat de warmtepompdroger niet goed droogt. M’n vader had ook een high-end model van Miele en vond het maar niks.

Zelf dus een condensdroger van Miele genomen. Is stiller, sneller en droger. En gebruik ‘m ook niet veel, dus die zuinigheid gaf ik niet zoveel om. Hij staat hier in een berging naast de keuken en doet het goed. Vocht afgeven merk ik niks van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven