Warmtepompdroger wordt niet warm?

12-10-2018 13:33 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister een nieuwe warmtepompdroger laten bezorgen. De droger was beschadigd aan de deur (krassen), maar het zat alleen op de deur en ik zou 10% korting krijgen.
Ik heb de droger gehouden, maar toen ik er wat vochtige was in gooide merkte ik dat de droger na 20 minuten nog niet warm is.
Ik heb hem toen op het tijdprogramma warm gezet. Dan draait hij 20 minuten warm (voor droge handdoeken staat in de gebruiksaanwijzing)
Ook hier bleef de was koud, als ik mijn best deed dan voelde ik een klein beetje lauwig.

Goed vandaag een nieuwe droger gekregen. Beddengoed uit de wasmachine er in gedaan, en deze blijft dus ook koud. Is dit normaal voor een warmtepompdroger? Blaast deze alleen koude lucht?

Zijn er mensen die een warmtepompdroger hebben die wel warm worden?
Of is het woord warmtepompdroger ietwat overschat en zou het eigenlijk koudepompdroger moeten heten?
TO, ik zou dat eerste exemplaar terug eisen, scheelt 10% :)
De was is onderhand droog neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
12-10-2018 15:27
TO, ik zou dat eerste exemplaar terug eisen, scheelt 10% :)
De was is onderhand droog neem ik aan.
Heb je geen droger voor nodig nu bijna 25 graden was is in enkele uren buiten ook wel droog :sun:
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
12-10-2018 15:27
TO, ik zou dat eerste exemplaar terug eisen, scheelt 10% :)
De was is onderhand droog neem ik aan.
:applause:
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
12-10-2018 14:12
Als je nu een normaal programma draait, zoals 'Mix', wordt hij dan ook niet warm? Het tijdprogamma dat jij draait is om vochtige was te drogen. Logisch dat het niet heel warm wordt!
Ik heb meerdere programma's getest. Ook het 20 minuten warm programma (je hebt ook 20 minuten koud) wordt niet warm.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
12-10-2018 14:42
Wij hebben dezelfde. Ik moet zeggen dat ik eraan moest wennen dat hij inderdaad minder warm wordt dan de oude gewone droger. Het duurt ook langer en als ik hem gewoon op katoen zet, is alles toch nog een ieniemie vochtig.
Dus voor handdoeken die in meteen kurkdroog in de kast wil, zet ik hem oo handdoeken-programma en dan extra droog.
Dan is alles droog. En ja, de mijne wordt dan wel warm.
Er staat dat het dan 2 uur ennogwat duurt, maar hij is altijd eerder klaar.
Minder warm, maar wel warm? Wordt hij wel warm bij het 20 minuten programma?
slobberbone schreef:
12-10-2018 15:56
Heb je geen droger voor nodig nu bijna 25 graden was is in enkele uren buiten ook wel droog :sun:
Haha, misschien is dat het wel, zo'n slim apparaat dat denkt: laat maar, het is warm zat!
winkelfanaat schreef:
12-10-2018 16:37
Minder warm, maar wel warm? Wordt hij wel warm bij het 20 minuten programma?
Die van mij wel
TO, droogt dat ding nou wel of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aeg warmtepomp droger en deze wordt warm
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
12-10-2018 16:47
TO, droogt dat ding nou wel of niet?
Ja, de was is uiteindelijk droog geworden. Op de koude stand.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
12-10-2018 16:39
Die van mij wel
Is ie nog te koop?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het allemaal zo lees heb ik de enige warmtepompdroger die nagenoeg koud blijft. Ik heb Bosch nog gebeld, die zeggen dat hij wel wordt.
Hoe heb ik het weer uit kunnen kiezen :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik dezelfde heb: wil je dat ik uitprobeer of hij warm wordt op de 20 minuten stand?
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
12-10-2018 16:37
Minder warm, maar wel warm? Wordt hij wel warm bij het 20 minuten programma?
Ja, echt warm. Gewoon dat de handdoeken echt warm voelen. Niet een beetje lauwig.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
12-10-2018 17:55
Aangezien ik dezelfde heb: wil je dat ik uitprobeer of hij warm wordt op de 20 minuten stand?
Het zit erin. Ik laat het je zo weten.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer. Was een volle droger, dus weet niet of dat verschil maakt, maar na 20 minuten was het lauw.

Nu weer op handdoeken, extra kastdroog gezet. Probeer dat eens. Als hij dan nog niet warm wordt, dan is hij echt kapot.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
12-10-2018 17:55
Aangezien ik dezelfde heb: wil je dat ik uitprobeer of hij warm wordt op de 20 minuten stand?
Nou heel graag!!! Wil je er voor mij een paar handdoeken in doen en na 12 minuten voelen?
Maak je me echt blij mee :cheer:
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
12-10-2018 18:22
Ben ik weer. Was een volle droger, dus weet niet of dat verschil maakt, maar na 20 minuten was het lauw.

Nu weer op handdoeken, extra kastdroog gezet. Probeer dat eens. Als hij dan nog niet warm wordt, dan is hij echt kapot.
Aaah dank je wel!
Je hebt me enorm geholpen hiermee. Ik droog mijn handdoeken altijd even aan de lijn en als ze droog zijn dan gooi ik ze in de (oude) droger, even 10 minuutjes en dan waren ze warm, zacht, en onthaard. Beddengoed doe ik eigenlijk ook op dezelfde manier. Zo'n 1x per maand gebruik ik de droger voor een volledige programma. Als ik wasachterstand heb, of even geen zin heb om op te hangen.
Dit kan dus niet met deze droger.

Ik dacht (zeiden ze ook in de winkel) dat 20 minuten warm, ook warm zou worden.
Lauw gaat hem niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Maar in de droger zit ook een signaal dat als de was droog is dat die stopt. Als het al aardig droog is en je gooit het dan pas erin herkent die het misschien niet als “nat” dat moet je echt een tijdprogramma instellen
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
12-10-2018 19:56
Maar in de droger zit ook een signaal dat als de was droog is dat die stopt. Als het al aardig droog is en je gooit het dan pas erin herkent die het misschien niet als “nat” dat moet je echt een tijdprogramma instellen
Sensoren ;)
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
12-10-2018 20:02
Sensoren ;)
Die sensoren werken volgens mij niet als je een programma met een bepaalde tijd kiest. Hij gaat dan gewoon die tijd aan en daarna weer uit. Maar ik denk inderdaad dat het niet werkt dan TO, voor jouw doeleinde. Balen zeg!
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je een langer programma kiest, ik kan ook een uur kiezen, dat het dan wel werkt. Zo’n droger wordt gewoon minder warm en ook minder snel.
Heb je dat al geprobeerd? Of heb je die knop niet?
Ok, dus de machines waren gewoon in orde. Wat ga je nu doen? Ik vind het wel een enorme investering, een top-merk droger (Bosch) en dan ook niet het goedkoopste model, alleen maar om eventueel 1x per maand een wasje te drogen.

Ik ben nu toch benieuwd wat mijn droger doet als ik er droge (!) handdoeken in gooi :)
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
12-10-2018 21:01
Die sensoren werken volgens mij niet als je een programma met een bepaalde tijd kiest. Hij gaat dan gewoon die tijd aan en daarna weer uit. Maar ik denk inderdaad dat het niet werkt dan TO, voor jouw doeleinde. Balen zeg!
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je een langer programma kiest, ik kan ook een uur kiezen, dat het dan wel werkt. Zo’n droger wordt gewoon minder warm en ook minder snel.
Heb je dat al geprobeerd? Of heb je die knop niet?
Nee klopt, daarom had ik gekozen voor deze machine. Ik had niet verwacht dat hij in 'die bepaalde tijd' niet warm zou worden. Ik vraag me ook af waarom ze die optie warm hebben genoemd. Beetje misleidend ook.
Ik heb het geprobeerd. 40 minuten. Meer dan koud/lauwig werd het niet.
Mijn oude vertrouwde droger kon ik gewoon even 10 minuutjes met de handdoekjes droog of nog licht vochtig laten draaien en waren ze warm, droog en zacht. Maar goed dat scheef ik al eerder :'(
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
12-10-2018 21:07
Ok, dus de machines waren gewoon in orde. Wat ga je nu doen? Ik vind het wel een enorme investering, een top-merk droger (Bosch) en dan ook niet het goedkoopste model, alleen maar om eventueel 1x per maand een wasje te drogen.

Ik ben nu toch benieuwd wat mijn droger doet als ik er droge (!) handdoeken in gooi :)
Nee hoor, niet 1x per maand ;) Ik heb zeker twee witte wassen in de week, die droog ik aan de lijn, het laatste stukje gooi ik ze in de droger. 1x per maand als ik geen zin heb om op te hangen, gooi ik een witte was zo in de droger. Misschien iets vaker zelfs.
Ik denk dat ik een condensdroger ga aanschaffen. Veel duurder in gebruik, i know. Daar zit bij sommige modellen ook een functie warm. Hoop dat die wel warm worden, ik vermoed van wel.

Ik heb Bosch hier trouwens over gebeld he, of die 20 minuten functie ook echt warm wordt :mad:
Alle reacties Link kopieren
Nee, 20 minuten is echt te kort. Warmtepomp droger warm langzaam op na minuut of 30 en zal een keer echt warm zijn en blijft deze warmte er door geen pompen vele malen.

Hier Siemens en was in begin ook verbaasd over de weinig warmte die wordt gebruikt bij zo,n droger. Maar hij werkt goed, wordt hier vol gebruikt dus zijn er maar paar juiste programma's die goed werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven