Wat doe ji, behalve vaat, in de vaatwasser?

23-08-2010 12:02 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bracht het net in een ander topic al even ter sprake, ik doe wel eens slippers (flipflops) in de vaatwasser.

Eens in de zoveel tijd gooi ik er allerlei huisraad in. De reguliere vaat laat ik er dan wel eventjes uit.

Een paar van de dingen die ik er nog meer in stop: roosters van de afzuigkap, de branders van mijn kooktoestel, kaarsenhouders, vazen, beeldjes en nog een paar dingen.

Ideaal vind ik, het ding is voor mij aan het werk (ben gek op dat ding) en alles word brandschoon zonder geschrob.

Rijst bij mij de vraag.... Wat kan er nog meer in de vaatwasser? Wat doen jullie erin?
anoniem_58562 wijzigde dit bericht op 23-08-2010 12:20
Reden: reizende vraag is gerezen
% gewijzigd
quote:pantalaimon schreef op 23 augustus 2010 @ 12:22:

[...]

Hoezo vies? Je stop tandenborstels in je mond, net als je bestek. Wat is er viezer aan het een dan het ander?Bestek is glad en niet poreus, er kan toch van alles tussen de haren blijven zitten van wat de vaatwasser doorgaat? Ik vind het ook niet echt fris, eigenlijk.
quote:pantalaimon schreef op 23 augustus 2010 @ 12:22:

[...]

Hoezo vies? Je stop tandenborstels in je mond, net als je bestek. Wat is er viezer aan het een dan het ander?En je hebt er dan geen dreft smaakje aan zitten?
Oh ja, mijn crea spullen en bakjes, ook mijn besteklade-inzetten of hoe het ok moge heten
koffieapparaatonderdelen

Het schijnt dat je ook kan koken in de vaatwasser

Misschien een aardig en makkelijk recept om je familie, vrienden met Pasen mee te verrassen?

ZALMFILETS UIT DE VAATWASSER

Ingredienten:

2 eetlepels olijfolie

2 zalmfilets

4 eetlepels lime- of citroensap

Zout en versgemalen zwarte peper naar smaak

Takjes verse dille

Aluminiumfolie

Neem een stuk aluminiumfolie van circa 25 cm

Bestrijk de glimmende kant van de folie met olijfolie

Plaats de zalmfilets naast elkaar op de folie en vouw de zijkanten naar boven

Schep een eetlepel lime- of citroensap over de filets, kruid ze met zout en peper en leg de dille erop

Vouw het aluminiumfolie pakketje dicht en knijp stevig in de randen. Druk op het pakketje met je hand: er mag geen lucht ontsnappen

Leg het pakketje in het bovenste rek van de vaatwasser. Draai een volledig was- en droogprogramma

Programma klaar? Haal de pakketjes eruit (lekker theatraal: laat je eetgast(en) ongelovig toekijken). Gooi de folie weg, serveer de zalm op een bord met knoflooktagliatelle

Wijntip: California Pinot Noir

Dit is géén grap: door de temperatuur van de vaatwasser wordt de vis perfect geblancheerd.

http://forum.fok.nl/topic/1277841
Fransisca, heb je het zelf al eens geprobeerd?
quote:Francisca_ schreef op 23 augustus 2010 @ 12:26:

koffieapparaatonderdelen

Het schijnt dat je ook kan koken in de vaatwasser

Misschien een aardig en makkelijk recept om je familie, vrienden met Pasen mee te verrassen?

ZALMFILETS UIT DE VAATWASSER

Ingredienten:

2 eetlepels olijfolie

2 zalmfilets

4 eetlepels lime- of citroensap

Zout en versgemalen zwarte peper naar smaak

Takjes verse dille

Aluminiumfolie

Neem een stuk aluminiumfolie van circa 25 cm

Bestrijk de glimmende kant van de folie met olijfolie

Plaats de zalmfilets naast elkaar op de folie en vouw de zijkanten naar boven

Schep een eetlepel lime- of citroensap over de filets, kruid ze met zout en peper en leg de dille erop

Vouw het aluminiumfolie pakketje dicht en knijp stevig in de randen. Druk op het pakketje met je hand: er mag geen lucht ontsnappen

Leg het pakketje in het bovenste rek van de vaatwasser. Draai een volledig was- en droogprogramma

Programma klaar? Haal de pakketjes eruit (lekker theatraal: laat je eetgast(en) ongelovig toekijken). Gooi de folie weg, serveer de zalm op een bord met knoflooktagliatelle

Wijntip: California Pinot Noir

Dit is géén grap: door de temperatuur van de vaatwasser wordt de vis perfect geblancheerd.

http://forum.fok.nl/topic/1277841

Ik zie het gezicht van mijn vriend al voor me als ik dat zou doen!
quote:Bagheera schreef op 23 augustus 2010 @ 12:26:

[...]

Bestek is glad en niet poreus, er kan toch van alles tussen de haren blijven zitten van wat de vaatwasser doorgaat? Ik vind het ook niet echt fris, eigenlijk.Heb jij geen boterkwastjes die je in de vaatwasser doet? Ik zie echt het verschil niet.
Het zeepbakje van de wasmachine, alles van de afzuigkap, bloempotten
quote:ingmagh schreef op 23 augustus 2010 @ 12:28:

Fransisca, heb je het zelf al eens geprobeerd?Nee, nog niet, maar zou het best wel willen proberen. Al lijkt me het wel een beetje te lang... Vaatwasser hier doet 5 kwartier over een programma en als ik zalm uit de oven eet, is het binnen een halfuur klaar.
quote:Kipstra schreef op 23 augustus 2010 @ 12:14:

Oh en ik doe ook de onderdelen van de koelkast erin als ik hem schoonmaak. Alles behalve de glazen platen.ik doe de glazen platen er ook bij! leg ze bovenop plat op de overige vaat.
Ik doe er van alles in. Veel is al genoemd in bovenstaande posts. Ik doe ook nog al eens het vaatdoekje erin en de slabbers ( met opvanggootje) van dochter.
quote:Bagheera schreef op 23 augustus 2010 @ 12:25:

[...]

Hoe krijg je die er in?

Ik doe alleen plastick lamellen en dan gewoon oprollen en ering doen. Beetje door de rand weven zodat ze blijven zitten. Je moet ze er wel uithalen als de machine net klaar is en dan "heet" ophangen, anders blijf je met gebogen lamellen zitten. (Zijn ze nog gebogen dan kan je ze nog een keer in de vaatwasser te gooien en ze nu wel meteen eruit te halen weer recht krijgen.)

Zijn wel lamellen van de goeikoopste soort, die je zelf op maat moet knippen. Met "echte" van de gordijnenwinkel zou ik het niet durven
Nope
Ik deed vroeger mijn lenzendoosje wel een in de vaatwasser, nu heb ik geen vaatwasser meer.
quote:Wintermuts schreef op 23 augustus 2010 @ 12:12:

Soms mijn prullenbakken, niet gecombineerd met andere vaat uiteraard en van te voren schoongespoeld.

Ik doe ook al mijn pannen en houten spatels erin, dat zou mijn moeder nooooooit doen.

Dan heb je òf hele kleine prullenbakken, òf een lel van een afwasmachine...

Houten spatels schijnen idd ook te kunnen, daarna eventueel weer even invetten met (olijf)olie (je gebruikt ze toch om te bakken neem ik aan, en zo barsten ze minder snel)
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 23 augustus 2010 @ 12:38:

[...]

Ik doe alleen plastick lamellen en dan gewoon oprollen en ering doen. Beetje door de rand weven zodat ze blijven zitten. Je moet ze er wel uithalen als de machine net klaar is en dan "heet" ophangen, anders blijf je met gebogen lamellen zitten. (Zijn ze nog gebogen dan kan je ze nog een keer in de vaatwasser te gooien en ze nu wel meteen eruit te halen weer recht krijgen.)

Zijn wel lamellen van de goeikoopste soort, die je zelf op maat moet knippen. Met "echte" van de gordijnenwinkel zou ik het niet durven Goeie tip! Maar hoeveel krijg je er per keer in dan? Lijkt me niet dat je er tien tegelijk ingepropt krijgt, dan worden ze denk ik niet meer schoon?
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:pantalaimon schreef op 23 augustus 2010 @ 12:04:

ik doe er ook de roosters van mijn oven en de gietijzeren roosters van mijn fornuis in.Oh echt? Mij is altijd verteld dat gietijzeren roosters er absoluut niet in mogen omdat ze dan gaan roesten. Jij doet ze er dus wel in en hebt geen last van roest? Dat scheelt een hoop geschrob....
Afwasborstel en tandenborstels (mijn moeder althans).
quote:Soezie81 schreef op 23 augustus 2010 @ 12:38:

[...]

Dan heb je òf hele kleine prullenbakken, òf een lel van een afwasmachine...

Houten spatels schijnen idd ook te kunnen, daarna eventueel weer even invetten met (olijf)olie (je gebruikt ze toch om te bakken neem ik aan, en zo barsten ze minder snel)Ik heb kleintjes, die in mijn gootsteenkastje staan.
quote:TheEmpress schreef op 23 augustus 2010 @ 12:41:

[...]

Oh echt? Mij is altijd verteld dat gietijzeren roosters er absoluut niet in mogen omdat ze dan gaan roesten. Jij doet ze er dus wel in en hebt geen last van roest? Dat scheelt een hoop geschrob....Nee geen last van roest. Maar heel schoon worden ze ook niet
Feitelijk gezien kan je alles in de vaatwasser flikkeren, maar of het er goed en ongeschonden uitkomt...dat is een tweede Gewoon proberen wat er wel of niet in kan...

Even serieus: Een tandenborstel in de vaatwasser?
Een boterkwastje? Wat is nou weer een boterkwastje?
Het Viva forum is papaja.
quote:Xander68 schreef op 23 augustus 2010 @ 12:49:

Even serieus: Een tandenborstel in de vaatwasser? Geef nou eens een goede reden waarom niet?
Afwasborstel, mijn lenzendoosje, duplo of ander speelgoed, gasfornuisonderdelen.
quote:NymphadoraTonks schreef op 23 augustus 2010 @ 12:49:

Een boterkwastje? Wat is nou weer een boterkwastje?

Om dingen mee in te vetten. Of om ei ergens overheen te strijken.
quote:pantalaimon schreef op 23 augustus 2010 @ 12:45:

[...]

Nee geen last van roest. Maar heel schoon worden ze ook niet Ik doe de gietijzeren pannendragers van ons fornuis er ook altijd in als ze vet en goor zijn...blinkend schoon komen ze er elke keer weer uit hoor...zonder roest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven