Wat in de tuin voor zoontje van 6 ?

03-04-2020 20:50 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorige week een nieuw speeltoestel gekocht, alleen was die minder hoog dan dat wij gedacht hadden.
Wij hebben ook nog een kindje van 3 en voor haar is de glijbaan prima. Maar voor ons zoontje is hij toch best laag.
Er zit ook een schommel aan, dus dat vind hij wel leuk maar ik vind het toch sneu om te zien dat hij echt te groot voor de glijbaan blijkt te zijn..

We hebben verder een Trampoline, Basket en een grasveldje met goal, maar wat zou nog leuk zijn om voor ons zoontje erbij te halen ?

Ik zat zelf te denken aan een klimwand omdat die tegen de schuur aan geplaatst kan worden en dit wel fijn is ivm de ruimte.

We hebben nog wel wat ruimte maar het moet natuurlijk ook niet té vol worden, dus nog een echt klimtoestel gaat niet lukken..

Hebben jullie nog ideeën wat leuk zou kunnen zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Stukje moestuin waar hij zelf worteltjes en radijsjes kan planten?
Alle reacties Link kopieren
Heb je fijne bestrating waarop hij kan skeeleren/rolschaatsen? Mischien een goed afsluitbare zandbak met leuke attributen?
Moet het perse iets iets zijn waar hij fysiek mee bezig kan zijn?
Wij hadden zo'n waterbaan van BIG; heel lang mee gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jeetje, een schommel, trampoline, basket en voetbal veldje, is dat nog niet genoeg?

Inderdaad, zelf laten tuinieren is leuk. Of een tentje / eigen hide-out.

Of misschien een slackline als je fysieke uitdaging voor hem wil - die kun je ook makkelijk opzetten en weghalen.

Volgens mij raak je op steeds dezelfde klimmuur snel uitgekeken, en het lijkt me alsnog enorm in de weg staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook al vrij veel hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zwembad in de zomer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Een jongen van 6 speelt toch nauwelijks meer in de tuin? Die van mij begon toen volgens mij net zo'n beetje met echt buiten spelen en struinde de hele buurt door met vriendjes. Dus ik zou helemaal niks meer voor in de tuin kopen en investeren in dingen voor buiten de tuin: goede ballen, tennisrackets, badmintonsetjes, skates, fiets, step, skelter, etcetera.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Een buikschuifbaan voor in de zomer.

Of zoiets:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Speelt hij niet met vriendjes uit de buurt? Is wat er al gezegd is een step of skelter niet wat leuker voor hem?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-04-2020 21:14
Een jongen van 6 speelt toch nauwelijks meer in de tuin? Die van mij begon toen volgens mij net zo'n beetje met echt buiten spelen en struinde de hele buurt door met vriendjes. Dus ik zou helemaal niks meer voor in de tuin kopen en investeren in dingen voor buiten de tuin: goede ballen, tennisrackets, badmintonsetjes, skates, fiets, step, skelter, etcetera.
Normaal speelt hij inderdaad gewoon buiten , maar nu met Corona komen ze hier niet meer de straat op.
En ik weet niet hoelang het nog duren gaat. Mocht het duren tot na de zomer vakantie. Zou ik het heel fijn vinden als ik beide kinderen tussendoor even de tuin in kan sturen terwijl ik probeer schoon te maken of de was te doen of te koken :)
Vooral nu met het mooie weer.

We hebben niet meer zoveel ruimte dat hij echt kan skeeleren of fietsen in de tuin helaas..
Alle reacties Link kopieren
Valentijn101 schreef:
03-04-2020 20:52
Stukje moestuin waar hij zelf worteltjes en radijsjes kan planten?
Ja dit is leuk! Dit hebben we ook al in een hoekje.
Dat was mede we opdracht uit school maar ze vinden het hier heel leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
03-04-2020 21:12
Zwembad in de zomer.
Zwembad komt er ook :)
Maar dat is pas met geluk eind mei.

En dan nemen we geen enorm bad, maar een bad van 2 bij 2 en 50 cm hoog ofzo :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren hebben een trampoline...ik moet dus opletten als ik aan het zonnen ben er niet topless bij te liggen want al springend kunnen ze over de schutting heenkijken :facepalm:

Dus die klimmuur, lijkt mij wel leuk en geen idee hoe groot jullie tuin is, maar kan zoon dan over de schutting kijken? En is het veilig af te zetten zodat de jongste, in een onbewaakt moment, er niet bij kan komen?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
welcomehome schreef:
03-04-2020 23:22
Normaal speelt hij inderdaad gewoon buiten , maar nu met Corona komen ze hier niet meer de straat op.
En ik weet niet hoelang het nog duren gaat. Mocht het duren tot na de zomer vakantie. Zou ik het heel fijn vinden als ik beide kinderen tussendoor even de tuin in kan sturen terwijl ik probeer schoon te maken of de was te doen of te koken :)
Vooral nu met het mooie weer.

We hebben niet meer zoveel ruimte dat hij echt kan skeeleren of fietsen in de tuin helaas..
Maar dat kan toch sowieso, ze de tuin insturen? Daar hoef je echt geen hele speeltuin voor in de tuin aan te leggen. Wij werden als kind toch ook gewoon de tuin in gebonjourd zonder dat we klimmuren, speeltoestellen, springkussens en noem maar op hadden? Dan gaat ie zelf maar iets verzinnen. Knikkeren, of elastieken, of met een bal tegen de schuur gooien, of bowlen met zijn bal en lege flessen, etcetera.

Je moet kinderen ook de kans geven hun fantasie te gebruiken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
flessen vullen met water en dan bowlen
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-04-2020 11:41
Maar dat kan toch sowieso, ze de tuin insturen? Daar hoef je echt geen hele speeltuin voor in de tuin aan te leggen. Wij werden als kind toch ook gewoon de tuin in gebonjourd zonder dat we klimmuren, speeltoestellen, springkussens en noem maar op hadden? Dan gaat ie zelf maar iets verzinnen. Knikkeren, of elastieken, of met een bal tegen de schuur gooien, of bowlen met zijn bal en lege flessen, etcetera.

Je moet kinderen ook de kans geven hun fantasie te gebruiken.
Eens! Wij vermaakte ons vroeger prima met onze fantasie ipv allerlei klim toestellen in de tuin!
Mijn zoon is meer van hutten bouwen en creëren dan van toestellen. Vroeger een stapel pallets gehad die hij zijn duikboot noemde en waar hij met eigen hamer, zaag en spijkers aan mocht vertimmeren (met hulp als dat nodig was).

Verder altijd hutten bouwen dus flinke stapel bamboestokken, dikke elastieken om ze te verbinden (volgens mij knipte ik reepjes van een oude fietsband) en veel oude lappen plus een bak wasknijpers. Verbinden is een handigheidje dat ze zo leren: lus om de ene stok, stukje van het uiteinde af. Stok twee waarmee je wilt verbinden daar dwars op leggen. Met het elastiek (dat nu om stok 1 vastzit) over stok 2 heen en dan terug; net om het uiteinde van stok 1 weer vast.

Kartonnen dozen zijn ook leuk om een korte tijd een huisje van te maken en daar natuurlijk ook in te eten enzo.

Verder is onze tuin niet perfect aangeharkt en bestraat dus kan hij achterin ook bakstenen vergruizen om “verf” van te maken (zelfbedacht proces voor oranje drab), en maakt hij emmers modder en toverdrank met plantjes er door.

Wat wel heerlijk is, is de hangmat. Daar zit ik zelf ook graag in. Dus rond de trampoline heb ik 3 dikke, lange palen diep ingegraven (een driehoek met iets meer dan 4 m afstand). Daar kan je een schaduwdoek tussen hangen, maar je kan ook 3 hangmatten samen ophangen. Bij de kringloop voor weinig een stevige kinderhangmat gevonden. Verder 2 volwassen hangmatten erbij; ik hang ze zelden tegelijk op (wel handig voor picknicken in het bos), maar door die 3 plekken kan ik een hangmat, afhankelijk van de zon (en schaduw van het huis) vaak wel in het zonnetje hangen. Zoon schommelt er in, leest stripjes, maar gaat ook ondersteboven hangen. Let op dat bij hard schommelen, je palen kunnen loswiebelen als je ze niet diep genoeg ingraaft. Je kan bij het ingraven ook beton om de paal gieten voor je het gat dicht gooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven