Wat mag je doen in verhuisverlof

19-02-2020 15:22 23 berichten
Behalve verhuizen?
Het verhaal: we gaan over een aantal weken verhuizen en cao technisch heb je recht op verhuisverlof.
Nu wil ik op mijn werkdagen niet verhuizen maar zijn die extra dagen wel heel welkom voor schoonmaken, uitpakken, oude huis schoonmaken etc. Voor mij valt dat allemaal onder het kopje ‘verhuizen’ maar is dat formeel ook zo? In de coa staat er verder niks over behalve ‘ 2 dagen aaneengesloten bij:
- de verhuizing van de werknemer’

Waarom ik twijfel is dat mijn collega zei dat ik maar niet te hard moest roepen dat ik ‘vakantie’ had en niet daadwerkelijk op die dagen ging verhuizen. Want dat zou de baas en collega’s niet tof vinden. Zoiets
anoniem_63c6de9e7bf89 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 15:27
27.58% gewijzigd
Ja hoor dat mag. Het enige is dat je daadwerkelijk rond die tijd ergens verhuist, hoe je dat verlof daaromtrent invult, is jouw eigen pakkie aan.
Alsof je werkgever komt controleren of je wel met dozen sjouwt.

Schoonmaken, uitpakken enzo valt in mijn boekje ook onder verhuizen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Tja het is natuurlijk wel raar als je verhuisverlof neemt en tegen je collega's zegt dat je vakantie hebt
truusperenat schreef:
19-02-2020 15:50
Tja het is natuurlijk wel raar als je verhuisverlof neemt en tegen je collega's zegt dat je vakantie hebt
Uiteraard. Dat zeg ik ook niet. Maar ik ben wel vrij.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat mag gewoon. Ik zou het alleen ook geen vakantie noemen, maar bijzonder verlof ivm verhuizing.
Alle reacties Link kopieren
Ze komen controleren wat je op die dag doet...en als je dan heen doos in je handen hebt of je bent een kast in elkaar aan het zetten dan worden je dagen ingetrokken.

FF serieus...schoonmaken etc hoort toch bij verhuizen?

Al ga je 2 dagen in een hangmat liggen en besteed je alles uit...dan ben je hangend aan het coördineren...een essentiële taak.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ik heb alles gedaan wat jij zegt behalve het eigenlijke verhuizen, dat deed de verhuizer.

je hebt recht op 2 dagen omdat je verhuist. wat je vervolgens echt doet op die dagen maakt toch niet uit? het heeft toch te maken met de verhuizing? ze komen echt niet controleren. maak je niet zo druk.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik maak me niet zo druk hoor, Ben ook niet bang dat ze langskomen. Ik twijfelde alleen of ik nu iets deed met de gegeven dagen wat niet in de haak is, namelijk niet verhuizen op exact die dag
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moeten die dagen wel aangesloten zijn op je verhuisdag. Kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld verhuist op een zaterdag omdat je dan allemaal helpers hebt, dan kan je de twee dagen op donderdag en vrijdag ervoor of maandag en dinsdag daarna.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat een gemiep. Je hebt recht op buitengewoon verlof. Zo ook als je trouwt, zelfs als je dat niet viert maar ‘s morgens om 10 uur alweer getrouwd thuis bent en gaat netflixen.
Ik kreeg gewoon een extra vakantiedag, dus 8 uren. Ik heb verhuisd en ik heb daarvoor vakantiedagen opgenomen, en dat was genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Mijn voormalige lijdinggevende (geen tikfout) wilde me maximaal een halve dag geven voor het tekenen van mijn samenlevingscontract. Ammedikkederrière, de cao geeft me vier dagen. En omdat we een huis hadden gekocht en gingen verhuizen (vandaar dat samenlevingscontract) nam ik die twee dagen ook meteen erbij.

Dus recht op zes dagen in totaal. Aangezien ik maar drie dagen werk had ik twee weken om te verhuizen. En die heb je ook echt wel nodig.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 16:59
5.90% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook nog je adreswijziging doorgeven bij de gemeente. Dat kost ook tijd en is een verhuisactie.
suzyqfive schreef:
19-02-2020 16:31
Volgens mij moeten die dagen wel aangesloten zijn op je verhuisdag. Kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld verhuist op een zaterdag omdat je dan allemaal helpers hebt, dan kan je de twee dagen op donderdag en vrijdag ervoor of maandag en dinsdag daarna.
Alleen als dat specifiek in de CAO wordt genoemd. TO geeft aan dat er niets bijstaat qua voorwaarden, dus dit hoeft niet.
Heel veel mensen verhuizen ook niet perse op 1 dag, maar spreiden het over een periode.
parbleumondieu schreef:
19-02-2020 16:47
Je moet ook nog je adreswijziging doorgeven bij de gemeente. Dat kost ook tijd en is een verhuisactie.
kan digitaal in 10 minuten...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-02-2020 17:43
kan digitaal in 10 minuten...
Ja, maar moet toch gebeuren en liefst niet onder werktijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, helemaal prima! Laatst wilde een van mijn werknemers zijn verhuisverlof graag spreiden over twee weken (de ene week de dinsdag, week erna de donderdag) omdat hij op die momenten klushulp had. Allemaal prima en passend binnen de wet: de enige eis is dat je daadwerkelijk verhuist.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-02-2020 16:33
Wat een gemiep. Je hebt recht op buitengewoon verlof. Zo ook als je trouwt, zelfs als je dat niet viert maar ‘s morgens om 10 uur alweer getrouwd thuis bent en gaat netflixen.
wat een verdrietig leven om te gaan trouwen en dan direct te gaan netflixen, of is het netflix and chil?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-02-2020 16:33
Wat een gemiep. Je hebt recht op buitengewoon verlof. Zo ook als je trouwt, zelfs als je dat niet viert maar ‘s morgens om 10 uur alweer getrouwd thuis bent en gaat netflixen.
Niet overal. Ik heb ergens gewerkt waar je geen vrije dag kreeg op je trouwdag.

Kreeg je de rare situatie dat mijn collega zelf een dag moest opnemen van zijn vakantie uren.

Terwijl zijn vader en moeder en zijn zus daar wel een dag vrij voor kregen van hun werkgever en zijn bruid zelfs 3 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Verhuisverlof kreeg je daar ook alleen maar als je van een woonplaats die verder van het werk lag naar edn woonplaats verhuisde die dichter bij het werk lag. Wat je dasn ging doen op die vrije dag maakte dan weer niets uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg alleen verhuisverlof als ik echt op een werkdag ging verhuizen.
Behangen, schilderen, schoonmaken mocht ik officieel niet doen, alleen wie controleert dat..........?
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-02-2020 16:31
Volgens mij moeten die dagen wel aangesloten zijn op je verhuisdag. Kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld verhuist op een zaterdag omdat je dan allemaal helpers hebt, dan kan je de twee dagen op donderdag en vrijdag ervoor of maandag en dinsdag daarna.
Ik heb 2 dagen verlof mogen nemen. De 1e dag heb ik gebruikt voor overdracht bij notaris en de 2e dag 2 weken later en aan een lang weekend geplakt. Dus hoefde niet aan elkaar. En zolang het gebruikt werd voor verhuisgerelateetde zaken was het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven